Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoudsinterval


salsampatico

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik nader de 3000 km met nieuwe GTS ( 07/18 ) 300cc en vroeg me af of de scooter nu op onderhoud moet gaan ?

Ik lees om de 3000km, of om de 5000km ?

Verbruik ligt rond de 3,5 liter maar ik durf dan soms ook doorrijden.

Ik hou bandenspanning constant bij, 1,8 vooraan en 2,0 achteraan.

Welke olie gebruiken jullie ?

 

Welke dealer rond Antwerpen raden jullie aan ? Ik heb mijn scooter nieuw gekocht bij Blommaert maar heb me laten vertellen dat die ontzettend duur is qua onderhoud.

Ben zelf van Zoersel afkomstig

Link naar reactie

Het is een nieuw gekochte GTS 300?

Zo ja, dan zal ik voor de garantie de voorgeschreven beurten laten uitvoeren.

Link naar reactie

Ok, bedankt, ik had naar de winkel gebeld en die zeiden me, best om de 3000km :-)

Welke motorolie gebruik ik het best ? Ik ga mijn scooter nu meer gebruiken, ik doe soms wat autostrade waar ik alles open draai.

Ik ben op mijn hoede voor mijn nieuwe GTS, bij mijn Primavera heb ik buiten een ongeval, nooit pech gehad.

 

Link naar reactie

Oliewissel om de 10 000km vind ik persoonlijk erg weinig, wat de fabrikant ook zelf mag voorschreven.Goede olie is het lange leven van de motor. Trouwens zou zeker 1x per jaar de olie en filter moeten gewisseld worden ook al rij je misschien geen 1000km .Zeg zelf: voor 35 euro voor een top-olie en een nieuwe filter elk jaar voorkom ik graag voortijdige of onnodige slijtage.

Link naar reactie
26 minuten geleden, scrambler zei:

Oliewissel om de 10 000km vind ik persoonlijk erg weinig, wat de fabrikant ook zelf mag voorschreven.Goede olie is het lange leven van de motor. Trouwens zou zeker 1x per jaar de olie en filter moeten gewisseld worden ook al rij je misschien geen 1000km .Zeg zelf: voor 35 euro voor een top-olie en een nieuwe filter elk jaar voorkom ik graag voortijdige of onnodige slijtage.

Ben ik het mee eens!

Link naar reactie

Gewoon ieder jaar de carterlolie wisselen. Al haal je die 10K niet, het kost je niks... (mits je het gewoon zelf doet). 

Een P heeft niet eens een filter maar ook daar gaat gewoon ieder jaar bij mij de olie uit en verse er in. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
19 minuten geleden, ePit zei:

spaar niet op die 1 liter olie en gebruik eventueel full syntetic 4 takt olie (5W40) is iets dikker bij koude start maar smeert beter bij hogere temperaturen

https://www.sip-scootershop.com/nl/products/4takt+olie+eni+iride+racing+_14408100

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...