Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Systeemhelm


gem

Aanbevolen berichten

Er zijn geen bompa's meer zoals vroeger...vroeger zaten bompa's met "een pijp en kemelharen sloefen" naast de Leuvense stoof, in een schommelstoel ;)

Nu moeten ze -net als de jongeren-  met een Vespa/ Lambretta rijden..heel de wereld afreizen...en "systeemhelmen" gaan uitkiezen...mamma mia ! ;) :D

Link naar reactie
2 uur geleden, gem zei:

Ik denk dat ik toch maar in een winkel ga om te passen.

Idd, de ene pasvorm is de andere niet, net zoals de vorm van het hoofd.  Probeer ineens ook eens een integraalhelm.  Ik heb deze van Shoei (GT Air) nu al een 5-tal jaar. Vederlicht en toch ook een breed zicht op de baan. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Ga naar een winkel om te passen. Een helm moet je niet zo kopen. Ik weet dat ik een schuberth-hoofd heb en geen shoei-hoofd. Dit is echt per persoon heel verschillend. Na Een C2 èn een C3 wist ik wel dat ik mijn C3Pro gewoon op maat kon bestellen. Maar als je een helm voor het eerst koopt van een merk altijd passen. En uitproberen in een windtunnel. Goede motorzaken zijn hier inmiddels mee uitgerust zodat je ook kan ervaren wat de windruis is bij een km of 100 in het uur. 

Link naar reactie

Ik heb honderden modellen gepast, niks naar mijn goesting. Half voor de grap ene hierboven besteld. Blijkt dat ik dus een Lidl-hoofd heb... B)

Link naar reactie
1 uur terug, gem zei:

Die Shoei is tamelijk duur. Zal wel een prima helm zijn.

Idd, maar zijn geld meer dan waard;  Is zowat de enige helm die je bijna niet voelt als je hem op hebt, vooral door het licht gewicht. Als je een Shoei- hoofd hebt, tenminste... :)

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Inderdaad best steeds passen. Ik heb een moeilijk hoofd en shubert is ok voor mij, al zou ik de volgende keer nog veel meer passen. HJC bvb voelt bij mij zeer ongemakkelijk. Het opgesloten gevoel geraak je wel gewoon. Een integraalhelm schrikt me ook wel af, al is dat nog veiliger. Al bij al zou ik niet graag op mijn bakkes gaan maar als het dan toch moet, liever met een shoei of shubert dan met een hjc of lidl helm, ook al zijn ze gekeurd. T schijn dat het kinstuk wel eens snel kan afbreken bij een val. Hoedanook, een systeemhelm is een pak veiliger dan een pothelm of helm zonder kinstuk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...