DD_ves Geplaatst: 30 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2019 Mannekes, nog een vraagske... Waarom Commandant 4? Ik heb 'm al gekocht, maar begin toch te twijfelen, voor volgende redenen: Commandant is al een ouder product, er zijn tegenwoordig veel modernere middelen op de markt. Is Commandant 4 niet TE agressief? Gaat er niet veel lak verloren? Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 april 2019 Delen Geplaatst: 30 april 2019 Er zijn verschillende producten van Commandant, dacht dat 4 was om te reinigen, 7 om te waxen,... Hier de verschillende producten van Commandant: https://www.poetsproducten.nl/categories/Zoek-op-merk/Commandant/ En nee, ik ben geen vertegenwoordiger. Groetjes, nero. 1 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 1 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2019 Heb mijn scooter nu niet bij de hand, dus kan niet direct gaan kijken.. Maar iemand tipjes over het vervangen van de volledige achterremkabel (dus binnen en buitenkant)? Alle andere kabels kan je aan elkaar vastmaken en doortrekken, maar de achterrem niet denk ik. Is dit gewoon een kwestie van eerste de oude buitenkabel eraf te trekken, maar de binnenkabel erop te laten zitten en daarna de nieuwe buitenkabel over de oude binnenkabel te schuiven en dan de binnenkabel te vervangen? als dit een stoeme vraag is, bij voorbaat sorry Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 5 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2019 Vandaag de rechterkant kunnen doen! Bijna klaar met decaperen, nog te doen: Stuur en rempedaal. Daarna enkel nog details met aceton, en daarna polieren en Owatrol erover! 2 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 5 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2019 En nu dus bevestiging dat er maar 1 plakje plamuur op mijn Vespa zat... Op de motorbil, thv kickstart. Ik zie nog een klein wit plekje boven de toeter, maar denk niet dat het echt plamuur is. 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 mei 2019 Delen Geplaatst: 5 mei 2019 Probeer het stuur voorzichtig af te schuren, met decapan ga je op die plaats alle verf wegnemen. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 6 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2019 7 hours ago, nero said: Probeer het stuur voorzichtig af te schuren, met decapan ga je op die plaats alle verf wegnemen. Groetjes, nero. Ging het eerst proberen met alleen aceton.. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 6 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2019 Mannen.. Owatrol, beschermt dat ook bloot metaal? Of enkel roest? Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 mei 2019 Delen Geplaatst: 6 mei 2019 Ook bloot metaal, is geen roestomvormer. Groetjes, nero. 2 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 9 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2019 Amai Als mijn projectje zo’n resultaat geeft... 2 Link naar reactie
ticce Geplaatst: 10 mei 2019 Delen Geplaatst: 10 mei 2019 Prachtig. Hopelijk is het zadel nog ok want een nieuwe overtrek of gans nieuw gaat niet staan bij zo'n prachtige patina. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 10 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2019 51 minutes ago, ticce said: Prachtig. Hopelijk is het zadel nog ok want een nieuwe overtrek of gans nieuw gaat niet staan bij zo'n prachtige patina. Mijn zadel is niet ok, maar ik heb een soloseat kunnen kopen die al 5 jaar aan een muur hing in een vochtige ruimte Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2019 Vandaag ontdekt dat een Dremel met een polish schij prefect werkt om de restjes zwart weg te halen. Zit nu wel zonder schijfjes Ook een mooie verrassing gehad! Dacht dat er geen lak meer op het stuur zat, maar blijkt dat er toch nog 60-70% overblijft! Heb ook even getest met Commandant M4 en een rotary machine om te kijken of dat zwart en groen misschien nog sneller weg ging dan met de Dremel. Ik vind eigenlijk dat dat product vrij weinig doet. Ik blijf met veel krassen zitten, en zie op het eerste gezicht geen effect. Met welke pad brengen jullie dat aan? Foto's! Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 mei 2019 Delen Geplaatst: 11 mei 2019 Commandant 4 is voor te reinigen, niet om krassen weg te werken. Diepe krassen ga sowieso niet wegkrijgen. Dacht dat commandant 6 diende om krassen weg te polieren. Groetjes, nero. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2019 21 minutes ago, nero said: Commandant 4 is voor te reinigen, niet om krassen weg te werken. Diepe krassen ga sowieso niet wegkrijgen. Dacht dat commandant 6 diende om krassen weg te polieren. Groetjes, nero. Is enkel op mijn beenschild. Denk dat ik ga wetsanden... Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Dit zijn de krassen waarover ik het had.. die zaten zus onder de groene primer. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Wetsanden? Polijsten? ik heb geen ervaring met beiden. Heb hier wel zo’n excentrisch toestel liggen. merci! Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Poeh, denk dat het er niet beter op wordt met schuren. Beste plan is denk ik proberen te polijsten met commandant 7. Dan haal je er heel dunne lagen per keer af, en ga je niet snel dwars door de laklaag die je wil behouden. Maar ik denk dat je een deel van de krassen moet accepteren als onderdeel van de patina. 2 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Ziet er wel veel erger uit op foto dan in het echt. Die « krulletjes » zijn 1mm hoog of zo.. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 mei 2019 Delen Geplaatst: 12 mei 2019 Dit is veroorzaakt door een slechte excenterschuurmachine met waarschijnlijk ook een k@t kwaliteit schuurpapier. Heel voorzichtig met 2000 waterproof op een blokje met heel veel water en heel erg opletten dat je niet door de kleurlaag heen schuurt. En let op daar ga je sneller doorheen dan dat jij nu denkt!!! Ja ja zelfs sneller dan dat je nu denkt 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 12 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2019 1 hour ago, Bowyer said: Dit is veroorzaakt door een slechte excenterschuurmachine met waarschijnlijk ook een k@t kwaliteit schuurpapier. Heel voorzichtig met 2000 waterproof op een blokje met heel veel water en heel erg opletten dat je niet door de kleurlaag heen schuurt. En let op daar ga je sneller doorheen dan dat jij nu denkt!!! Ja ja zelfs sneller dan dat je nu denkt Dat was idd het plan. Dat of 3M 3000 grit schuurschijfje op mijn excentrisch apparaat. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 13 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2019 Ben vanmorgen eens gaan horen in een carosseriewinkel. Dit wordt het plan: Eerst wetsanden, met de machine en volgende disks in p3000: Daarna: Eerst de groene, en daarna de gele. Zouden jullie daarnaast/daartussen ook nog Commandant gebruiken? Of die laten vallen? Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 13 mei 2019 Delen Geplaatst: 13 mei 2019 Ik denk dat dit vrijwel dezelfde werking heeft als commandant, dus zou ik de commandant achterwege laten. En de producten gebruiken die je nu hebt gekocht. Prima kwaliteit overigens van 3M. Wordt veel gebruikt in de automotive industrie. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 14 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2019 Man’en, nog een vraagje. Na het polieren, en uiteraard na het residu eraf te halen, mag ik dan owatrollen? Maw kan je owatrol over polish aanbrengen? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2019 (aangepast) Vandaag een beetje kunnen doorwerken (mijn madam heeft een nieuwe keuken, en was alles aan het inrichten ). Schuren om die krassen eraf te krijgen, dan polieren. Resultaat na eerste product (Fast Cut Plus Extreme) was waanzinnig. Wel wat lak verloren in het proces, maar dat is niet noodzakelijk een probleem op deze scooter. Dan 2de product gebruikt (Extra Fine plus), en ik kreeg allemaal witte spikkeltjes. Ben daar dan maar mee gestopt en voortgegaan enkel met dat eerste product. Hele Vespa gepolierd, dan de rubbers op de billen gezet, en de billen op de Vespa. Daarna voorrem kabel vervangen, dat afgebroken stelschroefje uitgeboord en vervangen, en binnenkabel achterrem ook vervangen. Dan rempedaal er terug op, en schakelaar remlicht ook (die zat er origineel niet meer op). Achterrem werkt nog niet zoals het zou moeten, pedaal gaat tot tegen de voetplaat, dus moet nog wat aanspannen. Maar voor vandaag genoeg (toch 10u in de garage gezeten ). Foto's: 18 mei 2019 aangepast door DD_ves 2 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 18 mei 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2019 Op die laatste foto lijkt het alsof het achterwiel scheef staat. Wat te doen? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen