PeBuxt Geplaatst: 3 april 2019 Delen Geplaatst: 3 april 2019 Nieuw: in de Vespa wereld en halfweg qua leeftijd. Ondertussen in het bezit van een blijkbaar niet erg gewilde Vespa LX200 bij de menigte maar zeker wel met een bijzondere history. Om te starten, van de eerste trap was die weg na meer dan 10 jaar stilstand - 15dKm op de klok - eerste eigenaar papieren, origineel boekje, folder en twee originele sleutels netjes ingepakt in een Vespa-mapje met een enkele bloemdruk. De witte scooter werd in 1993 voor een eerste maal in verkeer gesteld door een heer van 74 winters die er vervolgens 13 jaar over heeft gedaan om er afstand van te doen, dit op 87 jarige leeftijd. Deze Vespa is de allerlaatste motor geweest van een in 1919 geboren icoon - iemand die zijn ganse leven op een motor heeft doorgebracht. De stokoude man kon zo goed als niet meer stappen maar met de Vespa rijden kon die nog als de beste! Wel eens gehoord van Moto-Willy, meervoudig Belgisch Kampioen en het PUCH-icoon uit Enghien, wel, dat isem! Om de nodige aandacht aan de Vespa te kunnen stellen bij de toekomstige restauratie ben ik dan ook stevig opzoek naar een foto van Moto-Willy op z'n witte Vespa. Grtz PeBuxt Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 3 april 2019 Delen Geplaatst: 3 april 2019 Is het een Cosa LX 200? inderdaad niet de meest gewilde Vespa maar hij rijdt wel verdomd lekker voor een handgeschakelde Vespa. Link naar reactie
PeBuxt Geplaatst: 3 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2019 Wauw, die staan netjes! Inderdaad, het is een witte C LX200 voorzien van zwart metalen bagagedragers voor- en achter en van een bescherming rond het voorste spatbord. De rubberen mat in het middenstuk is niet volledig over het frame (smalle middenstrook) en heeft 1 enkele witte spiegel aan de linker kant. Als ik de kans heb in het weekend om wat foto's te posten.. 'k Ben nog opzoek naar wat onderdeeltjes. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 3 april 2019 Delen Geplaatst: 3 april 2019 Welkom PeBuxt...een mooi verhaal dat er aan "vast hangt"...misschien een niet zo erg gewilde Vespa, maar dat maakt het juist "speciaal"...veel succes ermee Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 4 april 2019 Delen Geplaatst: 4 april 2019 8 uren geleden, PeBuxt zei: Wauw, die staan netjes! Inderdaad, het is een witte C LX200 voorzien van zwart metalen bagagedragers voor- en achter en van een bescherming rond het voorste spatbord. De rubberen mat in het middenstuk is niet volledig over het frame (smalle middenstrook) en heeft 1 enkele witte spiegel aan de linker kant. Als ik de kans heb in het weekend om wat foto's te posten.. 'k Ben nog opzoek naar wat onderdeeltjes. Ben benieuwd! Volgens mij heb jij dan een Cosa 1 (1e type). Die ik heb is een Cosa 2 (2e type) 200cc uit 1992. 8 uren geleden, Vespaciao zei: Welkom PeBuxt...een mooi verhaal dat er aan "vast hangt"...misschien een niet zo erg gewilde Vespa, maar dat maakt het juist "speciaal"...veel succes ermee “Speciaal” is ie zeker. Doordat de Cosa’s niet geliefd zie je ze nooit rijden. Link naar reactie
PeBuxt Geplaatst: 6 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2019 Het is inderdaad een Cosa 1 - LX200 met eerste inschrijving in 05/1993 - onderstaande foto's komen uit de folder die erbij was toen die destijds nieuw werd aangekocht voor 124.995Bfr. incl. gratis opties. Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 april 2019 Delen Geplaatst: 6 april 2019 Amai, duur ding indertijd. Groetjes, nero. Link naar reactie
PeBuxt Geplaatst: 6 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2019 Zo dacht ik er ook over - na berekening komt dit afgerond op 1Bfr/gram Vespa Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 6 april 2019 Delen Geplaatst: 6 april 2019 9 minutes ago, nero said: Amai, duur ding indertijd. Groetjes, nero. Ja, dacht dat ook! Doch ja, voor een 200... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.