Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Krachtverlies gs 150 vs5


Chris Van der Auwera

Aanbevolen berichten

5 hours ago, Pilaf said:

0C9FEE3A-CD87-41BA-8A37-E76DCEC5CC22.thumb.jpeg.5bd90d7bc1e26a96ddfe9b2ee101f776.jpeg

Je gelijkrichter is idd een modern model welke je eventueel kan doormeten om te controleren of deze nog in orde is.

Kan je verder nog controleren of de groene draad nog in orde is en/of dat de isolatiehuls vergaan is. Zo op de foto lijkt het dat je een originele kabelboom in je frame hebt liggen wat in de toekomst wel wat voor problemen en elektrische storingen kan gaan geven.

 

hi, zaterdag meet in alles eens door maar een vraag ivm je opmerking.je schrijft dat de verzekering mist. Hoe moet ik dit interpreteren? moeten de 2 stukjes (zie je witte pijl) verbonden worden?

 

Link naar reactie

Moeilijk te zien maar neem aan dat dit benzine is? Komt dat spoor misschien uit je uitlaat want dat ziet er erg zwart uit voor alleen een benzine mengsel. Komt het uit je pijp dan is je gs volledig verzopen en moet je even nagaan of je kraan wel goed afsluit. Verwijder dan ook de pijp om de rest van de benzine te verwijderen. 

Ook de bougie even verwijderen en kijk of deze nat is. Kick zonder bougie (met dichte kraan) ook een paar keer en kijk of er brandstof mengsel uit het gat komt. 

 

Link naar reactie

Als je nu die px en de gs in een zak steekt en er is goe mee schudt , dan komt daar waarschijnlijk een poepsjieke gs uit met een deftige px blok onder…

ge gaat u veel kopzorgen besparen want , en nu ga ik zeker commentaar krijgen , die originele gs’en dat zijn zorgenkindjes …

allez dat moet niet hé , maar zo zou ik het toch doen en die gs blok op het schap leggen , mijn gedacht hé…

Link naar reactie

Dat hoeft helemaal niet. Een correct gereviseerd GS150-blokje met een elektronische ontsteking gaat jaren mee. 

Tegenwoordig zijn er ook voldoende wisselstukken op de markt om de motor iets meer power te geven.

Een vlotternaald vervangen echter is niet zo simpel, meestal is niet alleen de naald maar ook de zitting uitgesleten (moest dit de oorzaak zijn van je lekprobleem).

De vlotterkamer van een GS kan je ook vinden op andere types Dellorto- carburators die meestal veel goedkoper zijn (ga hiervoor eens langs op één of andere brommerbeurs). 

Er worden trouwens "tussenstukken" gefabriceerd waardoor je een ander (modern) type van carbu kan plaatsen. 

 

Als je het mij vraagt zou ik beginnen met een elektronische ontsteking te plaatsen, dit gaat al veel van je "problemen" oplossen. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Een betere ontsteking, betere koud- en warm start, minder bougies te vervangen, geen probleem meer met een verhitte/ defecte hoogspanningsbobijn, geen regelmatig bijregelen of vervanging van vis-platinees, geen batterijproblemen meer. 

Normaal moet men de kabelboom niet vervangen, als de oude nog in een deftige staat is.  Alleen moet men de verlichtingskabels die toekomen in het contactslot rechtstreeks doorverbinden evenals de kabels die toekomen aan de batterij (deze kan men gerust supprimeren).  Op deze manier rijdt men ook overdag met de verlichting aan, maar omdat dit toch verplicht is vind ik dit alleen een pluspunt. De eerste stand van het contactslot kan men evenwel gebruiken als kill switch (dacht contactpunt 4 en 7 maar dit meet je best uit). 

Enig nadeel tot nu toe is dat de claxon niet werkt, maar heb dit nog niet deftig nagekeken om die aan de praat te krijgen. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie

Hier een voorbeeld van een GS150 motor met CP 23 carburator van Polini en een hoge compressie cilinderkop. De cilinderkop is alleen nuttig als je voor eentje is van voor serienummer   VS5M * 0071120 , de latere hebben reeds een hoge compressiekop standaard. 

 

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Niet direct, ik rij met de originele, alleen ook met een hoge compressie cilinderkop. De foto is een voorbeeld van wat mogelijk is. 

Hier wat interessante lectuur van wat mogelijk is.  Let wel, het prijskaartje van de verschillende onderdelen is niet laag:  https://www.facebook.com/nagy-blechrollerde-1534526270186509/

Mogelijk zitten er hier mensen die wel de switch gedaan hebben naar een moderne carburator, maar daar heb ik nog geen ervaring mee omdat mijn carbu nog uitstekend werkt.

En zoals ik reeds vermeldde kan je de vlotterkamer gebruiken van andere (goedkopere) types dellorto. En kijk eerst ook eens na of de vlotterkamer wel de oorzaak is van het benzinelek en niet de afstelling van de vlotternaald en/of de carburator. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Je kan ook de zitting en vlotternaald vervangen, de onderdelen zijn oa te koop bij Scooter Passion:   https://www.scooterpassion.be/749-carburateur-et-boitier 

Let wel, het systeem van afdichting bij de UB23S-carburators is niet te vergelijken met die van de latere carbu's.  Als je de benzinekraan een nachtje laat open staan is het niet verwonderlijk dat je uitlaat vol benzine zit. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...