Jump to content
Vespaforum.be

Piaggio ape - 200 cc - rijbewijs

Recommended Posts

• 6 months later...

Klopt niet helemaal. 

Mag ook met B-rijbewijs: 
- Indien behaald voor 1/05/2013 meteen zonder meer.
- Indien later behaald (en minstens 21 jaar) mits 4 uur rijles.

@Frederik911 mijn uitleg was inderdaad niet helemaal volledig, want ook vrij complex

in de link stond wel de volledige uitleg maar met een B-rijbewijs mag je enkel in België met moto/trike categorie A rijden

Driewielers (trikes)

Datum rijbewijs B --> Welke driewieler mag u besturen?
Voor 1 mei 2013 Categorie A
Vanaf 1 mei 2013

Categorie A, na 4 uur rijles in een erkende rijschool.
Bijkomende voorwaarde: u bent minstens 21 jaar oud.
U moet met uw rijbewijs naar het gemeentebestuur om er code 373 op te laten aanbrengen.

Met een rijbewijs B mag u alleen in België met deze driewieler rijden. In het buitenland moét u een rijbewijs A hebben. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By agirlhasnoname
      Ik heb een Piaggio Ape uit 1978 zonder gordel gekocht. Moet ik nu een helm dragen? Onduidelijke regelgeving. 
    • By Easydeluxe
      Hey,
      Mijn vriendin heeft een klein restaurantje in Antwerpen.
      Wij krijgen daar geen parkeervergunning, enkel voor ons domicilie-adres.
      Met een bromfiets kan je parkeren op het trottoir of op verhoogde bermen als je voldoende ruimte vrijlaat en niemand hindert.
      Mag je met een 50cc Ape ergens staan zonder te betalen?
      Ze droomt al lang van een Ape en dat zou het ideale vervoersmiddel zijn om in het centrum leveringen en boodschappen te doen. 
      In de wegcode heb ik alvast gevonden dat een APE 50cc per definitie een bromfiets is.
      En ook dat (TWEE!)wielige fietsen en bromfietsen zelfs niet op een reguliere parkeerplaats mogen staan.
      We hebben het eens aan de wijkagent gevraagd, die is geen verkeerspolitie en wist het niet.
      Iemand hier een antwoord op? Precedenten? Gedoogbeleid? Artikel van wegcode?
      Alvast bedankt!!!
      Geoffrey

• By Ed75
      Heeft iemand een plannetje of schema van de oefeningen voor de praktijk test voor een scooter AM rijbewijs? Dus zowel wat de test allemaal inhoudt, alsook de afmetingen waar de kegeltjes moeten staan.
    • By fabrice
      weet hier iemand een rijschool die werkt met automaat motoren voor rijbewijs A2 of A?
    • By Toby
      Dag allemaal,
      ik denk na om een ape te kopen. Voor welke moet je wegenbelasting betalen en welke moeten naar de jaarlijkse keuring hier in belgie?

• Create New...