sambaer Geplaatst: 21 mei 2019 Delen Geplaatst: 21 mei 2019 (aangepast) Hallo Ik ben bezig met het vernieuwen van mijn cilinder en bij het uithalen van het motorblok zag ik dat er ter hoogte van de krukas (zie foto) een smeernippel zit. Is deze smeerbaar zonder dat het blok eruit moet? Met wat moet die gesmeerd worden? Kobe 21 mei 2019 aangepast door sambaer Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 Of zou dit een ontluchtingsnippel kunnen zijn? Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 22 mei 2019 Delen Geplaatst: 22 mei 2019 (aangepast) Strange...de mijne heeft dit niet... Wat voor cilinder gaat er op? Een 70? En is dit een XL2 aangezien het blok zo anders lijkt? 22 mei 2019 aangepast door pdvd Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 4 uur geleden, pdvd zei: Strange...de mijne heeft dit niet... Wat voor cilinder gaat er op? Een 70? En is dit een XL2 aangezien het blok zo anders lijkt? Momenteel zit hier een kapotte 75 cc cilinder op.. Volgens mij is dit een gewone XL.. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 22 mei 2019 Delen Geplaatst: 22 mei 2019 Apart want jouw blok zit in elkaar met imbussen en de mijne met 6-kant bouten. Gaat er een nieuwe 75 cc op? En wat pas je nog meer aan om deze goed werkend te krijgen? Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 Zoals je kan zien op bijgevoegde foto's is mijn piston en cilinder volledig kapot (zo gekocht). Ik zal terug een 50cc cilinder voorzien en alles standaard laten voorlopig. Een zomer inrijden, terug uit elkaar en dan laten herlakken. Misschien later upgraden naar 75 cc, of een 2de bijkopen (125 dan) Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 22 mei 2019 Delen Geplaatst: 22 mei 2019 Is er nu iets in de carb aangepast? Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 58 minuten geleden, pdvd zei: Is er nu iets in de carb aangepast? Nee, is standaard en blijft zo Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 22 mei 2019 Delen Geplaatst: 22 mei 2019 Ook geen grotere sproeiers voor de grotere cilinder? Lijkt me dat die meer benzine vraagt. Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 22 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2019 (aangepast) 4 uur geleden, pdvd zei: Ook geen grotere sproeiers voor de grotere cilinder? Lijkt me dat die meer benzine vraagt. Ik heb geen idee. Zal dit moeten bekijken wat er momenteel in zit van sproeiers. Wat moet ik normaal hebben als sproeier met onderstaande setup; Cilinder: D.R 50cc Carburator: Dell' Orto FHBB 16.12 23 mei 2019 aangepast door sambaer Link naar reactie
LockOn Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 Een beetje late reactie, maar waar heb je deze D.R. 50cc cilinder gevonden? Heb je eventueel nog een linkje? Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 14 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2020 1 uur geleden, LockOn zei: Een beetje late reactie, maar waar heb je deze D.R. 50cc cilinder gevonden? Heb je eventueel nog een linkje? Heb geen 50cc geplaatst. Maar een Pinasco 75cc https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+cilinder+pinasco+75+cc+_18500000 methttps://www.sip-scootershop.com/nl/products/cilinder+kop+sip+75+cc+voor_18510000 Link naar reactie
LockOn Geplaatst: 14 april 2020 Delen Geplaatst: 14 april 2020 Bedankt voor de reactie! Kon de 50 cc uitvoering ook nergens vinden, eigenlijk is iedereen nu verplicht te upgraden naar een 75 cc kit. Link naar reactie
sambaer Geplaatst: 14 april 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2020 54 minuten geleden, LockOn zei: Bedankt voor de reactie! Kon de 50 cc uitvoering ook nergens vinden, eigenlijk is iedereen nu verplicht te upgraden naar een 75 cc kit. Op SIP is er inderdaad geen 50cc cilinder die past op een PK50XL automatica. Maar ik vermoed dat deze wel ergens te vinden is.. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 19 april 2020 Delen Geplaatst: 19 april 2020 (aangepast) Die smeernippel is niet zoals het hoort. Maar snap het principe wel erachter zit vet i.c.m. het krukaslager. Waarschijnlijk een hobbyist die meer verstand heeft van auto's/tractors dan vespa"s en heeft een smeernippel geplaatst in de veronderstellend dat dit een jaarlijkse klus is. Mijn optiek is dat het vet, onder druk maar 1 kan op kan. Namelijk je carter in. Ik zou het niet gebruiken en het vet enkel verversen door het eruit te halen en nieuw erin te stoppen. Ook zou ik gewoon een pinasco 75cc kopen. Nieuw is een 50cc niet meer te krijgen. Kijk we even goed of er in je carter geen vet zit en je sproeier goed is. Dus start eens met 73/74. Kijk ook even voor een sito plus. leuke upgrade, en je kop kun je behouden (als deze goed is) succes! 19 april 2020 aangepast door Daan Link naar reactie
LockOn Geplaatst: 19 april 2020 Delen Geplaatst: 19 april 2020 Heey Daan, Bedankt vooor je bericht. Ik dacht dat je de kop moest bewerken. Om de 75cc te laten passen? Heb ondertussen al een sito uitlaatje op de kop getikt. Groetjes Richard Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen