Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk50xl start niet


sambaer

Aanbevolen berichten

Hallo

Wie kan mij uit de nood helpen? 

Ik heb een aantal maanden geleden een Vespa PK50 xl gekocht. Toen ik hem kocht draaide hij niet mooi, maar hij reed wel. Dus dacht ik dat het een probleem was van afstelling. 

Nu wou ik hem een aantal weken geleden 'opknappen' er een tijd mee rijden en als hij goed reed hem laten herspuiten,...

Maar hij start niet. Vanalles geprobeerd om hem te laten starten; zie onderstaande; 

 

- Hij krijgt benzine (nieuwe benzine) en heb vonk

- Met startpilot wil hij ook niet starten

- Nieuwe bougie, nieuwe bougiekop

- Nieuwe bobine

- Controle gedaan van het vliegwiel en de spie (halve maan) zit nog steeds op de juiste plaat

- Bij kicken doet hij niets, maar als we hem in gang lopen, wil hij precies wel starten, maar gaat het net niet..

- Zowel met choke als zonder choke geen resultaat

- Carburateur al enkele malen uitgekuist, uitgeblazen,...

 

Is er iemand die weet wat ik nog zou kunnen proberen? Is er iemand die in de buurt van Roeselare woont die het zou zien zitten om eens langs te komen om te kijken? 

Bedankt alvast! 

 

Kobe

Link naar reactie

Eerste check, heb je benzine in de carburateur... spuit er eens wat remreiniger in en kijk wat er dan gebeurt.

Tweede check. Haal je bougie los steek 'm weer in de bougiekabel en hou de bougie (het vonkende deel) tegen ongelakt staal en kijk of er een vonk is.

Link naar reactie
19 uren geleden, pdvd zei:

Eerste check, heb je benzine in de carburateur... spuit er eens wat remreiniger in en kijk wat er dan gebeurt.

Tweede check. Haal je bougie los steek 'm weer in de bougiekabel en hou de bougie (het vonkende deel) tegen ongelakt staal en kijk of er een vonk is.

Benzine heb ik, vonk heb ik ook.. 

Link naar reactie

waarom zou dat het zijn? wat kan er kapot zijn? als het blokje eerst gewoon liep dan hoort het nog te lopen. 

Link naar reactie

Tja ...

Compressie plaat beschadigd /  / Pick up versleten / cilinder "op " zie jeansprint / of de kill switch ?  

Of combinatie van dit alles... waarschijnlijk :)

Maak je stekker die uit je ontsteking eens los  , start hij dan wel ? 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 25/4/2019 om 23:03, Adrian zei:

Tja ...

Compressie plaat beschadigd /  / Pick up versleten / cilinder "op " zie jeansprint / of de kill switch ?  

Of combinatie van dit alles... waarschijnlijk :)

Maak je stekker die uit je ontsteking eens los  , start hij dan wel ? 

 

 

 

Beste

 

Wat bedoel je precies met de stekker uit de ontsteking halen? 

Link naar reactie

De" stekker "die uit je ontsteking komt en die  aan de kabelboom van je Vespa aansluit.

Deze zit achter een metalen plaatje.

Door deze los te maken kan je je blok laten starten . Je bypast hierdoor je contact of killswitch. 

Links op de foto

Screenshot_20190507-130637.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...