Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aansluiten gps


GuntherV

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb me gisteren een tomtom rider 50 aangeschaft. Installatie op de spiegelarm was geen probleem, maar ik zou hem graag van stroom voorzien. Er zat een kabel bij met een rode en zwarte (of witte) draad (ik heb hem niet bij de hand momenteel). Dus die zou ik in het stuur ergens moeten connecteren, maar ik heb geen idee waar. Kan ik dat bvb aan de koplamp doen? Of heeft iemnd een nder (en vooral beter) idee?

Alvast bedankt.

groetjes, 

Gunther

Link naar reactie

Via het kapje aan de spiegel naar binnen en indien je een recente gts hebt met leds in het knipperlicht, kan je hem daar aftakken. Rood op + Zwart op massa.

Snap ook niet waarom je een 50 koopt? Ligt slecht in de tweedehandsmarkt mocht je hem ooit verkopen en voor pakweg 20 euro meer had je een 550, met verkeer en flitspalen inbegrepen.

aangepast door marc9820
Link naar reactie

Hey Marc, ik zal eens kijken, maar Vespa is 11j oud, dus ik vrees voor ledpinklichten

 

Tja, de 50 stond in promotie, leek er goed uit en heeft ook verkeer en flitspalen voor zover ik kan zien 

groetjes

Gunther

aangepast door GuntherV
Tikfout
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

via FB ben ik op deze topic geattendeerd door Nadine. 

Ik wil de rammount bevestiging midden op de stuur afdekking plaatsen( ipv op de spiegel arm) . Ik heb al enkele foto's gezien op het net maar steeds met een vlak model en niet op een rond zoals op een primavera of electtrica. Heeft er iemand tips?

 

f5.jpg

images.jpeg

aangepast door ElectricBlue
Link naar reactie
  • 5 weken later...

De vraag hoe sluit ik de kabel aan. ik heb de kabel onder de koplamp naar beneden gevoerd de neus verwijderd  en het rechter knipperlicht los gemaakt met een spanningzoeker gekeken op welk draadje er stroom staat als je het contact aan zet de de plus van de kabel van de navi daar op aan gesloten en de andere draad ergens op een massa. dat werkt perfeft contact aan is navi aan contact uit is navi uit. om de kabel door te voeren moest ik wel de kabel van de Garmin boven  het verdikte deel doorknippen. vervolgens een stukje draad gestript op de blanke delen een kabelhulsje en deze na het doorvoeren de juiste kleuren an elkaar verbonden met een kroonsteentje kan ook op een andere manier maar dat dikke deel moet er wel weer aan anders krijgt de navi te veel spanning. Ik heb het hier over de Garmin XT
IK heb e.v wel plaatjes van de gesplitste kabel. stuur je email adres dan stuur ik je foto's en heb je meer vragen stel ze maar.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...