xdaastra Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Wanneer ik zachtjes ontkoppel schiet mijn koppeling los. (Net alsof je niet kan rijden). (Ook tijdens het terug schakelen) Blok is volledig gereviseerd met platen etc...(200km geleden ) Nu bestel ik een nieuwe korf,platen,tussenplaten,primairevertanding,veren. Onderdelen zijn geplaatst. Probleem is nog steeds aanwezig. Platen hebben in de olie gelegen (10uurtjes) in boid olie SAE 30. 6veren koppeling, 3 platen 108/mm Iemand een idee? Kabel en hendel koppelen zacht en vlot. Helpppp meeee! Link to comment
DD_ves Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 Ik lees mee, want de mijne heeft dat ook. Wel enkel als ik wat meer gas geef... Link to comment
Frederik9111 Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 (edited) Primair tandwiel gereviseerd? Frictieplaten van welk merk? Edited May 18, 2019 by Frederik9111 1 Link to comment
xdaastra Posted May 18, 2019 Author Share Posted May 18, 2019 Platen zijn van Newfren. Eerste platen waren bgm. Primair tandwiel is nieuw (22t) 21t (oude ook getest maar hetzelfde verhaal) Link to comment
xdaastra Posted May 18, 2019 Author Share Posted May 18, 2019 1 uur terug, xdaastra zei: Platen zijn van Newfren. Eerste platen waren bgm. Primair tandwiel is nieuw (22t) 21t (oude ook getest maar hetzelfde verhaal) Excuses! Primair tandwiel is niet vernieuwd deze was slechts 6000 km oud. De veren in de kerstboom heb ik wel vervangen. Ik had het over de koppelings pion. Momenteel 22t Link to comment
Frederik9111 Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 (edited) Yep Het primair tandwiel is het grote tandwiel onderaan de kerstboom (21t is het koppelingstandwiel). Het primaire tandwiel bevat binnenin veren die in de loop der jaren breken. 6000km is niet echt heel veel, al krijg je die op 500km ook kapot door slecht (of niet) te ontkoppelen. Newfremplaten (en platen van andere 3rd party producten) zijn 0,5 tot 0,75mm te dik. 3 platen op elkaar geven 1,5 tot 2mm minder afstellingsruimte wat aanleiding tot tot het exacte symptoom dat jij beschrijft. Je kan dit eventueel oplossen door de sleuven in de korf Dremelgewijs iets uit te diepen. Anderzijds... Ik lees dat je ook de korf vervangen hebt? Indien ook van Newfrem (of RMS): vertikaal klasseren en opnieuw de oorspronkelijke nemen met de originele tussenplaten en nieuwe Piaggio frictieplaren (zijn de énige echt goeie; kosten amper meer dan andere). Vergeet ook geen nieuwe koperen glijbus onder het koppelingstandwiel te steken. Edited May 19, 2019 by Frederik9111 1 Link to comment
Bowyer Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 16 uur geleden, Frederik9111 zei: Anderzijds... Ik lees dat je ook de korf vervangen hebt? Indien ook van Newfrem (of RMS): vertikaal klasseren en opnieuw de oorspronkelijke nemen en vooral vertikaal klasseren die brol 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now