Jump to content
Vespaforum.be

Benzine lek vespa 150 sprint 1966


Recommended Posts

Vorig jaar ben ik begonnen met het opknappen van de Vespa van mijn oom. die heeft al jaren stilgestaan, wel binnen onder een dekentje dus hij ziet er nog heel goed uit. 

Nou heb ik hem vorig jaar al aan de praat gekregen, enige wat ik dacht nog te moeten doen dit voorjaar was nieuwe bandjes eronder en gaan. dit bleek echter niet zo te zijn want het gehele blok stond vol met benzine. Ik wist toen al snel dat de benzine kraan lek was, die lekt een klein beetje door, druppeltje per minuut ongeveer. Nou zou dit echter door de vlotter tegengehouden moeten worden maar dat gebeurd dus niet...

vorig jaar merkte ik al dat na een stukje rijden, hem stil te zetten en daarna na 10 minuten weer te starten hij erg lastig deed. doordat hij zichzelf verzoop. dusja almetal niet heel handig.

Nou is mijn vraag eigenlijk, kennen jullie dit probleem? ik heb de carburateur weer eruit gehaald en gecontroleerd maar de naald lijkt goed af te sluiten en de vlotter beweegt erg soepel. ook zien alle kanaaltjes open en lijkt alles te werken. Ik weet ook niet zo goed meer waar ik moet zoeken.

Alvast bedankt,

Link to post

De rubber pakking van de benzinekraan wil nog wel eens lek gaan, zeker als deze nog origineel is. Je kan deze rubber pakking gewoon kopen bij de bekende vespa winkels. Een goed alternatief is een nieuwe fastflow benzinekraan waarbij je originele hendel gebruikt. De originele kraan leg je gewoon op de plank.

Je moet bij beide opties je tank verwijderen en waarschijnlijk kom je dan ook je benzineslang tegen die aan vervanging toe is. 

Voor de carburateur zou ik gewoon een nieuwe kwaliteits pakkingset kopen en een nieuwe naald (mits je dat nog niet gedaan hebt). Controleer ook meteen je vlotter op lekkage en vervang deze desnoods prefentief. 

  • Like 1
Link to post

Vanaf de benzinetank tot aan de sproeiers heb ik vorig jaar alles nagekeken en vernieuwd waar nodig. alle rubbers zijn nieuw, tank ik nu gecoat van binnen want die zag er niet meer uit, ook de kraan zelf zat vol met prut. eigenlijk het enige wat ik niet vervangen heb is de vlotter, dus gisteren avond toch maar een nieuwe vlotter besteld.

Hopelijk gaat dat helpen :), zo niet moet het misschien toch maar een nieuwe carburateur worden denk ik, is wel duurder maar valt eigenlijk nog wel mee qua prijs.

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By snellestinus
      nieuwe topic gestart,omdat ik graag de foto reeksen van anderen hun restauratie volg heb ik er zelf ook eentje gestart 😄
      voorlopig uitgevoerd:
      -zandstralen
      -laswerk
      -plamuren frame
      -grondverf frame
       
      Dit is de toestand van aankoop.

      laswerk frame

      onderdeeltjes aangeschaft ( is bijna hele vespa😁)

       

      neusje lassen en soldeerwerk

       
      plamuurwerk

       
      spuitplamuur

       
      grondverf frame

       
      en nu de kleinere onderdelen en motor nog

       
      to be continued....
       
       
       


    • By DD_ves
      Heb een ander topic aangemaakt, aangezien de lange discussie over chassisnummer en papieren in het oorspronkelijke topic.
      Ik weet nu ondertussen ook wat het is, dus...
       
      In afwachting van de papieren, ben ik alvast begonnen met het uit mekaar halen van deze oma...
       
      Staat bij aankoop:
       

       

       

       

       
      Na een middagje sleutelen, de huidige status:
       

       

       
      Bodem is definitief om zeep en zal vervangen worden:
       

       

       

       
       
      Motor was zeer vuil, is nog altijd vuil maar had niet direct de goeie producten om ‘m helemaal schoon te maken.
      Voorlopig enkel wat ontvetter en hoge druk erop gezet.
      Waarmee maken jullie een motor schoon?
       

       

       
       
       
       
       
       
       
       
       
    • By Julo
      Bezig met de revisie van Sprint V blokje na kapot gesprongen koppeling. Vertanding koppeling op primaire as klopt. De Vespa start goed, draait goed, ontkoppelt MAAR wanneer ik hem in eerste versnelling ontkoppel kan ik het wiel wel naar voor draaien maar niet naar achter. Het lijkt alsof iets het wiel op dat moment blokkeert. Iemand een idee?
    • By koeno83
      Hoi, 
      Na het reviseren van mijn Sprint Veloce blok trilt de Vespa tijdens het rijden veel meer dan ervoor. Na twee uurtjes rijden voel je dit echt in je handen. 
      Blok heeft een nieuwe krukas, Vesptronic met grotere Aluminium Fan en Dr177 en SI24. 
       Iemand een idee wat het kan zijn? Silent rubbers lijken me niet, die heb ik al eens vervangen en trilde voor de revisie ook niet.
      De timing staat nu op 23graden, is het een optie om deze eens te vervroegen?
      Anders toch de Cylinder of de krukas. 
      Hoor graag jullie advies waar te gaan zoeken. 
      Groet Koen
    • By Fabio Garcia
      Beste heren en dames,
       
      Ik heb recentelijk een 150 Sprint van het jaar 1967 gekocht maar heb tal van problemen met de motor.
      De vraag is of er iemand een hersteller kent in de regio van Gent die mij vlug kan helpen?
      Ik zou namelijk een elektronische starter en een nieuwe koppeling willen?
      Wie kan mij uit deze penibele situatie halen :-)
      mvg,
      Fabio

×
×
  • Create New...