Jump to content
Vespaforum.be

Krachtverlies gs 150 vs5


Recommended Posts

bougie eruit gehaald, gedroogd maar gaf geen kick.

 

ik ga jullie feedback goed gestructureerd meegeven aan de verkoper, als hij eens terugbelt ..., om te repareren. Inclusief ombouw naar 12v. 

toch nog een vraag, hieronder wat foto's, ik had het kraantje & choke open gelaten, maar is het normaal dat er zoveel "vloeistof" uit de linker- en rechterachterkant komt?

 

 

190421 lek rechts.jpg

190421 motor 2.jpg

190421 motor 1.jpg

190421 lek stilstand.jpg

190421 motor 3.jpg

190421 motor 6.jpg

190421 motor 4.jpg

190421 lek links.jpg

190421 motor 5.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...
On 4/14/2019 at 11:30 PM, nero said:

Dat hoeft helemaal niet. Een correct gereviseerd GS150-blokje met een elektronische ontsteking gaat jaren mee. 

Tegenwoordig zijn er ook voldoende wisselstukken op de markt om de motor iets meer power te geven.

Een vlotternaald vervangen echter is niet zo simpel, meestal is niet alleen de naald maar ook de zitting uitgesleten (moest dit de oorzaak zijn van je lekprobleem).

De vlotterkamer van een GS kan je ook vinden op andere types Dellorto- carburators die meestal veel goedkoper zijn (ga hiervoor eens langs op één of andere brommerbeurs). 

Er worden trouwens "tussenstukken" gefabriceerd waardoor je een ander (modern) type van carbu kan plaatsen. 

 

Als je het mij vraagt zou ik beginnen met een elektronische ontsteking te plaatsen, dit gaat al veel van je "problemen" oplossen. 

Groetjes, nero. 

eerste diagnose is de vlotternaald vervangen. Blijkbaar is het niet evident om een "nieuwe oude" carburator te komen!? Volgende week gaat hij eindelijk binnen.

ik hou jullie op de hoogte.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Hallo Chris, 

Is de gs nu in orde aub ? Heb hetzelfde probleem met die van een vriend, ik kom er zot van !! Weet je toevallig wat de juiste (begin) afstelling is van de mengselschroef aub ? misschien ook de positie van de gasschuifnaald ?

Mvg Joeri

Edited by ducmulti1200
Link to comment
10 hours ago, ducmulti1200 said:

Hallo Chris, 

Is de gs nu in orde aub ? Heb hetzelfde probleem met die van een vriend, ik kom er zot van !! Weet je toevallig wat de juiste (begin) afstelling is van de mengselschroef aub ? misschien ook de positie van de gasschuifnaald ?

Mvg Joeri

hi joeri, terug afgesteld door expert die foeterde op de verkoper, omdat hij er blijkbaar aan gezeten had. Geen idee van afstelling. 

Mijn vertrouwen is de gs is wel O%. De batterij laadt niet goed op en 

Een elektrische ontsteking zou het antwoord moeten zijn, maar die investering doe ik niet. Teveel betaald tot nu toe.

 

kom je naar de beurs in Genk? de man die alles afgesteld heeft is daar, en ik kan je gerust introduceren.

chris

 

Link to comment
Op 19/2/2020 om 21:12, Chris Van der Auwera zei:

hi joeri, terug afgesteld door expert die foeterde op de verkoper, omdat hij er blijkbaar aan gezeten had. Geen idee van afstelling. 

Mijn vertrouwen is de gs is wel O%. De batterij laadt niet goed op en 

Een elektrische ontsteking zou het antwoord moeten zijn, maar die investering doe ik niet. Teveel betaald tot nu toe.

 

kom je naar de beurs in Genk? de man die alles afgesteld heeft is daar, en ik kan je gerust introduceren.

chris

 

Hallo Chris, bedankt voor uw reactie. ik blijf ook met hetzelfde probleem zitten helaas ! Naar Genk kan ik niet komen want moet werken dat weekend.. Heb al overal gezocht naar de fabrieksinstellingen voor de carb, maar tevergeefs ... dat zou voor mij al een start kunnen zijn om van daaruit te vertrekken.

Link to comment
Op 9/5/2019 om 22:58, nero zei:

Ik heb overlaatst een volledig GS-150 revisiesetje zien passeren (inclusief  de vlotternaaldzitting), dacht bij scooterpassion maar ben niet zeker. 

Groetjes, nero. 

Aucune description de photo disponible.

Hallo Nero, heeft u toevallig niet de basisafstellingen van de carb aub ? Zowel van de mengselschroef als van de gasschuifnaald ? Dit zou voor mij al een goeie start zijn om van daaruit te vertrekken... Heb trouwens identiek hetzelfde probleem als die van Chris !

Link to comment
8 uur geleden, ducmulti1200 zei:

Hallo Nero, heeft u toevallig niet de basisafstellingen van de carb aub ? Zowel van de mengselschroef als van de gasschuifnaald ? Dit zou voor mij al een goeie start zijn om van daaruit te vertrekken... Heb trouwens identiek hetzelfde probleem als die van Chris !

Als de sproeiersetting juist is de luchtmengschroef 1.5 toeren uitdraaien. 

De sproeiernaald afregelen op het voorlaatste gleufje (het einde van de sproeiernaald komt een ietsje uit de gasschuif. 

Nu weet ik niet of het verlies van kracht te maken heeft met een slecht afgestelde carburator.  Een slecht afgestelde voorontsteking of nog meer, een batterij die onvoldoende oplaadt lijkt me eerder de oorzaken van "krachtverlies". 

Ik blijf het hier herhalen, als je een betrouwbare en goedlopende GS150 wilt, steek dan een elektronische ontsteking (Pinasco of Vespatronic).  Anders steek je zoveel geld en tijd in je vespa dat het de spuigaten uitloopt.  :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link to comment
Op 22/2/2020 om 17:37, nero zei:

Als de sproeiersetting juist is de luchtmengschroef 1.5 toeren uitdraaien. 

De sproeiernaald afregelen op het voorlaatste gleufje (het einde van de sproeiernaald komt een ietsje uit de gasschuif. 

Nu weet ik niet of het verlies van kracht te maken heeft met een slecht afgestelde carburator.  Een slecht afgestelde voorontsteking of nog meer, een batterij die onvoldoende oplaadt lijkt me eerder de oorzaken van "krachtverlies". 

Ik blijf het hier herhalen, als je een betrouwbare en goedlopende GS150 wilt, steek dan een elektronische ontsteking (Pinasco of Vespatronic).  Anders steek je zoveel geld en tijd in je vespa dat het de spuigaten uitloopt.  :)

Groetjes, nero. 

+1 elektronische ontsteking is het antwoord op heel veel problemen.

Link to comment
48 minuten geleden, Chris Van der Auwera zei:
Op 27/2/2020 om 00:01, Bowyer zei:

 

kreeg een aanbod om mijn net gerestaureerde gs "verkeer klaar" te maken. 1750 euro ... vd motor afstelling.

Ik doe het voor de helft :-)

  • Like 1
Link to comment
15 uur geleden, Chris Van der Auwera zei:

kreeg een aanbod om mijn net gerestaureerde gs "verkeer klaar" te maken. 1750 euro ... vd motor afstelling.

Voor €1750 kan je het hele blok 2  keer reviseren én van een elektronische ontsteking voorzien. :blink:

Een Pinasco Flytech is heel eenvoudig zelf te plaatsen overigens! Heb er zelf alleen maar goeie ervaringen mee. Mits goed Googlen vind je ze voor €250 (plus een paar euro's voor wat kleine extra's). 

Link to comment

Fré ! De rest van de aansluiting is wel niet echt zo simpel als het lijkt ! GS is op dat vlak voor velen een raadsel .

Ik heb na lang zoeken en proberen een manier gevonden om alles te doen laten werken op 12 volt en zonder die stomme batterij . 

En om de motor toch wat meer vermogen te geven ben ik voorstander van een Nagy cilinderkop en uitlaat . Indien de carbu te veel sleet heeft kan je perfect een PC 23 gebruiken . 

Indien hulp nodig , geef maar een sein !

 

  • Like 3
Link to comment
21 uur geleden, Chris Van der Auwera zei:

pfff ... hij zit ook op het forum. Geen zin om hierop verder in te gaan want dat gaat weer een wellens/nietens gedoe worden.

 

 

Dergelijke info is misschien wél interessant om te delen, zo weten andere forumleden toch wat meer welke zaken links te laten liggen...

Link to comment

Vandaag de gs150 vs5 geprobeerd op punt te zetten, maar helaas !!?

Nog steeds hetzelfde probleem, krijg hem soms eens aan de praat maar na 20 à 30sec staat hij gewoon verzopen !?

Vlotternaald en zitting gecontroleerd en sluit af, zelfs al eens nieuwe naald en zitting gemonteerd.. De juiste sproeiers volgens mij , hoofdspr 105, relanti 50 

Batterij nieuw en vol geladen, laad ook op wanneer hij start ( 6,5v op lage toeren, relanti) Geladen heb ik 6,8v ongeveer, wanneer ik het contact op zet (en de contacten staan gesloten) zakt de batterij tt 6,25v ongeveer. Soms krijg ik hem dan eens gestart maar de batterij haalt dan nog maximum 6,3v... dan krijg ik die amper nog aan de praat !

Ik leesde hier ergens op dit forum eens, dat wanneer men het contact laat op staan voor een tijdje, dit invloed heeft op de bobine ? Zou deze misschien verzwakt of een oorzaak kunnen zijn ?

Vespa heeft trouwens gereden, niks is veranderd en plots dit probleem ..?

HEEELP !!! 

Link to comment
30 minuten geleden, ducmulti1200 zei:

Vandaag de gs150 vs5 geprobeerd op punt te zetten, maar helaas !!?

Nog steeds hetzelfde probleem, krijg hem soms eens aan de praat maar na 20 à 30sec staat hij gewoon verzopen !?

Vlotternaald en zitting gecontroleerd en sluit af, zelfs al eens nieuwe naald en zitting gemonteerd.. De juiste sproeiers volgens mij , hoofdspr 105, relanti 50 

Batterij nieuw en vol geladen, laad ook op wanneer hij start ( 6,5v op lage toeren, relanti) Geladen heb ik 6,8v ongeveer, wanneer ik het contact op zet (en de contacten staan gesloten) zakt de batterij tt 6,25v ongeveer. Soms krijg ik hem dan eens gestart maar de batterij haalt dan nog maximum 6,3v... dan krijg ik die amper nog aan de praat !

Ik leesde hier ergens op dit forum eens, dat wanneer men het contact laat op staan voor een tijdje, dit invloed heeft op de bobine ? Zou deze misschien verzwakt of een oorzaak kunnen zijn ?

Vespa heeft trouwens gereden, niks is veranderd en plots dit probleem ..?

HEEELP !!! 

Het laden is amper 6,3v heb ik gemerkt? Batterij na eenmaal starten nog amper 6,25v ongeveer... Zal was aan het opladen liggen, want met volle batterij start hij met 1 trap !! Wat zou de oplossing kunnen zijn aub ?

Link to comment
9 hours ago, Bernard83 said:

Dergelijke info is misschien wél interessant om te delen, zo weten andere forumleden toch wat meer welke zaken links te laten liggen...

Bernard, idd.

De boodschap is oppassen en alles in vraag stellen, als het voorstel van de 'specialist' meer is dan die op het forum gegeven wordt. En een pm sturen, kan natuurlijk ook altijd.

Link to comment

Heb je al een nieuwe bougie geprobeerd? 

Maar als hij verzuipt na een korte periode zou mijn eerste gedachte toch de afstelling van de carburateur zijn.

Heb zelf al een aantal keer de rubberring moeten vervangen op het spruitstuk omdat hij daar valse lucht kreeg. Uiteindelijk goede kwaliteit ringen uit Duitsland besteld en nu lijkt het goed te blijven gaan. 
 

Succes, groet Koen

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...