Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Gaat het makkelijkst zonder uitlaat. Al zou het met een Sito+ normaal ook moeten lukken. Op een brug is natuurlijk alles makkelijker dan onderuit in je eentje op een betonnen vloer. :rolleyes: 

  • Like 1
Link naar reactie
7 minutes ago, Frederik9111 said:

Gaat het makkelijkst zonder uitlaat. Al zou het met een Sito+ normaal ook moeten lukken. Op een brug is natuurlijk alles makkelijker dan onderuit in je eentje op een betonnen vloer. :rolleyes: 

Ik lag er daarjuist idd naast, met 1 hand die zware motor er aan het onderduwen, en met de andere de vespa aan het opvangen wat die was aan het omvallen. Ben er maar mee gestopt... ;)

ik heb de afgelopen maanden geleerd om op tijd te stoppen als iets niet lukt.. als ik doorga gaat er meestal iets kapot :rolleyes:.

iemand een tip voor een goeie achterveer?

aangepast door DD_ves
  • Haha 1
Link naar reactie
9 minutes ago, nero said:

Veel geld: Bitubo (de touringversie). 

Minder geld: de Pinasco? 

Groetjes, nero. 

ps: er is heel veel rommel op de markt, de goedkoopste veren mag je gerust schrappen. 

Een idee van de goeie lengte voor een VBB met PX motor?

Link naar reactie

Wat is er gebeurd op chassisnr 172370?

 

Bij de schokdempers op SIP staat er ofwel tot 172369 of vanaf 172370:

VBB2T -> 172369

VBB2T 172370 ->

 

 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie
On 6/20/2019 at 9:06 PM, Frederik9111 said:

Hear hear for the BGM conversion wireloom! Gewoon drie gaatjes boren tussen linkerbilruimte en tunnelruimte onder de tank (eentje voor het stukje kabelboom, 2 om de regulator vast te zetten). De rest is maar een kwestie van de juiste kleurtjes verbinden (oranje is voor Duitse pinkerscoots, kan je gewoon negeren)!

Easy peasy!

 

 

6961FE8E-3460-425C-98DA-F95BF4D8C6A7.jpeg

0A96A42B-E09F-412F-8906-882CDAD70AA7.jpeg

Vandaag alles ontvangen!

Wie weet het antwoord op volgende vragen:

1. Welke kabel gaat waar naartoe in de koplamp?

2. Foto lightswitch: 
Waar staan die witte rondjes (3, 4, 6, 7, 8) voor?

Link naar reactie
53 minuten geleden, DD_ves zei:

Vandaag alles ontvangen!

Wie weet het antwoord op volgende vragen:

1. Welke kabel gaat waar naartoe in de koplamp?

2. Foto lightswitch: 
Waar staan die witte rondjes (3, 4, 6, 7, 8) voor?

1. allemaal aan te sluiten op het binnenwerk van je voorlicht:

Geel: voeding klein lampje (klein licht)

Paars en Bruin: beide contacten grote lamp (stads- en grootlicht).

Zwart: massa 

256EBD32-CCEE-43D9-9F38-C849EB7C18E2.jpeg.bc031120f6e85bb2e19b11a7c5657e35.jpeg

2. Gewoon negeren. Gewoon je nieuw contactdoosje voor je leggen in dezelfde positie en kleurtjes in het juiste gatje steken :) 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik ben eigenlijk wel een beetje trots op mezelf. 

Ik heb 0.0 % geduld. :)

En ik sta te trappelen om die nieuwe motor erin te bouwen. 

Maar heb toch de tijd genomen om die zwarte verf eraf te halen...

5382190A-6F8C-4C96-B3E2-C593ECF32423.thumb.jpeg.0a2ab01764ddb76298026c3129e5f948.jpeg

 

77DEEAF4-E3E9-4651-9100-D7A6821E6ECA.thumb.jpeg.3257f2afbb4f9465a2467dd22303a14e.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie

Dit kan je makkelijk zelf uitzoeken, Als je de demper induwt mag hij niet direct "terugspringen" maar langzamer omhoog komen. 

Ik vermoed dat dit de originele demper is, niks mis mee maar hij zal wel zijn leeftijd hebben.  :)

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
4 minutes ago, nero said:

Dit kan je makkelijk zelf uitzoeken, Als je de demper induwt mag hij niet direct "terugspringen" maar langzamer omhoog komen. 

Ik vermoed dat dit de originele demper is, niks mis mee maar hij zal wel zijn leeftijd hebben.  :)

Groetjes, nero. 

Ik neem aan met alles gemonteerd, en door op het zadel te duwen? 

  • Like 1
Link naar reactie

Als je toch een p200 blok plaatst dan ook gelijk maar een nieuwe achterschokbreker? Geen van mijn vespa's heeft nog iets origineels qua vering en dat rijdt zo veel beter. 

p.s. zo veel netter zo zonder dat zwarte stuk. 

Link naar reactie
21 minutes ago, pdvd said:

Als je toch een p200 blok plaatst dan ook gelijk maar een nieuwe achterschokbreker? Geen van mijn vespa's heeft nog iets origineels qua vering en dat rijdt zo veel beter. 

p.s. zo veel netter zo zonder dat zwarte stuk. 

Ik ga idd een andere steken, maar geen idee welke. En al helemaal niet welke lengte.

Is het veel makkelijker om die te vervangen met de motor eruit? Want ik heb nu echt wel goesting om dat blok erin te steken.
Anders moet ik eerst nog even een shock regelen.

Ik ga aan de voorkant trouwens ook een andere steken. Er zit al een nieuwe in, maar hij duikt nog altijd enorm.

Link naar reactie

Dat jij nog zo lang geduld kan opbrengen met dit weer. Gooi dat blok eronder en vanavond een eerste testritje! :lol: Een veer vervangen is niet zo moeilijk. Gewoon even het zadel uit het frame tillen (5 boutjes en wat handigheid) en 1 moer in de ruimte onder de zadelpin losdraaien. Da’s in een half uurtje geklaard.

Je behoudt 8” dus blijf je best zo dicht mogelijk bij de standaardveerlengte voor dat Vespamodel. Té veek verhogen komt je zithouding en de centraalstaanderstabiliteit niet ten goede. Alleen in het geval luchtfilterdeksel te dicht bij je carrosserie komt, kan je gaan experimenteren met afstandsmoeren (te verkrijgen van 1 tot 5cm). Een 200-motorblok is in essentie (op de swingarm en het cilindergedeelte na) even hoog/groot als alle voorgaande largeframe motoren. Alleen het luchtfilterhuis is een beetje gegroeid. 

Geen slecht idee om de demper (en eventueel ook de veer) vooraan te vervangen. Scheelt een paar meter remafstand! Er zijn ook stroevere varianten van te verkrijgen. Ik heb goede ervaringen met deze van Carbone (mits wat googlen goedkoper te vinden in Italië).

aangepast door Frederik9111
  • Like 1
Link naar reactie
12 minutes ago, Frederik9111 said:

Dat jij nog zo lang geduld kan opbrengen met dit weer. Gooi dat blok eronder en vanavond een eerste testritje! :lol: Een veer vervangen is niet zo moeilijk. Gewoon even het zadel uit het frame tillen (5 boutjes en wat handigheid) en 1 moer in de ruimte onder de zadelpin losdraaien. Da’s in een half uurtje geklaard.

Je behoudt 8” dus blijf je best zo dicht mogelijk bij de standaardveerlengte voor dat Vespamodel. Té veek verhogen komt je zithouding en de centraalstaanderstabiliteit niet ten goede. Alleen in het geval luchtfilterdeksel te dicht bij je carrosserie komt, kan je gaan experimenteren met afstandsmoeren (te verkrijgen van 1 tot 5cm). Een 200-motorblok is in essentie (op de swingarm en het cilindergedeelte na) even hoog/groot als alle voorgaande largeframe motoren. Alleen het luchtfilterhuis is een beetje gegroeid. 

Geen slecht idee om de demper (en eventueel ook de veer) vooraan te vervangen. Scheelt een paar meter remafstand! Er zijn ook stroevere varianten van te verkrijgen. Ik heb goede ervaringen met deze van Carbone (mits wat googlen goedkoper te vinden in Italië).

Ik moet ook nog een « beetje » werken he! :D

Link naar reactie

Nog eens over die dempers... sorry he gasten.

Kan ik die gewoon bestellen, en dan zo'n afstandsmoer erbij nemen?
Want de laatste keer dat ik bij Tutto Scooter Vintage was, vroegen ze mij om de oude mee te nemen om de lengte te kennen.

Als ik de lengte idd nodig heb, van waar tot waar moet je dan meten?

Want als ik ga vervangen, dan wel meteen door goed materiaal, en misschien heb ik dan meer keuze bij SIP...

 

Link naar reactie

Mannen!

 

 

Heeft er iemand toevallig een document met of een idee van de veranderingen aan het chassis van een VBB2T vanaf chassisnr 172370?

In de SIP catalogus staat het volgende (2 laatste zinnen):

1379605723_ScreenShot2019-06-27at12_39_43.thumb.png.e92e22845a9bf13813aca7db2c5d211b.png

 

Ik heb echter geen idee wat ze ermee bedoelen...

Link naar reactie

Bon..

Ik kan er echt nimeer aan uit..

Ik was van plan om deze combo te bestellen:

 

2113086452_ScreenShot2019-06-27at13_24_59.png.89c832f22d8ee65045901234f2bcb1e1.png

 

 

Achterschokdemper hierboven is 340mm lang.

Maar als je dan kijkt naar standaard vervangonderdelen:

 

390mm tot chassisnr 172396 (mijne heeft 159051)

1251092073_ScreenShot2019-06-27at13_34_11.png.07c4e3777a017f917d6481e1475bd4fc.png

 

2132621098_ScreenShot2019-06-27at13_34_23.png.3caea66af15e8b18659c7332532533a9.png

 

 

 

En 340 mm vanaf 172370  (mijne heeft 159051)

1514432785_ScreenShot2019-06-27at13_33_49.png.df4e55e054c647b35ffaec1e51c2f269.png

 

678251764_ScreenShot2019-06-27at13_34_02.png.1ff050321ea55f342ed1b4fa7543bb49.png

 

 

Da's dus een verschil van 50mm.

Is dan het enige verschil zo'n distance nut?

10314624_ScreenShot2019-06-27at13_44_45.png.5703a6fa67d9a7d461f4c024521e1589.png

 

Maar dan bvb deze van hierboven van 52,5 mm.

Maar dat lijkt me enorm en ervoor te gaan zorgen dat het geheel niet al te stevig/stabiel zal zijn.

En dan rij ik dus blijkbaar met een distance nut van 52,5mm nog maar op standaard hoogte?
Wat als ik dan hoger moet om plaats te maken voor carbu?

 

 

Ik vraag me dus af of ik niet sowieso voor een 390mm moet gaan, maar dan wordt de keuze veel kleiner...

Wie heeft raad?

 

 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...