Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa lx 50 2-Takt probleem


Kris2604

Aanbevolen berichten

Hoi, ik zit met een misterieus probleem met mijn dochter haar Vespa. Als deze goed warm gereden is en een uur aan de kant staat wil deze niet meer starten of hij start en valt na 10 meter rijden stil en wil dan niet meer starten. Het betreft een LX 50 2-takt van 2004. Er staan nu 1300 km op en hebben hem gekocht met 830 km op de teller, heeft dus lang stil gestaan, stond uiterlijk in nieuwstaat. Ik heb de benzinetank gereinigd, nieuwe benzinedarm, bougie ngk bpr8es gestoken, tot 2 x toe de carburateur grondig gereinigd, onlangs de electrische choke vervangen origineel dellorrto. Hopelijk zitten hier mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en weten de oplossing want ben ten einde raad.

Groetjes Kris

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Hoi,

 

Achter de pc is het moeilijk kijken en de glazen bol heb ik ook niet in bezit maar kan hopelijk richtlijnen aangeven.

1. Je geeft aan dat die lang heeft stil gestaan. De benzinetank is gereinigd, maar heb je ook de brandstof vervangen? Bij lang durige stilstand gaat de waarde van de brandstof ook achteruit. Weet niet elke brandstof je normaal tankt maar E10 is uit den boze. Tank liever E5.

2. Na het langdurig rijden wil hij niet starten, kan duiden op startmotor problemen. Heb idt vaker gezien dat bij lang rijden, motor wordt warm en gaan pauzeren of tanken en willen dan starten maar helaas.

3. Merk je dat bij een warme motor en gelijkblijvend toerental dat het geluid veranderd? Je kunt dit testen remmenreiniger of haarlak van de dochter als ze dat gebruikt toe te passen bij een draaiende motor en gelijkblijvend toerental. Spuit op het spruitstuk en carburateur en is verval in toeren - wegvallen of oplopen - dan heb je lekkage spruitstuk.

 

Hoop dat je hiermee weg komt anders blijven we zoeken

 

grt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...