Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Schietende koppeling


xdaastra

Aanbevolen berichten

Wanneer ik zachtjes ontkoppel schiet mijn koppeling los. (Net alsof je niet kan rijden). (Ook tijdens het terug schakelen) Blok is volledig gereviseerd met platen etc...(200km geleden )

Nu bestel ik een nieuwe korf,platen,tussenplaten,primairevertanding,veren. Onderdelen zijn geplaatst. Probleem is nog steeds aanwezig. Platen hebben in de olie gelegen (10uurtjes) in boid olie SAE 30.

6veren koppeling, 3 platen 108/mm

Iemand een idee?

Kabel en hendel koppelen zacht en vlot.

Helpppp meeee!

Link naar reactie

Primair tandwiel gereviseerd?

Frictieplaten van welk merk?

Link naar reactie
1 uur terug, xdaastra zei:

Platen zijn van Newfren. Eerste platen waren bgm. Primair tandwiel is nieuw (22t) 21t (oude ook getest maar hetzelfde verhaal)

Excuses! Primair tandwiel is niet vernieuwd deze was slechts 6000 km oud. De veren in de kerstboom heb ik wel vervangen. Ik had het over de koppelings pion. Momenteel 22t 

Link naar reactie

Yep Het primair tandwiel is het grote tandwiel onderaan de kerstboom (21t is het koppelingstandwiel). Het primaire tandwiel bevat binnenin veren die in de loop der jaren breken. 6000km is niet echt heel veel, al krijg je die op 500km ook kapot door slecht (of niet) te ontkoppelen.

Newfremplaten (en platen van andere 3rd party producten) zijn 0,5 tot 0,75mm te dik. 3 platen op elkaar geven 1,5 tot 2mm minder afstellingsruimte wat aanleiding tot tot het exacte symptoom dat jij beschrijft. Je kan dit eventueel oplossen door de sleuven in de korf Dremelgewijs iets uit te diepen. Anderzijds... Ik lees dat je ook de korf vervangen hebt? Indien ook van Newfrem (of RMS): vertikaal klasseren en opnieuw de oorspronkelijke nemen met de originele tussenplaten en nieuwe Piaggio frictieplaren (zijn de énige echt goeie; kosten amper meer dan andere). Vergeet ook geen nieuwe koperen glijbus onder het koppelingstandwiel te steken.

Link naar reactie
16 uur geleden, Frederik9111 zei:

Anderzijds... Ik lees dat je ook de korf vervangen hebt? Indien ook van Newfrem (of RMS): vertikaal klasseren en opnieuw de oorspronkelijke nemen

en vooral vertikaal klasseren die brol

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...