Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vliegwieltrekker


Willlem

Aanbevolen berichten

ik heb ontdekt dat mijn blok lekt aan de schakel-pen, dus heb dat blok er vanonder gehaald en al wat bouten er van tussen gedraaid en zo'n dikke pen, maar dat vliegwiel zit er nu nog op.

aangezien ik bij de pauw geen vliegwieltrekker kan kopen blijkbaar, bij deze: is er iemand wiens vliegwieltrekker ik even mag gebruiken ? of als ik met mijn blok tot bij u kom, het bij de vliegwieltrekkereigenaar mag doen ?

of ook handig zou zijn: waar in het gentse kan ik eentje kopen?

der is ook 1 bout gans onderaan die ik totaaaal er niet uikrijg, nochtans is het moerke er al af en is de andere kant van de bout gewoon zo'n ronde met platte kant eraan...enige trukskes , naast 'sloat er op mee nen hoamer woar' ?

thx

Link naar reactie

volgens mij moet ge uwen blok daar voor niet opensmijten. Alleen het deksel aan de kant van de koppeling afnemen en de o-ringen vervangen. Als ge uw vliegwieldeksel afneemt moet ge uw ontstekingstijd en waarschijnlijk uw visplatinees weer bijstellen, niet zo eenvoudig, en dit lost u probleem niet op! groetjes, pieter.

Link naar reactie

maar aangezien ik zoiezo een nieuwe cilinderkit moet steken die ik al liggen heb ( polini 50cc) moet ik toch al de ontsteking (laten) afstellen...

hoe krijg ik dat deksel aan de kant van de koppeling er dan af ?

trouwens de achterrem-trommel krijg ik er ook niet af, ik heb al geprobeerd met de juiste sleutel in de juiste richting, en zelfs met wiel blokkeren lukt dat niet ...

Link naar reactie

Om het vliegwiel te verwijderen: de circlip die de moer op zijn plaats houdt niet verwijderen, en zo die bout los draaien. Normaal komt het vliegwiel dan mee eraf omdat de moer de circlip samen met het vliegwiel naar buiten drukt. Enige spierkracht is hier wel van toepassing (eventueel een paar reserveclips). Omdat de as waar het vliegwiel op zit conisch is zou die er plots moeten afspringen.

Om het deksel van de koppeling te vervangen moet je idd eerst de remtrommel verwijderen. Dit doe je het best als de motor nog onder de scooter hangt. Invitesse zetten, een grote ratelsleutel op de moer plaatsen en stevig draaien. ALs de moer niet direkt lost, kan je met een zware hamer een stevige tik op de ratelsleutel geven, dan komt de moer zeker los. Dan de 5 bouten die het koppelingsdeksel afsluit er uit vijzen. Dan kan het deksel er gewoon af nemen. Simpel hé. Juist opletten dat je het losse stukje aan de binnenkant van het kleppendeksel niet verliest.

Voor een cilindrkit te plaatsen hoeft de motorblok ook niet te worden geopend. Oude cilinder eraf nemen, even voorzichtig kicken tot de piston bloot zit, de circlips uit de as van de piston nemen nieuwe piston plaatsen en nieuwe cilinder erover plaatsen. Groetjes

Link naar reactie

de mijne heeft er alleszins geen ;-)

soit, het gaat over een pk50xl dus.

na het 'muntstukske-met-de-veerkes' en de moer daaronder kom ik een goudachtige ronde moer tegen die schroefdraad heeft aan de buitenkant en een rare inkeping...hier hebt ge 'tools' voor nodig zeker ?

Link naar reactie

Heb gisteren mijn dichtingen rond de schakelpin vervangen, hiervoor moet je blok volledig open omdat je de schakelarm moet kunnen verwijderen om bij de pin te kunnen.

De pin zelf verwijderen is nog niet zo simpel,normaalgezien sla je met een doorslag de breekpen die dwars door de schakelpin zit los, en kan je dan, door met een iets grotere doorslag de schakelpin naar binnen te slaan, de pin verwijderen. Op de pin zie je dan een klein O-ringetje zitten wat voor de afdichting zorgt, voor alle zekerheid heb ik tussen de aanslag van de schakelpin en het blok nog een O-ringetje en en heel dun rondelletje gestoken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...