Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat voor nummer is dit?


Hans13

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik kwam bij mijn VNB1T dit nummer aan de binnenkant van het achter spatboard tegen. 

Heeft iemand een idee waar dit nummer naar verwijst?

En het framenummer eindigt op 039815. Volgens de lijst met nummers een Vespa uit 1960, maar datum eerste toelating is 18-02-1961. 

Klopt het dus dat mijn Vespa uit 1960 is niet uit 1961 zoals men mij bij de verkoop verteld heeft.

Vespa nummer.jpg

Link naar reactie

 

Op 12/6/2019 om 20:46, Hans13 zei:

Hallo,

 

ik kwam bij mijn VNB1T dit nummer aan de binnenkant van het achter spatboard tegen. 

Heeft iemand een idee waar dit nummer naar verwijst?

En het framenummer eindigt op 039815. Volgens de lijst met nummers een Vespa uit 1960, maar datum eerste toelating is 18-02-1961. 

Klopt het dus dat mijn Vespa uit 1960 is niet uit 1961 zoals men mij bij de verkoop verteld heeft.

Vespa nummer.jpg

 

Link naar reactie

Inderdaad niet abnormaal, maar wilde het gewoon even controleren hier.

Dat nummer klopt inderdaad. maar ik ben benieuwd waar dit nummer naar verwijst. Zoals gezegd zit het aan de binnenkant van het achterspatbord.

Zie foto

Vespa nummer.jpg

Link naar reactie
1 hour ago, Hans13 said:

ik had stiekem gehoopt dat het de code van de originele lak was

 

Helaas, dat werd al zeker in die tijd niet in je frame gestanst. (nu nog niet)

Ik meen dat de Misa kleuren geel, rood, blauw en goud waren.

Maar dat kunnen de Misa kenners hier op het forum beter duiden.

(was iig bij de GL zo, wat de kleuren voor VNB waren weet ik niet)

 

Link naar reactie

Dat nummer is inderdaad een controlenummer dat in Italië werd ingeslagen. Heeft niks met Misa te maken, want ook Italiaanse Vespa's hebben een dergelijk nummer. Begint vaak met een 5, gevolgd door een letter van het alfabet en daarna opnieuw een aantal cijfers. Is weinig uit af te leiden.

Het framenummer is 1960 en eerste maal ingeschreven in 1961. Alles heel normaal hoor.

De kleuren voor een Misa VNA of VNB zijn grijswit, lichtblauw en metallic blauw. Voor een dergelijke kleur kan je best de lak van een originele Misa Vna/Vnb inscannen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...