Chris Van der Auwera Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 allen, op de schelp van mijn Vespa (1981) staat PX200E, als ik de chassisnummer ingeef, kom ik uit op een P200e. als ik mijn scooter wil ingeven op scooter center, heb ik de optie tss 200P E (-1980) of 200 PX E (1981 - 1983) Wat bevelen jullie aan? Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 E van elestart? Heb je een starter of kan je hem alleen in gang kicken? Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 31 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2019 in gang kicken enkel. Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 Als er geen gat voorzien is in het carter waar de startmotor door gaat en tanden op het vliegwiel waar de startertanden in passen zal het geen E zijn denk ik, tenzij men er ooit een andere motor heeft ondergestoken. Wat is nu eigenlijk het probleem? Groetjes, nero. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 Nero staat de E niet gewoon voor elektronische ontsteking ? Grtz sidvespa Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 Yep. Het verschil tussen P en PX is makkelijkst te zien aan de bilsluiting. P heeft buitenbilaansluiting (zoals de oudere largeframes), PX heeft binnensluiting met haken onder het zadel. Wellicht is Chris’ oorspronkelijke bilbadge gewoon ooit es vervangen in de loop der jaren. Qua motoronderdelen zit je met een 1981 nog in de pré-Lusso reeks met de oude versnellingsbak, en iets lichtere primaire as (en nog een paar kleine verschilletjes). Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 mei 2019 Delen Geplaatst: 31 mei 2019 28 minuten geleden, sidvespa zei: Nero staat de E niet gewoon voor elektronische ontsteking ? Grtz sidvespa Dacht dat E kwam van elestart,, maar kan verkeerd zijn. Die Piaggio-benamingen veranderden altijd aan. Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 1 juni 2019 Delen Geplaatst: 1 juni 2019 De E staat voor Elettronica bv ET3 > Elettronica Travasi 3 gr Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 1 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2019 ik wilde informeren onder welk type ik mijn vespa het beste inschrijf gezien de onduidelijkheid van mijn type. Een P of PX (in andere postings lees ik ook dat het verschil tss een P en PX niet altijd rigoureus gevolgd werd dd fabrikant) Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 1 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2019 11 hours ago, Frederik9111 said: Yep. Het verschil tussen P en PX is makkelijkst te zien aan de bilsluiting. P heeft buitenbilaansluiting (zoals de oudere largeframes), PX heeft binnensluiting met haken onder het zadel. Wellicht is Chris’ oorspronkelijke bilbadge gewoon ooit es vervangen in de loop der jaren. Qua motoronderdelen zit je met een 1981 nog in de pré-Lusso reeks met de oude versnellingsbak, en iets lichtere primaire as (en nog een paar kleine verschilletjes). idd. Buitenbilaansluiting (had ik gelezen in een vroegere posting en vandaar verder op zoek gegaan). Heb hem meer dan 30 jaar geleden als puber gekocht met valschade ad schelp en nooit vragen erbij gesteld. Elke dag leren we bij ... tx! Link naar reactie
janvda Geplaatst: 2 juni 2019 Delen Geplaatst: 2 juni 2019 Op 31/5/2019 om 22:57, Frederik9111 zei: Het verschil tussen P en PX is makkelijkst te zien aan de bilsluiting. P heeft buitenbilaansluiting (zoals de oudere largeframes), PX heeft binnensluiting met haken onder het zadel. Lang niet altijd zo, er zijn genoeg P200E's met binnensluiting. Denk idd dat "den Italiaan" niet altijd even consequent is geweest met productiereeksen en benamingen Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 2 juni 2019 Delen Geplaatst: 2 juni 2019 Den Italiaan wel hoor (volgens Techina toch), de Belgische inschrijver was een stuk creatiever. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.