DD_ves Geplaatst: 16 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2019 Mannen, 1 belangrijk dingetje: ik wil dat cash betalen, dus ebay & co zijn geen opties. Dus liefst in Belgie. Als ik via mijn dealer kan gaan, kan ook, dus bvb sip is geen probleem. Waarom? mijn vrouw moet niet weten wat dat allemaal kost Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 16 juni 2019 Delen Geplaatst: 16 juni 2019 Mijn T5 blok mag contant worden afgerekend! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2019 38 minutes ago, Niels_1977 said: Mijn T5 blok mag contant worden afgerekend! Moet je wel eerst laten weten hoeveel het kost! En Groningen... da’s een dag reizen.. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 17 juni 2019 Delen Geplaatst: 17 juni 2019 Ik woon inmiddels in Amersfoort, dus valt mee! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2019 Bon.. even recapituleren.. Mogelijkheden tot nu toe: 1. Origineel blok reviseren, met een 177 cc erop (3 ports, maar dan moet ik wel een poort bijmaken). 2. Nieuw LML 150cc 5 ports blok 3. PX 150 4. PX 200 5. T5 Nog andere ideetjes? Wat lijkt jullie de leukste optie? Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 juni 2019 Delen Geplaatst: 17 juni 2019 55 minuten geleden, DD_ves zei: Wat lijkt jullie de leukste optie? https://www.bing.com/videos/search?q=Vespa+with+750cc+engine&&view=detail&mid=B6466F6FDCCF3C92C4EDB6466F6FDCCF3C92C4ED&&FORM=VRDGAR Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 17 juni 2019 Delen Geplaatst: 17 juni 2019 6 uur geleden, DD_ves zei: Bon.. even recapituleren.. Mogelijkheden tot nu toe: 1. Origineel blok reviseren, met een 177 cc erop (3 ports, maar dan moet ik wel een poort bijmaken). 2. Nieuw LML 150cc 5 ports blok 3. PX 150 4. PX 200 5. T5 Nog andere ideetjes? Wat lijkt jullie de leukste optie? Een 3de poort in het originele blok is geen verplichting en zou'k ook gewoon niet doen. VBB-blokken hebben boven de cilindermond vrij weinig materiaal (vs. de latere Sprint-reeks). Je moet daar dus héél veel materiaal toevoegen alvorens je een 3de poort kan uitvijlen. Da's in theorie te doen, maar het sop is de kolen niet waard (tenzij je houdt van een technische uitdaging en risico). Sowieso bestaan er 2-poorts varianten van 177cc cilinders. Je moet van een goede komaf zijn om het verschil te voelen tussen de 2- en 3-poorts versie op 8". Optie 2 is de makkelijkste optie. Met of zonder oliepomp scheelt je een plug van een paar euro en een half uutje werk (helemaal niet moeilijk). Vergt Optie 3 is niet beperkt tot 150cc. Op de cilinder en een sproeierke na zijn PX 125 en PX 150 motoren volkomen identiek. De 150cc variant is destijds bedacht om aan de Italiaanse wetgeving te kunnen voldoen (met 125cc mag je daar ook vandaag nog niet op de autosnelweg). In een standaard configuratie is het verschil tussen 125cc en 150cc amper te voelen (heel klein beetje in koppel; verder geen verschil in topsnelheid en maxRPM). Hou hier rekening met een onvoorspelbare revisiekost (in onderdelen kan alles tussen € 200 en 800). Optie 4: de beste all-round motor op het Piaggio-schap. Build as a tank, veel koppel en ideaal voor rustig toeren. Hou hier rekening met een onvoorspelbare revisiekost (in onderdelen kan alles tussen € 200 en 800). Motorisch/kostprijsgewijs op lange termijn wellicht de beste investering. PX200-blokken zijn opgejaagd wild tegenwoordig en zijn een ideaal vertrekpunt voor verdere tuning (215, 225, 235, 244cc... van plug&play tot meer extreme setups). Of je'm ook onder een flexibel 60-jaar frame wil steken is nog maar de vraag. Optie 5: héél leuk toerenjaag motortje met evenveel pk's als een 200-blok. 5-poorts cilinder waarvoor de tuning opties helaas beperkt zijn (voor zover je dat nog zou willen onder een 8"-frame). Zou'k reserveren voor een stevigere framegeneratie en meteen een Malossi 172 MRP erop Als je bij 8"-uiterlijk en -wielen wil blijven zou'k de opties persoonlijk beperken tot de eerste 3 opties. Voor meer comfort en betrouwbaarheid kan je bij optie 1 meteen de ontsteking scooter omzetten naar 12v (nieuw kabelboompje is wellicht sowieso aan de orde bij zo'n oud besje). Da's sowieso ook nodig voor de 4 overige opties. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2019 Merci voor deze mega complete uitleg man! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 20 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2019 Bon.. That escalated quickly Het is een P200E geworden Mijn avontuur om 'm erin te krijgen kunnen jullie binnenkort in mijn topic vinden Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.