Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sip stervelg gs150


Filientje!

Aanbevolen berichten

Onder de noemer "een verwittigd mens is er twee waard....".... of is het toevallig?

Onder één van mijn Vespa's zit een Bollag kit "tuned by Maskes". Dik tevreden hiermee! Die extra power maakt het toch een stuk handiger in het heuvellandschap :D

Mijn banden en velgen heb ik noodgedwongen van 9 inch naar 10 inch moeten brengen... Ik gebruikte hiervoor de www.sip-scootershop.com/nl/products/velg+sterpatroon+pascoli+voor_80185000

Na 1800 km langzaam een tikkend en ritmisch geluid te horen in het achterwiel... rollager? remvoering? wielbouten los? Nee? 

Blijkt... de lasnaden van deze velg kunnen (blijkbaar) de power van de motor niet aan en kwamen los :o... dit had helemaal fout kunnen aflopen onderweg!

Nog iemand soortgelijk meegemaakt?

Via Maskes heb ik nu twee originele GS velgen kunnen bekomen...

Stervelg SIP.jpg

Link naar reactie

Ik hoor alleen maar slechte verhalen over de meuk van SIP. Ik had (en heb ze nog in mijn garage liggen) een setje SIP velgen. De standaard exemplaren. Leken me gewoon okay... echter het wisselen van een band lukte al bijna niet meer omdat bij de eerste keer een van de boutjes (die glimmende rvs dingen in dit geval) mee begonnen te draaien met het moertje. 1 heb ik met een slijptol los moeten halen en heb er een gewoon 8 mm boutje doorgestoken. Dit werd mijn reservevelg en een standaard setje vespa velgen had ik herspoten en hier had ik nieuwe s1's op gelegd... (ook op deze ene sip velg)... helaas op vakantie een lekke band en dus de SIP velg er op... Ik zwabberde alle kanten uit. De hele velg bleek krom te zijn. Wat een dramameuk is dit.

Ook las ik op facebook afgelopen week verhalen over de SIP Tubeless die los kwamen tijdens het rijden...  Levensgevaarlijk...

En nu dit...  Sorry voor mij geen SIP meuk meer voor bewegende onderdelen. 

Erg tevreden tot u toe met een setje BGM (eigenlijk gemaakt door FA Italia) Tubeless velgen. 

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...