Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Trillingen tijdens het rijden


Rian

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken heb ik mij een LML deluxe 2 takt aangeschaft. Super tevreden van het geluid, de geur en de look. 

Enkel het rijcomfort is niet altijd hetzelfde. Op sommige wegen durft hij aan +85km/u te trillen (het volledige frame) wat helemaal niet veilig aanvoelt op dat ogenblik. 

Dit doet hij dus duidelijk niet altijd. 

Nu als leek zijnde vraag ik mij enkele dingen af aan wat dit zou kunnen liggen.

1) dit is gewoon het rijgedrag van de lml of px.

2) slechte banden

3) het zijn zo goed als gesloten velgen, naar gelang de weersomstandigheden kan dit een grote rol spelen.8FABAA0D-AD26-4754-A185-E6A409044FAD.thumb.jpeg.35aa90deef1202debbf278c89511d135.jpeg

 

 

Thanks!!

 

Link naar reactie

Duidelijk geval van Vespa badges die los geschud willen worden want die horen niet op een LML ;)

Als het hele frame trilt duidelijk iets met de ophanging die het niet aankan. Is dit op alle wegen zo of per weg verschillend. Dan kan het ook aan het profiel van je banden liggen. 

Link naar reactie

Gooi die Shinko’s er ASAP af. Een slechtere band is moeilijk te vinden (spekglad vanzodra er 1 druppel tegen valt en slappe zijwanden).

Link naar reactie
21 uren geleden, Frederik9111 zei:

Gooi die Shinko’s er ASAP af. Een slechtere band is moeilijk te vinden (spekglad vanzodra er 1 druppel tegen valt en slappe zijwanden).

Zou het dan toch eerder aan de banden liggen dan aan de velgen? 

Link naar reactie
Op 19/4/2019 om 15:31, pdvd zei:

Duidelijk geval van Vespa badges die los geschud willen worden want die horen niet op een LML ;)

Als het hele frame trilt duidelijk iets met de ophanging die het niet aankan. Is dit op alle wegen zo of per weg verschillend. Dan kan het ook aan het profiel van je banden liggen. 

Heb hem zo gekocht (van niet beter weten)

 

Het is per weg verschillend en heb ook de indruk dat de wind ook een grote rol speelt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...