Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Stukje benzine of waterslang op de doorvoerpunten er omheen doen. Dat werkt ook goed voor uitgelebberde gaten in de billen. Maakt de pin dikker en stopt trillingen. 

Link naar reactie
10 hours ago, pdvd said:

Stukje benzine of waterslang op de doorvoerpunten er omheen doen. Dat werkt ook goed voor uitgelebberde gaten in de billen. Maakt de pin dikker en stopt trillingen. 

Nu je het zegt.. ik heb op mijn rechterbil een beetje speling tussen de bil en het frame. Ik had die niet voor ik alle verf eraf heb gehaald. Denk dus dat ik iets vervormd heb tijdens het werken, maar zie niet direct wat. Een idee?

Link naar reactie

Dat bovenste stukje staal waar de bil aan hangt wil ook wel eens wat verbogen zijn. Maar zo te zien zit dat bij jouw type anders... Maar de ophanging van de bil dus... kijk daar eens naar. 

aangepast door pdvd
  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

It’s alive!

bourage vervangen door het juiste type, alles terug ineen, olie erin en hij rijdt!

Koud starten is moeilijk (10x kicken), iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Da’s trouwens best snel zo’n p200 blok! :lol:

nog even puzzelen voor de ralenti ook. Heb het misschien gevonden, maar kan nu niet testen, het giet. 

Hoeveel draaien moet een ralenti schroef normaal gezien uitgedraaid worden?

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Je hebt een gereviseerd blokje he ? , waarschijnlijk moet je wat sproeiers aanpassen , heb je miss info welke erin zitten meegekregen ? zo niet kan je beter eens checken welke erin zitten ,

normaal staat de mengsel schroef 1.5 toeren uitgedraaid , de ralenti 2 toeren , en je zou een 1000 km moeten roderen ook .

Link naar reactie
6 minutes ago, Spaniard said:

 

normaal staat de mengsel schroef 1.5 toeren uitgedraaid , de ralenti 2 toeren , en je zou een 1000 km moeten roderen ook .

Is de ralenti beinvloedt door de rodage?

Link naar reactie
3 hours ago, DD_ves said:

It’s alive!

bourage vervangen door het juiste type, alles terug ineen, olie erin en hij rijdt!

Koud starten is moeilijk (10x kicken), iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Da’s trouwens best snel zo’n p200 blok! :lol:

nog even puzzelen voor de ralenti ook. Heb het misschien gevonden, maar kan nu niet testen, het giet. 

Hoeveel draaien moet een ralenti schroef normaal gezien uitgedraaid worden?

Timing van je blok al

gecontroleerd?

Link naar reactie

Vanmorgend de kraan opengezet vooraleer de vespa uit de garage te halen en mijn helm op te zetten. Daarna 5 sec laten overhellen naar rechts en startte vanaf 2de kick. Daarna bjj de bakker iets meer moeite gehad. Warm starten heeft hij wat gas nodig precies. 

Misschien moeten we elkaar nog wat leren kennen? :D

 

‘t Is hier ondertussen gestopt met regenen!

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

9510551D-4C31-4675-ABDE-C00B25D55016.thumb.jpeg.d7cc0fcb3bee3e2b550d3e7263031964.jpegIk heb een oud model kickstarter erop gezet..

maar begin te denken dat ik ‘m er te ver heb opgezet. Klopt dat? Kan dat kwaad?

want zit vrij vast om ‘m er weer wat af te krijgen...

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Mijne neef die mij vorige keer eraf reed met zijn 177cc sprint en mij aan het uitlachen was, die weet niet dat hier nu een p2 onder zit :D

Ben benieuwd naar zijn gezicht volgende keer :lol:

aangepast door DD_ves
  • Haha 1
Link naar reactie

Bon.. nu ben ik vertrokken!

heb voorlopig een oude binnenband gestoken. Was wel vergeten wat een klotewerkje dat was... :lol:

Koppeling en achterrem wat aangespannen, en remlichtschakelaar aangesloten. Alles marcheert. 

Nu roderen...

Link naar reactie
17 minuten geleden, DD_ves zei:

Dan ben ik wel een jaar aan het roderen of zo 

Wasdanu?! Gewoon 5 avondjes op en af naar de zee en ge zijt er vanaf. :P

Link naar reactie

De eerste 200 km niet rapper dan 70 , 75  eh :) , veel binnen wegjes , niet te lange stukken  met dezelfde gasstand rijden , de motor niet te hard belasten , daarna de cilinderbouten wat aantrekken , en dan mag je geleidelijk aan wel wat sneller rijden , zo nauw kijk ik ook niet tegen dat roderen aan hoor ;) , en als je geen zin hebt om te roderen , zet er dan nog even snel een polini 210 op , dat hoef je amper te roderen ,  dan verschiet je neef nog wat meer :) 

 

aangepast door Spaniard
  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...