Frederik9111 Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 4 uur geleden, Tuurke zei: Heb ook gemerkt dat deze achterveer een 4 vingers korter komt als de originele. Een probleem ? Denk het niet aangezien de effectieve veer lengte hetzelfde is. Bij PX moet er een extra afstandsmoer bovenop de veer! Link naar reactie
Tuurke Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2019 8 minuten geleden, Frederik9111 zei: Bij PX moet er een extra afstandsmoer bovenop de veer! Hi, Ben je hier zeker van ? Ik heb een 2011 model. Zie foto voor originele veer. Groetjes tuur. Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 Mogelijk stak die er nog op de silentblok in het frame? Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 De afstand tussen carterbout en chassis blijft best dezelfde (tenzij je’n lowrider wil natuurlijk ). Link naar reactie
Tuurke Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2019 1 minuut geleden, nero zei: Mogelijk stak die er nog op de silentblok in het frame? Groetjes, nero. Boven de veer is er een rubber stukje waar de schroefdraad op zit. Bedoel je dit met het silentblok. En @Federik9111 als het niet voor problemen zorgt mag hij best laagstaan ;). (lager zwaartepunt..) Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 Idd, als daar geen verlengstukje op zit is het mogelijk dat het frame te laag komt. Bekijk goed dat, als de veer naar beneden is gedrukt er nergens iets raakt. Als de vespa achteraan lager hangt is dit ook niet zo leuk om mee te rijden, bekijk de vespa van op afstand om te zien dat je zadel niet afdraagt naar achteren. Groetjes, nero. Link naar reactie
Tuurke Geplaatst: 22 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2019 1 minuut geleden, nero zei: Idd, als daar geen verlengstukje op zit is het mogelijk dat het frame te laag komt. Bekijk goed dat, als de veer naar beneden is gedrukt er nergens iets raakt. Als de vespa achteraan lager hangt is dit ook niet zo leuk om mee te rijden, bekijk de vespa van op afstand om te zien dat je zadel niet afdraagt naar achteren. Groetjes, nero. Ja als ik hard met mijn achterste :P, op de zetel duw is er onderaan een 'tak' / stop. Vermoed dus dat diet ergens raakt. Ik ga dus op safe spelen en dat stukje er tussen steken. Bedankt voor de hulp !!! Groetjes Tuurke 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 (aangepast) Die veren zijn bedoeld voor zowel oudere small en large frames, als de recentere PX-reeks. Bij die laatste staat het frame effectief een paar cm hoger. De standaard veer van een PX is langer dan de standaard veer van (ik zeg maar wat) een Sprintje. Best idd een passende afstandsmoer steken. 22 juni 2019 aangepast door Frederik9111 1 Link naar reactie
yukon Geplaatst: 20 april 2020 Delen Geplaatst: 20 april 2020 Ik ben met hetzelfde project bezig (177 kit op P125X) en heb een vraagje over de vertanding. De vespa rijdt nu nogal hoogtoerig en ik had graag een 4de die het toerental laat zakken. De bedoeling is vooral te cruisen. welke vertanding past het best bij deze configuratie? Graag het advies van mensen die hier ervaring mee hebben. Vriendelijk dank bij voorbaat voor een reactie. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen