Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50xl koppeling vervange


Aaronbaele

Aanbevolen berichten

Hey leden!

Ik heb een vespa pk50xl en kom uit de buurt van gent. Ik rij al een paar maandjes met dit ding maar nu merk ik dat de koppeling aan vervanging toe is.

Ik heb al wat dingen er over opgezocht en het lijkt me niet heel moeilijk om te doen. 

Normaalgezien zou ik hem bij garage "de pauw" binnensteken, maar de garagist die aan oude vespas werkt is er mee gestopt.. Nu vind ik geen andere garages in de buurt die aan oude vespas kunnen werken.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen? :)

Bedankt!

Link naar reactie
3 uur geleden, nero zei:

Als het niet moeilijk

is om te doen doe je dit toch zelf?  Spaart tijd en geld. :)

Groetjes, nero. 

Hahah ik zou wel willen, maar ik mis ook de speciale tools die er voor nodig zijn! En zou niet willen dat er iets kleins in mijn carter valt!

Misschien anders een paar tips ;)

Link naar reactie
3 uur geleden, nero zei:

Als het niet moeilijk

is om te doen doe je dit toch zelf?  Spaart tijd en geld. :)

Groetjes, nero. 

Hahah ik zou wel willen, maar ik mis ook de speciale tools die er voor nodig zijn! En zou niet willen dat er iets kleins in mijn carter valt!

Misschien anders een paar tips ;)

Link naar reactie
4 minutes ago, nero said:

Hier de volledige handleiding in het nederlands:  https://www.vespecial.nl/vespa_sf_engine/vespa_sf_engine_nl.pdf

Als alleen de koppeling moet vervangen worden hoeft de motor er niet onderuit, benzine en olie aflaten en de vespa op zijn zijkant leggen. 

Groetjes, nero. 

Amai, wel topsite! :wub:

 

toevallig zo'n site in de aanbieding voor een Largeframe?

Link naar reactie
11 uur geleden, Aaronbaele zei:

Hey leden!

Ik heb een vespa pk50xl en kom uit de buurt van gent. Ik rij al een paar maandjes met dit ding maar nu merk ik dat de koppeling aan vervanging toe is.

Ik heb al wat dingen er over opgezocht en het lijkt me niet heel moeilijk om te doen. 

Normaalgezien zou ik hem bij garage "de pauw" binnensteken, maar de garagist die aan oude vespas werkt is er mee gestopt.. Nu vind ik geen andere garages in de buurt die aan oude vespas kunnen werken.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen? :)

Bedankt!

vriendelijk zijn ze niet en ze zullen u niet helpen wat heb je nodig ik ben ook van Gent

Link naar reactie
Op 7/5/2019 om 20:05, mesot zei:

vriendelijk zijn ze niet en ze zullen u niet helpen wat heb je nodig ik ben ook van Gent

Iemand dit dit klusje al gedaan heeft en weet hoe het moet! Ik heb ook jammergenoeg geen garage en niet de beste tools.. 

Ik ken wel wat van brommers en heb verschillende dingen vervangen en hersteld aan de mijn vespa, maar dit lijkt me toch wel iets next level :)

 

Link naar reactie
10 uur geleden, Aaronbaele zei:

Iemand dit dit klusje al gedaan heeft en weet hoe het moet! Ik heb ook jammergenoeg geen garage en niet de beste tools.. 

Ik ken wel wat van brommers en heb verschillende dingen vervangen en hersteld aan de mijn vespa, maar dit lijkt me toch wel iets next level :)

 

let op als je de koppeling losmaakt dat die halvemaan spie niet in de karter valt anders heb je ineens een revisie

Link naar reactie

De tools die je nodig heb zijn basic, een paar sleutels, schroevendraaiers en een koppelingstrekker.  Deze laatste kan je bestellen, samen met de nieuwe koppelingsplaten, een veer en een dichting-set. 

Als je in Edingen kan geraken wil ik je wel op weg zetten, maar ben momenteel zelf bezig met een paar projectjes. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Op 11/5/2019 om 10:09, nero zei:

De tools die je nodig heb zijn basic, een paar sleutels, schroevendraaiers en een koppelingstrekker.  Deze laatste kan je bestellen, samen met de nieuwe koppelingsplaten, een veer en een dichting-set. 

Als je in Edingen kan geraken wil ik je wel op weg zetten, maar ben momenteel zelf bezig met een paar projectjes. 

Groetjes, nero. 

 

Hey nero!

Het is me gelukt de platen te vervangen! Maar nu is de koppeling heel zwaar.. Ik krijg de hendel met moeite ingedrukt, laat staan mijn vriendin ;) Is dit normaal?

Ik heb de kabel vervangen en gesmeerd dus daar zal het niet aan liggen

Groetjes aaron

Link naar reactie

Heb je de dikte nagemeten? Aftermarket platen zijn vaak dikker dan originele. Een Malossi-race-veer zou wel es een stuk stugger kunnen zijn natuurlijk.

Link naar reactie

Ook altijd welkom bij Giulio's Barn in Dikkelvenne! Ik heb daar een ministage gedaan (communicatie) en veel samengewerkt met de personeelsleden en met de eigenaar. Hart op de juiste plek en levert echt kwaliteitswerk.

Mocht je het niet zelf willen doen, kan je altijd eens langsgaan of een mailtje sturen ;) 

-> http://www.giuliosbarn.com/

Link naar reactie
6 uur geleden, Thibautmoernaut zei:

Ook altijd welkom bij Giulio's Barn in Dikkelvenne! Ik heb daar een ministage gedaan (communicatie) en veel samengewerkt met de personeelsleden en met de eigenaar. Hart op de juiste plek en levert echt kwaliteitswerk.

Mocht je het niet zelf willen doen, kan je altijd eens langsgaan of een mailtje sturen ;) 

-> http://www.giuliosbarn.com/

Super plaats daar! Ik heb al eens een babbeltje gedaan met de eigenaar, toffe man! Voor reparaties of upgrades die ik wil doen maar niet zelf kan ga ik zeker naar daar!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Op 7/5/2019 om 13:32, nero zei:

Hier de volledige handleiding in het nederlands:  https://www.vespecial.nl/vespa_sf_engine/vespa_sf_engine_nl.pdf

Als alleen de koppeling moet vervangen worden hoeft de motor er niet onderuit, benzine en olie aflaten en de vespa op zijn zijkant leggen. 

Groetjes, nero. 

Hi Nero

Deze link lijkt niet meer te werken.
Heb wel deze tutorial op youtube gevonden 

Mijn vespa is dan wel een pk50xl van de jaren '90 - maar lijkt je dit een goede leidraad of is dit niet te vergelijken?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...