Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Combinatie polini 130cc- kit en Race-Koppeling


nero

Aanbevolen berichten

dHeeft er iemand ervaring met de combinatie van een racing Polini-cilinderkit in combinatie met een race- koppeling met dubbele veer, ook van Polini? 

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+cilinder+polini+mono+_14000500

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/koppeling+polini+double+spring+_2300500

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/koppelingskorf+polini+voor_23004000

Heb het volgende probleem: zonder olie in de versnellingsbak blokkeert de cilinder regelmatig (teveel tegendruk bij het aanstampen van de vespa)  maar de vespa start goed.

Na toevoeging van de boite-olie slipt de koppeling bijna altijd door en is de motor bijna niet meer te starten (door het doorslippen van de koppeling). 

Heb de olie er opnieuw afgelaten en 2T benzine in het reservoir gedaan om de koppeling " te reinigen". 

De vespa start nu weer direct en heb zo reeds 2 kleine ritjes (ongeveer 20km elk) in de hoop dat de rodage ervoor zorgt dat er iets minder tegendruk ontstaat bij het aanstampen. 

Morgen ga ik de benzine vervangen door SAE30 in de hoop dat de koppeling (met dubbele veer) nu wel zijn werk doet. 

Iemand ervaring en/of tips?  Alvast bedankt! 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Ga het misschien daar wel moeten zoeken.  Heb nog geen tijd gehad om de benzine af te laten en er opnieuw olie op te doen. Heb nu ook gemerkt dat de hoofdsproeier (was 96) iets te nauw lijkt (de bougie is heel licht bruin, neigt naar wit).  In 4de kon hij ook precies wat meer benzine gebruiken. 

Als er iemand ervaring moest hebben met welke sproeiersetting goed werkt laat maar weten.  Dit zou me een boel werk besparen,  op een small frame een sproeier vervangen is heel wat meer werk dan bij een large frame :)

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Mijn ervaring ,

Als sproeier op smalframe net niet ok is , 

Mengschoef iets verder uit. Soms is sproeier let stopke groter weer te veel . 

En inderdaad er bestaat zoiets niet als " even de sproeier vervangen op een smalframe " 

Link naar reactie
1 uur terug, arti-bella zei:

Ik had er sproeier 105 insteken. Maar 100/102 zou goed genoeg moeten zijn.

In welke carbu is dat? 19 of 24mm? Met of zonder reed valve? Ik heb dezelfde cilinder op mijn ET3-ke zitten, maar ben voorlopig niet bijster onder de indruk van de prestaties.

 

Link naar reactie

Staat op een 20/20 carburator zonder reedvalve, wel met Polini- filter (doet veel) en in dit geval een ETS-uitlaat omdat de polini niet past zonder te snijden.  Als je wil proberen met een Polini, heb er nu eentje op overschot.  :)

Probleem van de slippende koppeling is opgelost.  Mijn fout en zeker die van een Brico-verkoper heeft me een bus 40W10 verkocht ipv 30 SAE. Heb nu een 100 als hoofdsproeier gestoken maar moet nog uittesten. 

Mijn ervaring is wel dat 'em als een raket gaat, zelf in minder hoge toeren als de DR130. Rijdt ook iets "soepeler dan de DR (minder schietig).  Ben benieuwd wat hij nu gaat doen met de 100-sproeier. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
12 minuten geleden, nero zei:

Staat op een 20/20 carburator zonder reedvalve, wel met Polini- filter (doet veel) en in dit geval een ETS-uitlaat omdat de polini niet past zonder te snijden.  Als je wil proberen met een Polini, heb er nu eentje op overschot. 

Ik heb er nu een BGM-banaan op zitten; maar (uit het hoofd) een veeeul kleinere sproeier (en 2 pistons die enkel nog als schouwornament kunnen dienen; mogelijk oorzakelijk verband...).

13 minuten geleden, nero zei:

Mijn fout en zeker die van een Brico-verkoper heeft me een bus 40W10 verkocht ipv 30 SAE. Heb nu een 100 als hoofdsproeier gestoken maar moet nog uittesten. 

BRICOleur, tsss... :lol:

Link naar reactie

Update: als de olie is afgekoeld (minder viscositeit) stampt em weer veelal door. Pff..., als 't nog lang duurt eens proberen met gewone koppelingsplaten ipv Polini, ofwel de koppeling vervangen door een gewone.  't Is om van 't schijt van te krijgen, letterlijk en figuurlijk.  :)

De kleur van de bougie lijkt me beter (heb wel nog niet op volgas gereden), voorlopig laat ik het zo tot na de rodage. 

@Frederick: bij mij is 't ook veelal try en error. 

Groetjes, nero. 

DSCN0020.JPG

Link naar reactie
5 minuten geleden, arti-bella zei:

24 carbu met reedvalve en 14,7 pk :)

Sounds interestingly interesting! B) 

Link naar reactie
16 uur geleden, nero zei:

Update: als de olie is afgekoeld (minder viscositeit) stampt em weer veelal door. Pff..., als 't nog lang duurt eens proberen met gewone koppelingsplaten ipv Polini, ofwel de koppeling vervangen door een gewone.  't Is om van 't schijt van te krijgen, letterlijk en figuurlijk.  :)

De kleur van de bougie lijkt me beter (heb wel nog niet op volgas gereden), voorlopig laat ik het zo tot na de rodage. 

@Frederick: bij mij is 't ook veelal try en error. 

Groetjes, nero. 

DSCN0020.JPG

Alleen vanaf 3/4 tot volgas speelt u hoofdsproeier de grootste factor.

Link naar reactie
16 uur geleden, nero zei:

Update: als de olie is afgekoeld (minder viscositeit) stampt em weer veelal door. Pff..., als 't nog lang duurt eens proberen met gewone koppelingsplaten ipv Polini, ofwel de koppeling vervangen door een gewone.  't Is om van 't schijt van te krijgen, letterlijk en figuurlijk.  :)

De kleur van de bougie lijkt me beter (heb wel nog niet op volgas gereden), voorlopig laat ik het zo tot na de rodage. 

@Frederick: bij mij is 't ook veelal try en error. 

Groetjes, nero. 

DSCN0020.JPG

De gewone koppeling met een sterkere veer is meer als voldoende. 

Link naar reactie
19 uur geleden, nero zei:

Staat op een 20/20 carburator zonder reedvalve, wel met Polini- filter (doet veel) en in dit geval een ETS-uitlaat omdat de polini niet past zonder te snijden.  Als je wil proberen met een Polini, heb er nu eentje op overschot.  :)

Probleem van de slippende koppeling is opgelost.  Mijn fout en zeker die van een Brico-verkoper heeft me een bus 40W10 verkocht ipv 30 SAE. Heb nu een 100 als hoofdsproeier gestoken maar moet nog uittesten. 

Mijn ervaring is wel dat 'em als een raket gaat, zelf in minder hoge toeren als de DR130. Rijdt ook iets "soepeler dan de DR (minder schietig).  Ben benieuwd wat hij nu gaat doen met de 100-sproeier. 

Groetjes, nero. 

Kijk eens op germanscooterforum, daar is een link van verschillende setups, daar kan je al veel.info van vergaren qua sproeiersetup.

Link naar reactie

Bon, heb er een normale koppeling in gestoken (veel slapper) en het doorslippen is gedaan. Moest ik een pet hebben, ik had ze opgegeten...

Een van deez die nieuwe koppeling eens deftig bekijken om te zien wat de mogelijk oorzaak zou kunnen zijn. Had ze bij montage al een beetje moeten aanpassen om alles ineen te krijgen op een deftige manier.

Ook raar dat ze ook werkte met het benzinemengsel in de boite en niet met SAE 30.  Mogelijk ligt het aan de kwaliteit van de platen?

Groetjes, nero.  

Link naar reactie

Ik denk da ze de halvemaanspieën tegenwoordig van chocolat maken... 

Hoeveel keer kan ne mens in panne vallen op een paar uur?  Eerst de spie van het vliegwiel gewoon in 2en gebroken en een uur nadien de spie van de koppeling (denk ik).  Gelukkig ergens mogen binnen plaatsen bij mensen. We weten weer wa doen. :)

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...