Jump to content
Vespaforum.be
PXchris

Cdi pk50s gezocht

Recommended Posts

CDI voor PK 50S met 3 aansluitingen( WIT/GROEN/ROOD) gezocht in goede werkende staat. (krijg geen vonk, Bougie+kabel ok, vandaar... in het slechte geval is dan de ontsteking of...?)

THX!

CDI PK50S.jpeg

Heb hetzelfde probleem, een nieuwe statorplate is vandaag toegekomen.  :)

Heb eerst een 2de okkasie--statorplate gemonteerd, dan de eerste volledig herbedraad, nog steeds geen vonk. 

Zondag een nieuwe besteld en juist toegekomen uit Italie. 

Ik vermoed dat het probleem bij mij lag aan de pick-up (zwart doosje op de statorplate die de ontsteking geeft).

Groetjes, nero. 

ps: heb 97 € betaald (verzendingskosten inclusief) bij emporio della scooter. 

Ja ook volledig nieuwe bedrading voorzien op de statorplate en heeft gedraaid zelfs paar weken geleden. Ik kon hem wel niet meer afleggen aan het contact met sleutel (bleef draaien) dus heb ik bougiekap eraf getrokken om motor stil te leggen. Misschien is hierdoor een kortsluiting ontstaan of iets kapot gegaan...? denk in eerste fase dus aan de CDI, 2e fase misschien dan de pick-up... Tis ne moeilijke:-(

Grtz Chris

Posted (edited)

hey Chris, ik gebruik een gewone PX CDI (https://www.bgm-tuning.com/shop/9110018-cdi-bgm-original-vespa-px-05-2011-rally200-ducati-pk-xl-et3-lambretta-ducati/) op mijn PK80S, werkt ook perfect hoor. Indien nodig heb ik er nog een nieuwe liggen die je mag testen/overkopen.

PS: statorplaten voor een PK50 heb ik ook op overschot...

Edited by Thomassker

2 uur geleden, PXchris zei:

Ja ook volledig nieuwe bedrading voorzien op de statorplate en heeft gedraaid zelfs paar weken geleden. Ik kon hem wel niet meer afleggen aan het contact met sleutel (bleef draaien) dus heb ik bougiekap eraf getrokken om motor stil te leggen. Misschien is hierdoor een kortsluiting ontstaan of iets kapot gegaan...? denk in eerste fase dus aan de CDI, 2e fase misschien dan de pick-up... Tis ne moeilijke:-(

Grtz Chris

Check uw contact slot, als ik bovenstaande lees zit hoogstwaarschijnlijk hier het probleem. 

Maak de ronde  stekker even los die uit je ontsteking komt en naar je  kabelboom gaat van je verlichting , claxon , contactslot etc 

De mijne draait ondertussen.  :)

Zoals Adrian zegt, eerst de fiche aan de motor lossen en dan proberen te starten/  checken of er wel een vonk is. 

Bij mij was het een combi tussen 2 defecte CDI's en  2 defecte statorplaten. 

Groetjes, nero. 

Ok bedankt allen voor de nuttige info, ik check even verder...te beginnen met contactslot en de fiche.

@Thomas: ik laat nog wel iets van me horen mocht ik een CDI nodig hebben na de check-up.Thx

Misschien gewoon de benzinekraan  sluiten en hij valt vanzelf stil nba een paar tellen. 

De VONK is terug en motor draait! Ontsteking en CDI niet oorzaak... wel de ficheaansluiting aan motor met slechte contacten. Contactslot moet ik nog eens nazien, maar ik kan ook dus gewoon voorlopig de benzinekraan dichtdraaien... Thx;)

• Like 1