Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Op 16/7/2019 om 19:21, DD_ves zei:

dit is een gereviseerd blok, dus carb in ultrasoon zal niet nodig zijn. zit momenteel in italie op verlof, als ik weer terug ben komt dat wel in orde ;)

Dat heb ik al vaker gehoord.

Carb even in de ultrasoon en als dat niet hielp een nieuwe en voila de pinda het spul werkt zoals het hoort.

Als dat niet werkt is er iets anders mis, zoals ontsteking niet op tijd of luchtlekkerij.

Sorry paar pagina's overgeslagen, ik zie dat het spul inmiddels rijd(even op vakantie geweest)

Staat de relanti inmiddels wel goed of nog steeds vol open? En wat was nu wat je zelf dacht dat het was maar je niet kon proberen omdat het goot?

aangepast door Bowyer
Link naar reactie
6 hours ago, DD_ves said:

Hij staat nog altijd zo goed als helemaal open. 

Ik dacht dat de choke niet helemaal dicht ging, maar blijkt het probleem niet te zijn. 

Eigenlijk zo goed als vol dicht (klok mee)

Link naar reactie
3 minutes ago, nero said:

Met de klok mee is wel open hé...  Hoe meer men de relantivijs indraait hoe hoger het  toerental. 

Groetjes, nero. 

Ik bedoelde de vijs dichtdraaien (indraaien).

 

Dus idd zeer dicht bij volledig klok mee blijft hij draaien. Beetje uitdraaien (klok tegen) en hij valt stil.

Nu draait hij eigenlijk wel zeer mooi, dus vraag me af of het een probleem is eigenlijk. Mag dat niet zo blijven?

Link naar reactie

Als je de vijs "dicht draait" gaat de gasklep open.  Kijk eens na of de vijs niet stuk is (heeft normaal een conisch uiteinde).  En hoever de gasschuif effectief open staat (eventueel een foto posten). 

Een gasschuif die te ver open staat zou kunnen wijzen op een te kleine relantisproeier/ hoofdsproeier met kans op vastlopen tot gevolg. 

Groetjes, nero. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
16 minutes ago, nero said:

Als je de vijs "dicht draait" gaat de gasklep open.  Kijk eens na of de vijs niet stuk is (heeft normaal een conisch uiteinde).  En hoever de gasschuif effectief open staat (eventueel een foto posten). 

Een gasschuif die te ver open staat zou kunnen wijzen op een te kleine relantisproeier/ hoofdsproeier met kans op vastlopen tot gevolg. 

Groetjes, nero. 

Ok, ga ik van de week even doen!

Link naar reactie
Op 29/7/2019 om 16:59, nero zei:

Als je de vijs "dicht draait" gaat de gasklep open.  Kijk eens na of de vijs niet stuk is (heeft normaal een conisch uiteinde).  En hoever de gasschuif effectief open staat (eventueel een foto posten). 

Een gasschuif die te ver open staat zou kunnen wijzen op een te kleine relantisproeier/ hoofdsproeier met kans op vastlopen tot gevolg. 

Groetjes, nero. 

Goh is dat niet wat ik voor de vakantie ook al opmerkte? En daar heb je dan nog steeds niet naar gekeken? Mogelijk eens met iemand in je omgeving die wel begrijpt wat open en dicht is eens naar je carburateur kijken?<_<

  • Like 1
Link naar reactie

Zoals afgesproken, foto’s van hoe de schuif nu staat. Zoals aangegeven, klint de ralenti goed.

 

94D7A16B-CE7D-4FB3-9C3F-3D1E3DCF9B35.thumb.jpeg.e0abeae9136bce20547f2e4d533eba14.jpeg

 

E9B3BCE6-46D9-459A-B616-996EEA00375F.thumb.jpeg.f9663a20930d98cc3ec4bf4442d30aea.jpeg

 

ik ben benieuwd naar jullie mening, maar heb zelf ook iets ontdekt.

Ik was nl bang om iets te forceren, en gong er dus verkeerdelijk van uit dat de ralenti schroef volledig ingedraaid was.

Maar eigenlijk was dat niet zo. Ik heb ze aelf van hoe ze op de foto staat nog 2 volle toeren kunnen indraaien (klok mee). Ze kan nog verder, maar wil opnieuw niks forceren.

Vraag me dus af of dit alles niet gewoon een misverstand is van mezelf...

 

 

Link naar reactie

En hoe zit het met de luchtstelschroef links onderaan de carb? Lijkt ook wat ver uitgedraaid, moet 1 1/2 tot 1 3/4 uitgedraaid worden. En de mixschroef bovenop helemaal in en dan 2 1/2 uitdraaien. Loopt de scooter dan niet goed, de mixschroef nog verder uitdraaien totdat het blok goed loopt. Is dit meer dan 3 x uitdraaien, dan moet er een grotere  hoofdsproeier geinstalleerd worden.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
30 minuten geleden, DD_ves zei:

Ik was nl bang om iets te forceren, en gong er dus verkeerdelijk van uit dat de ralenti schroef volledig ingedraaid was.

Maar eigenlijk was dat niet zo. Ik heb ze aelf van hoe ze op de foto staat nog 2 volle toeren kunnen indraaien (klok mee). Ze kan nog verder, maar wil opnieuw niks forceren.

Als je de relantivijs in draait kan je best  een beetje gas geven zodat de vijs niet tegen de gasschuif duwt.  Kwestie van niets te forceren.  :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
32 minutes ago, nero said:

Als je de relantivijs in draait kan je best  een beetje gas geven zodat de vijs niet tegen de gasschuif duwt.  Kwestie van niets te forceren.  :)

Groetjes, nero. 

Hoe ziet die gasschuif eruit voor jou? Ok voor ralenti? 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Gasschuifopening ziet er zo perfect normaal uit (2~3 mm opening). 

Er zijn 2 versies van de mengvijs; met grove of fijne draad. Grof zet je standaard op 1,5 toer; de fijne op 2,5 toer uit. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Ah ja, en vandaag ook een trilling uitgezocht en erachter gekomen dat mijn motorbil de bescherming van het vliegwiel raakt. P200 motor is dus blijkbaar toch breder of meer naar rechts dan een VBB motor. 

Iemand een handigheidje?

denk wel dat ik de bil wat kan verplooien als het moet, raakt maar net een heel klein beetje. 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie
2 uur geleden, DD_ves zei:

En hoe doen jullie het om onderweg te tanken? Bus olie bij? Of een ander systeempje?

Gewoon een bus olie bij en na het tanken de olie erbij doen.  Juist opletten dat je niet te vol tankt zodat er nog genoeg ruimte is voor de olie. I know; heb dit regelmatig voor...  :)

2 uur geleden, DD_ves zei:

Ah ja, en vandaag ook een trilling uitgezocht en erachter gekomen dat mijn motorbil de bescherming van het vliegwiel raakt. P200 motor is dus blijkbaar toch breder of meer naar rechts dan een VBB motor. 

Iemand een handigheidje?

Probeer gewoon met een stukje vilt of dun rubber te kleven op de plaats waar de bil raakt, meestal helpt dit. 

Groetjes, nero. 

ps: met een volle tank doe ik ongeveer 120km, maar de reservoirs van een SS180 en GS150 zijn net iets groter dan die van een VBB.  Als je zonder valt ga je het snel weten.   :)

 

Link naar reactie
3 uur geleden, nero zei:

Gewoon een bus olie bij en na het tanken de olie erbij doen.  Juist opletten dat je niet te vol tankt zodat er nog genoeg ruimte is voor de olie. I know; heb dit regelmatig voor...  :)

Probeer gewoon met een stukje vilt of dun rubber te kleven op de plaats waar de bil raakt, meestal helpt dit. 

Groetjes, nero. 

ps: met een volle tank doe ik ongeveer 120km, maar de reservoirs van een SS180 en GS150 zijn net iets groter dan die van een VBB.  Als je zonder valt ga je het snel weten.   :)

 

Dan gaat het vliegwielbescherming het rubber raken en blijf je contact houden.

Mogelijk zijn de silentblocks in de arm niet helemaal zuiver geplaatst en is hier nog winst te halen.

Anders mogelijk aan de vliegwielzijde een dikke ring extra tussen het kader en het blok maar dat zal waarschijnlijk niet gaan en anders indien mogelijk voorzichtig kijken of de bescherming van het vliegwiel iets aangepast kan worden en ander de bil uitkloppen. zover dat er geen contact meer is.

Blijft een lastig verhaal.

Link naar reactie

Mannekes, nog eens een vraagske..

 

Op de sluiting van mijn motorbil (dat hendeltje aan de voorkant) zit speling (voor/achter). Ik heb dat witte plastic dingetje al vervangen, maar die hendel zit nog altijd te ver naar voren. Ik ben bang dat ik op een dag mijn motorbil verlies. 

Iemand toevallig een tipje hieromtrent?

 

thanks,

 

DD

Link naar reactie
8 hours ago, nero said:

Zit daar geen veer tussen om de speling weg te nemen?  28.jpg

Onderdeel 83115. 

Groetjes, nero. 

Ja die zit erop. Maar de speling zit op de as voor/achter van de vespa. Dus als ik mijn bil erop zet, dan glijdt dat hebdeltje een mm of 3 naar voren naar de rand van het lipje op de bil. En dan houdt het hendeltje dat lipje dus nog maar vast met 3-4 mm. 

Zal straks eens een foto maken. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...