Ga naar inhoud
Vespaforum.be

50Cc inschrijven als motor?


Aanbevolen berichten

Ik heb me laten vertellen dat ik een 50cc die standaard sneller rijd dan 45 km/h ook als motor kan inschrijven.

Op de papieren staat 50cc, scooter is origineel, maar haalt 65 a 70 km/h

Kan ik deze laten inschrijven als motor, een motorplaat ophangen en (tegen hogere verzekering) gebruiken op de openbare weg? Kwestie van niet op het fietspad te moeten en niet gepakt te kunnen worden wegens het "opdrijven" van een bromfiets.

Link naar reactie

en wel de binnenstad van amsterdam in mogen als je op op motorkenteken staat... maar brommers moeten toch overal op de rijbaan? 

Link naar reactie

In Belgowackijë niet Pim. 

Vind het persoonlijk een beetje nutteloos gedoe. Smallframes bestaan ook met >50cc motortjes. Brommertjes mag je op je zomersletsen en in short bereiden. Teen of tander, zeg ik! :lol:

Link naar reactie

Hangt er van af. As de scooter van in de fabriek sneller kon dan 45 km/u is er geen probleem om hem in te schrijven op motornummerplaat. 

Als dit niet het geval is kan je dit volgens mij niet. 

Ik heb er eentje die sneller reed van in de fabriek, de vorige eigenaar heeft die op nummerplaat laten zetten maar was wel niet evident. 

Volgens mij zijn er maar 2 modellen die sneller gaan dan 45/ km/u vanuit de fabriek: de Super Sprint 50 en nog eentje waarvan de naam me even ontsnapt .  :)

Over welk model spreken we hier? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

De Duitse Vespa 50S van 1963 deed standaard 60km/u (ondanks wat scooterhelp.com e.d. vandaag vermelden). Helaas vond politierechter Peter D'Hondt dat in de zomer van 1994 geen goeie excuus. Zélfs niet met een kopieke van m'n originele handleiding. <_<

Link naar reactie
9 uur geleden, nero zei:

Hangt er van af. As de scooter van in de fabriek sneller kon dan 45 km/u is er geen probleem om hem in te schrijven op motornummerplaat. 

Als dit niet het geval is kan je dit volgens mij niet. 

Ik heb er eentje die sneller reed van in de fabriek, de vorige eigenaar heeft die op nummerplaat laten zetten maar was wel niet evident. 

Volgens mij zijn er maar 2 modellen die sneller gaan dan 45/ km/u vanuit de fabriek: de Super Sprint 50 en nog eentje waarvan de naam me even ontsnapt .  :)

Over welk model spreken we hier? 

Groetjes, nero. 

Heeft de vorige eigenaar dit ook in België gedaan? Of was dit in Nederland?

Link naar reactie
11 uur geleden, Frederik9111 zei:

In Belgowackijë niet Pim. 

Vind het persoonlijk een beetje nutteloos gedoe. Smallframes bestaan ook met >50cc motortjes. Brommertjes mag je op je zomersletsen en in short bereiden. Teen of tander, zeg ik! :lol:

Dat mag ik in Nederland ook gewoon op een dikke 1000 cc v-twin... Niet dat ik het doe maar toch. Heel zelden een stukje in t-shirt, korte broek en slippers op de P200 is overigens wel heerlijk hoor (en ja ik weet dat het stom is... genoeg ervaring met valpartijen). 

Link naar reactie
1 uur terug, pdvd zei:

Heel zelden een stukje in t-shirt, korte broek en slippers op de P200 is overigens wel heerlijk hoor (en ja ik weet dat het stom is... genoeg ervaring met valpartijen). 

Heb 5 dagen niks anders gedaan in Zell am See :) In t-shirt van 32° in het dal naar 15° door de eeuwige sneeuw. Heerlijk! 

Link naar reactie
4 uur geleden, Thirteen zei:

Heeft de vorige eigenaar dit ook in België gedaan? Of was dit in Nederland?

In België.  Denk wel dat je wat goodwill nodig hebt aan de andere kant van het loket.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om de vespa te laten homologeren in BVB Duitsland en nadien weer in te schrijven in Belgie. De scooter moet dan wel eerst eigenaar worden van een sjoekroet, gehomologeerd worden en nadien weer "over gekocht " worden door u.  Voor die homologatie ben je snel een paar 100€ kwijt. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...