Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Electriciteit 6v naar 12v


Chikke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ga een reviseerde blok onder mijn Sprint 150 van '60  monteren.

De motorblok is ge-upgrade naar 12V , maar wat zijn de wijzigingen die er moeten gebeuren aan het Frame?

Ik had iets gehoord dat dit moest vervangen worden:

- lichtschakelaar rechts aan het stuur vervangen

- nieuw contact voor rempedaal

- bijkomende kabel trekken van achterlicht naar rempedaal

- nieuwe lichtbulben.

Kan iemand bevestigen dat dit correct is en waar ik best de onderdelen kan bestellen?

Groeten  Christophe

Link naar reactie

Hoi,

Je lijst is volledig,

De lichtschakelaar kun je eenvoudig zelf aanpassen, zie op het plaatje de uitleg van SIP.  Je kunt ook een conversieschakelaar bestellen indien je de oude niet wilt aanpassen Sip artikel nr 60092900.

De remschakelaar moet je vervangen voor een model dat een schutter funtie heeft bij SIP 18163700, maar ook bij elke andere site verkrijgbaar.

Voorheen ging de aarde van de remschakelaar naar de aarde op draadboom, Je moet nu je remschakelaar gaan verbinden met je achterlicht, (in plaats van het blauwe draad wat voorheen van je ontsteking naar je achterlicht liep) je remlicht krijgt nu dus stroom via je remschakelaar ipv rechtstreeks vanuit de ontsteking.

Het zou er normaal zou uitzien, geel van je ontsteling /draadboom naar je remschakelaar, blauw van je remschakelaar naar je achterlicht, achterlicht maar aarde op het frame.

Alle lampjes vervangen voor 12v,

Eventueel kun je de toeter vervangen voor een 12v versie maar dat is niet perse nodig.

Afhankelijk van je nieuwe ontsteking ook een regulator plaatsen, en een extra aarde punt maken op je frame kan nooit kwaad.

Succes,

Groet Koen

Schakelaar 12v conversion.JPG

Link naar reactie

Doe jezelf een plezier en steek een conversiekabelboom (kost +/- € 40 incl schakelkastje bij Scooter-Center). De bedrading voor een regulator is dan sowieso voorzien.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...