Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Denk dat het gelukt is. Schakelt min of meer correct, maar er is nog iets misgegaan bij het monteren van het stukje op de benzinekraan. Reserve is nu open :rolleyes: 

dit nog even oplossen en dan kunnen we weer rijden!

Link naar reactie

alles werkt weer! :wub:

Nu moet dat schakelmechanisme er volgende week wel nog even terug af. Die die er nu op staat, die is van mijn Vespawinkel om te testen. De mijne is onderweg vanuit D.

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur terug, DD_ves zei:

Denk dat het gelukt is. Schakelt min of meer correct, maar er is nog iets misgegaan bij het monteren van het stukje op de benzinekraan. Reserve is nu open :rolleyes: 

Dan zit het rubberen dingetje met de 3 gaatjes fout.

  • Like 1
Link naar reactie
19 minutes ago, Vespaciao said:

....heb je de Vespa aan "de kant" moeten laten staan... en met "den tsjoekentrein" naar huis gekomen ? ;)

Denk dat die tsjoekentrein al langer stilstaat dan mijne Vespa ;)

  • Haha 1
Link naar reactie
6 uur geleden, Bowyer zei:

                                                   u hebt wel iets met vergane glorie meen ik??

Dan zit je hier op het Vespaforum...op de "juiste plaats" ;)

Link naar reactie

Deze winter ga ik mijn blokje reviseren. De plaatselijke Vespa-dealer is ondertussen een vriend en zakenpartner geworden, en die bood me onlangs spontaan aan om het samen te doen in zijn werkplaats (in de winter is het daar rustiger). Dit is een zeer leuk aanbod, en ik ga daar uiteraard op in gaan.

 

Wat zouden jullie doen?
Origineel blokje origineel reviseren?
Origineel blokje tunen?
PX blokje scoren en tunen?
Full monty (met Pollini krancase bvb)?

Liefst graag met details, en een idee van prijs.

Heb er wel wat budget voor over, dus dat moet niet noodzakelijk een rem zijn.

Over remmen gesproken, het moet wel veilig blijven, en ik blijf liefst wel op 8 inch rijden.

Nu remt dat best aardig trouwens. Vanmorgen kwam ik van de bakker, en in een linkse bocht sloeg een tegenligger die achter een lijnbus reed opeens links af. Heb alles dichtgesmeten, en kwam met een lange streep op het asfalt ruimschoots op voorhand tot stilstand. Nu weet ik niet of dat ook het geval is als je met eeng getuned blok rijdt, en dan afkomt met 40 km/u sneller.
 

 

Ben benieuwd!

Link naar reactie
50 minutes ago, kristofd said:

Dat is idd een optie aan het full monty eind van het spectrum. Misschien een beetje over de top van budget, en ook niet echt compatible met trommelremmetjes denk ik. 

Maar laat de voorstellen maar komen!

Link naar reactie

Euh... heb je nou eerst de kabels vast gezet en dan pas de selecterbox gemonteerd? Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan. :P

  • Like 1
Link naar reactie
9 hours ago, Frederik9111 said:

Euh... heb je nou eerst de kabels vast gezet en dan pas de selecterbox gemonteerd? Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan. :P

Ja, ik stel mijn kabels ook zo af. Kan ik er beter bij..

Vet heb ik mee gewacht tot ik zeker was dat alles werkte. Vorige keer niet gedaan en alles plakte. 

Mijn Vespa is trouwens gekomen zonder dat dekseltje op die selector box. Ik heb er 1 gekocht, maar de pasvorm is niet denderend. Moet je dat er opzetten? Deze Vespa zal zo goed als nooit regen zien. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...