Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Mannen!
Kabelboom zit erin! :P

Maar nu zit ik vast...

Ben vergeten foto's te maken van hoe mijn kabels (rem/koppeling/gast/versnellingen) door mijn stuur en door de kader liepen.

Ook dat kabeltje van de claxon ben ik niet zeker van.

 

Iemand die dat weet?

 

IMG_7421.thumb.jpg.0ac8b048559beaecd73300a54dc18636.jpg

 

IMG_7419.thumb.jpg.979a659b9df7025dc6af1d0b21cc2554.jpg

 

IMG_7418.thumb.jpg.a6cf690c2c963f08aaca2482f193d9f3.jpg

 

IMG_7417.thumb.jpg.37bd5ab1c47f432d75cf6c06a1cc8031.jpg

 

 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Denk dat het in orde is.. 

In het stuur, zittend op de Vespa:

links gat, vlnr:

- 2 versnellingskabels

- koppeling

 

rechts gat vlnr:

- kabelboom

- gaskabel

 

 

iemand die kan bevestigen dat het juist is?

aangepast door DD_ves
Link naar reactie
On 6/26/2019 at 12:19 PM, Frederik9111 said:

 

Geen slecht idee om de demper (en eventueel ook de veer) vooraan te vervangen. Scheelt een paar meter remafstand! Er zijn ook stroevere varianten van te verkrijgen. Ik heb goede ervaringen met deze van Carbone (mits wat googlen goedkoper te vinden in Italië).

 

On 6/26/2019 at 1:17 PM, koeno83 said:

Mannen,

 

Hebben jullie tips om die veer te installeren?
Schokdemper heb ik al eens gedaan, maar die veer, daar lees ik allerlei horro-verhalen over...

Merci!

Link naar reactie

Demontange: eerst de demper, dan de veer. Montage: eerst de veer, daarna pas de demper.

Met een dikke schroevendraaier door de swingarm als hefboom, kan je de veer indrukken en de spanning op de demper verminderen (wat het lossen en herinstalleren makkelijker maakt). De moer bovenaan de veer mét bovenste veerhouder lossen en het geheel uit z'n vatting klikken. Onderaan énkel de veer uit de onderste schroefdinges draaien. Bij montage omgekeerd te werk gaan. Eerst de bovenste veerhouder op de veer draaien. Daarna veer in de onderste veerhouder draaien, en de veer op z'n plaats brengen. Dan weer hefboomgewijs de swingarm indrukken en de demper monteren. 

 

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Mannekes, wat gebruiken jullie voor onderstaande stuk?

 

1390797744_ScreenShot2019-06-29at10_40_30.thumb.png.bcc540c52807188519a7b0590ef06872.png

 

Die 19895.

Die gaat normaal gezien over je schakelkabels heen, om ervoor te zorgen dat de uitlaat ze niet laat smelten.

Ik kan dat stuk NERGENS vinden.

En mijn vorige kabels waren idd gesmolten...

Link naar reactie

Het is de bedoeling dat je je kabels met die kous er rond van je uitlaat weg houdt , en dat doe je door middel van dat beugeltje dat in je groene cirkeltje staat ;)

 

Link naar reactie
46 minutes ago, Spaniard said:

Het is de bedoeling dat je je kabels met die kous er rond van je uitlaat weg houdt , en dat doe je door middel van dat beugeltje dat in je groene cirkeltje staat ;)

 

Dit is de truuk! :D

Link naar reactie
9 minutes ago, nero said:

Nu nog een andere kickstart en bekijken of de carbu-behuizing niet tegen het frame komt bij ingedrukte vering. 

Groetjes, nero. 

Kickstart komt erop idd. Vering moet ik nog bekijken. Moet ze nog afstellen, maar op het eerste zicht kan ik ze 1 cm indrukken :D

Link naar reactie

even updatetje...

Deze draait!

 

 

 

Maar nog niet kunnen rijden...

Bij het vervangen van de 10" remtrommel naar de 8", niet opgelet en niet gezien dat de bourage niet dezelfde maat heeft.
Resultaat:

IMG_7510.thumb.jpg.d34f2c8a8a7777d97e2ea82b2b09d2c8.jpg

 

 

Bourage is besteld, maar ik vertrek op verlof. Zal dus voor daarna zijn.
Zal ook nog even naar de carburateur moeten kijken, want motor blijft enkel draaien als de ralenti-schroef helemaal dicht is (klok mee).
Van zodra ik 'm iets openvijs, valt hij stil.

Begin augustus dus normaal gezien on the road! :wub:

 

  • Like 2
Link naar reactie
10 uur geleden, DD_ves zei:

even updatetje...

Deze draait!

 

 

 

Maar nog niet kunnen rijden...

Bij het vervangen van de 10" remtrommel naar de 8", niet opgelet en niet gezien dat de bourage niet dezelfde maat heeft.
Resultaat:

IMG_7510.thumb.jpg.d34f2c8a8a7777d97e2ea82b2b09d2c8.jpg

 

 

Bourage is besteld, maar ik vertrek op verlof. Zal dus voor daarna zijn.
Zal ook nog even naar de carburateur moeten kijken, want motor blijft enkel draaien als de ralenti-schroef helemaal dicht is (klok mee).
Van zodra ik 'm iets openvijs, valt hij stil.

Begin augustus dus normaal gezien on the road! :wub:

 

Klok Mee is dus de schuif vol open,zover als dat met de schroef kan. Zou zeker de ralentie/stationair sproeier eens schoonmaken en de rest vd carb een uurtje in de ultrasoon doet vaak wonderen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
On 7/10/2019 at 11:57 PM, Bowyer said:

Klok Mee is dus de schuif vol open,zover als dat met de schroef kan. Zou zeker de ralentie/stationair sproeier eens schoonmaken en de rest vd carb een uurtje in de ultrasoon doet vaak wonderen.

dit is een gereviseerd blok, dus carb in ultrasoon zal niet nodig zijn. zit momenteel in italie op verlof, als ik weer terug ben komt dat wel in orde ;)

Link naar reactie

Op een van de foto's zie ik je bedrading naar je spanningsregelaar door het chassis komen, ik zou daar toch een rubberen doorvoertule voorzien. Het lijken nieuw geboorde gaten, braampje, kabels schuren ertegen tijdens het rijden, kortsluiting. Het is maar een tip hé, succes verder. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
3 hours ago, Wilby said:

Op een van de foto's zie ik je bedrading naar je spanningsregelaar door het chassis komen, ik zou daar toch een rubberen doorvoertule voorzien. Het lijken nieuw geboorde gaten, braampje, kabels schuren ertegen tijdens het rijden, kortsluiting. Het is maar een tip hé, succes verder. 

Merci.

Ik heb het gat gladgevijld. En volgens mij ook isolatietape gebruikt. Maar zal het even checken!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...