Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Vanmorgend had ik een Vespa rit (om 8u in de gietende regen :lol:). Wel met mijn moderne Vespa. Maar de 2 Vespa’s staan met hun achterwiel naar de garagepoort, dus bij het vertrekken nog eens gecheckt, maar blijkt toch niet zo erg te zijn. Denk dat veel aan de hoek van de foto ligt. 

Ga deze zomer zo rijden. De eigenaar van de Vespa garage stelde vanmiddag zelf voor om van de winter samen mijn blok te reviseren in zijn werkplaats. Dan zullen we die rubbers meteen meenemen. 

Wel zalig voorstel! B)

Link naar reactie

Hey! Hij rijdt terug!

Er is best nog wel wat werk aan...

remmen nog wat afstellen 
bougie eens checken en eventueel carbu verder afstellen, heb de indruk dat hij wat te rijk staat
Nog wat nieuwe kabels
Voetrails
Beenschildrand (maar eerst lassen)
Chrome op de billen
Velgjes schoonmaken
enz..

Maar toch content dat hij terug rijdt! Zeker als het zo'n mooi weer is B)

 

IMG_6811.thumb.jpg.9028e29f2c7a6e40618e67b8b1fbac65.jpg

 

IMG_6815.thumb.jpg.036e91addc6d33635af7f8b9110bc370.jpg

 

IMG_6817.thumb.jpg.16e54f0d6ad950093bc0ac484b3e4d81.jpg

 

IMG_6818.thumb.jpg.5eee82190de53f69f55207c08344ed6e.jpg

 

IMG_6820.thumb.jpg.3fce6e773e13ab1ae037b41dd5e9b3f8.jpg

 

IMG_6812.thumb.jpg.9ae9f49e123e67dc73e8bb1ae3a2f827.jpg

 

IMG_6813.thumb.jpg.738956b542ec764e841cf8f62546c132.jpg

 

IMG_6814.thumb.jpg.25867958d9909fb865710e98e0cc771e.jpg

IMG_6816.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Wat hebben jullie in Belgie toch pislelijke kentekenplaten... is er geen alternatief zials in NL de blauwe plaat?

  • Haha 2
Link naar reactie
12 minutes ago, pdvd said:

Wat hebben jullie in Belgie toch pislelijke kentekenplaten... is er geen alternatief zials in NL de blauwe plaat?

Nee. Het is zo erg dat ik overweeg om gewoon een NL plaat te maken met dezelfde combinatie, of een lederen plaat. Of zelfs de huisige plaat inkleuren of oud maken. Probleem is dat ze onlangs de boete verhoogd hebben, dus als je op de verkeerde flik valt, kan het nog best wat centen kosten...

Link naar reactie

Denk dat ik ook het duozadel ga restaureren. Ik ben niet groot, maar wel te groot voor dat solozadel. Da’s echt niet comfortabel. :lol:

aangepast door DD_ves
Link naar reactie
34 minuten geleden, pdvd zei:

Wat hebben jullie in Belgie toch pislelijke kentekenplaten... is er geen alternatief zials in NL de blauwe plaat?

...Gelukkig rijden er nog een heleboel mensen ( waaronder ik ) in België... met een "iets minder" pislelijke kentekenplaat : een kleine, gele nummerplaat met zwarte letters en cijfers...

aangepast door Vespaciao
  • Like 2
Link naar reactie
8 hours ago, pdvd said:

Inderdaad ja die motorplaten, veel netter.  

Heb er hier nog 1 liggen, maar die mogen niet meer gebruikt worden voor een nieuwe inschrijving helaas. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, DD_ves zei:

Heb er hier nog 1 liggen, maar die mogen niet meer gebruikt worden voor een nieuwe inschrijving helaas. 

welke agent ziet dat het een nieuwe inschrijving betreft als je langs rijdt, juist logoscher als er een oude plaat op zou zitten ;) . In NL moet je op voertuigen van na 77 ook een een gele plaat met NL erop hebben... ziet ver niet uit op een Vespa... Niemand kent de regels dus gewoon een blauwe plaat erop zoals zoveel motorrijders doen op oudere fietsen. 

aangepast door pdvd
Link naar reactie
58 minutes ago, pdvd said:

welke agent ziet dat het een nieuwe inschrijving betreft als je langs rijdt, juist logoscher als er een oude plaat op zou zitten ;) . In NL moet je op voertuigen van na 77 ook een een gele plaat met NL erop hebben... ziet ver niet uit op een Vespa... Niemand kent de regels dus gewoon een blauwe plaat erop zoals zoveel motorrijders doen op oudere fietsen. 

Die plaat zou ik al niet mogen hebben (verlies en teruggevonden). 

Maar je kan die sowieso niet meer inschrijven. 

Link naar reactie
59 minutes ago, pdvd said:

In NL kun je gewoon onofficiële platen laten maken ;) 

Je weet wat ze zeggen he.. Als een Hollander je niet heeft opgelicht, dan betekent dat dat hij het vergeten is ;)

Link naar reactie

Heb die solo zadels eraf gezwierd. Zit te dicht bij m'n stuur, en te hoog.

Vanochtend bij Tutti Scooter Vintage een duoseat gaan halen, rijdt veel beter! Wilde eigenlijk de originele opnieuw bekleden, maar dat bleek 1 van een Lambretta te zijn :rolleyes:

 

Ook weer even gaan toeren!

 

IMG_6837.thumb.jpg.9af07b4b9a7ac7edcb63b6eb5eff3ee6.jpg

 

IMG_6838.thumb.jpg.01c8fd2703c36ae8779ae15cfcab5a98.jpg

 

IMG_6842.thumb.jpg.9fdfb62bd567f66df2929a06973c7c44.jpg

 

IMG_6843.thumb.jpg.32654f0f4a24c2ef8c59c0cddab7d2e3.jpg

 

 

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, DD_ves zei:

Je weet wat ze zeggen he.. Als een Hollander je niet heeft opgelicht, dan betekent dat dat hij het vergeten is ;)

je woont zeker in de buurt van Limburg? ;)

Link naar reactie

Vandaag andere kabels (binnen en buiten) gestoken voor de versnellingen, maar werkt niet zoals ik zou willen. 

Neutraal staat exact op het streepje, maar hoe hoger de versnelling, hoe groter het verschil. In vierde staat het streepje bijna een cm onder de 4.

ik zag ook dat in het schakelmechanisme alles wat speling kan hebben ook speling heeft :lol:

Van al het klooien ook de kabels opnieuw al een beetje aan het rafelen. Vanavond dus een nieuw schakelmechanisme, nieuwe binnen kabels en nieuwe nippels besteld. 

Heb er 1 van RMS gekocht 

https://www.sip-scootershop.com/en/products/selector+box+rms+for+vespa+_87036200

 

weet nimeer precies wat het was, maar toleranties waren beter dan de originele van Piaggio ( en die is dan nog eens 3 keer zo duur). 

aangepast door DD_ves
Link naar reactie

Belangrijke bij het installeren van schakelkabels, vergeet niet de metalen clip terug te installeren, die er oorspronkelijk ook op zat. (vlakbij het stuur) Daar gaat het schakelen 10x beter door! (kan ook de oude hergebruiken)

  • Bedankt 1
Link naar reactie
1 hour ago, Niels_1977 said:

Belangrijke bij het installeren van schakelkabels, vergeet niet de metalen clip terug te installeren, die er oorspronkelijk ook op zat. (vlakbij het stuur) Daar gaat het schakelen 10x beter door! (kan ook de oude hergebruiken)

Bedoel je die rondel met dat lipje die in dat gaatje past?

Link naar reactie

Neen, rond beide kabels is of zou moeten een messing stukje "buis" van zo'n dikke cm lang geklemd moeten zitten rond beide versnellingskabels (8-vormig dus). Op het uiteinde van beide kabels moet ook een "geleidstukje" moeten zitten waar de gaine in past en de kabel door gaat. Deze komen in het stuur , in de houder die voor de versnellingshendel. 

Probeer er ook voor te zorgen dat de beide kabels elkaar niet kruisen onderweg. 

Dat de versnellingen niet exact overeenkomen met de streepjes is niet abnormaal, zorg alleen dat de neutraal overeenkomt met het betreffende streepje. Niemand kijkt bij het schakelen of de versnelling wel juist op het streepje staat toch?  :)

Je versnellingsapparaat dien je alleen te vervangen als er speling zit op de as waardoor de kabels de kam scheef naar voren trekt. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...