Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project 1963 vbb2t


DD_ves

Aanbevolen berichten

Mannekes, nog een vraagske...

Waarom Commandant 4? Ik heb 'm al gekocht, maar begin toch te twijfelen, voor volgende redenen:

Commandant is al een ouder product, er zijn tegenwoordig veel modernere middelen op de markt.
Is Commandant 4 niet TE agressief? Gaat er niet veel lak verloren?

 

Link naar reactie

Heb mijn scooter nu niet bij de hand, dus kan niet direct gaan kijken..

Maar iemand tipjes over het vervangen van de volledige achterremkabel (dus binnen en buitenkant)?
Alle andere kabels kan je aan elkaar vastmaken en doortrekken, maar de achterrem niet denk ik.
Is dit gewoon een kwestie van eerste de oude buitenkabel eraf te trekken, maar de binnenkabel erop te laten zitten en daarna de nieuwe buitenkabel over de oude binnenkabel te schuiven en dan de binnenkabel te vervangen?

als dit een stoeme vraag is, bij voorbaat sorry :D 

Link naar reactie

Vandaag de rechterkant kunnen doen!
Bijna klaar met decaperen, nog te doen: Stuur en rempedaal.

Daarna enkel nog details met aceton, en daarna polieren en Owatrol erover!

IMG_6647.thumb.jpg.b7c97bed55f3a0223b99a96cc662dfe5.jpg

 

IMG_6644.thumb.jpg.90e32ebfaa1a37861785b222536f512f.jpg

 

IMG_6643.thumb.jpg.2210e4cea875b09680600fc8a0679930.jpg

 

IMG_6646.thumb.jpg.22086b614c40b751b7b1e9e8c26786f3.jpg

 

IMG_6645.thumb.jpg.1fdd8ebf4c7aea72874a6e4c045f11a8.jpg

 

 

  • Like 2
Link naar reactie

En nu dus bevestiging dat er maar 1 plakje plamuur op mijn Vespa zat... :wub:

Op de motorbil, thv kickstart. 

Ik zie nog een klein wit plekje boven de toeter, maar denk niet dat het echt plamuur is.

 

  • Like 1
Link naar reactie
7 hours ago, nero said:

Probeer het stuur voorzichtig af te schuren, met decapan ga je op die plaats alle verf wegnemen. 

Groetjes, nero. 

Ging het eerst proberen met alleen aceton..

  • Like 1
Link naar reactie
51 minutes ago, ticce said:

Prachtig. Hopelijk is het zadel nog ok want een nieuwe overtrek of gans nieuw gaat niet staan bij zo'n prachtige patina. 

Mijn zadel is niet ok, maar ik heb een soloseat kunnen kopen die al 5 jaar aan een muur hing in een vochtige ruimte :D 

 

Link naar reactie

Vandaag ontdekt dat een Dremel met een polish schij prefect werkt om de restjes zwart weg te halen.
Zit nu wel zonder schijfjes :D 

Ook een mooie verrassing gehad! Dacht dat er geen lak meer op het stuur zat, maar blijkt dat er toch nog 60-70% overblijft!

Heb ook even getest met Commandant M4 en een rotary machine om te kijken of dat zwart en groen misschien nog sneller weg ging dan met de Dremel.
Ik vind eigenlijk dat dat product vrij weinig doet. Ik blijf met veel krassen zitten, en zie op het eerste gezicht geen effect.
Met welke pad brengen jullie dat aan?

Foto's!

IMG_6686.thumb.jpg.af9371c9d4b0e3a56886c16833577322.jpg

 

IMG_6685.thumb.jpg.6a9886828e3b83203a3a1583adda8136.jpg

 

IMG_6684.thumb.jpg.07e67181b571551ce2703a78b467736c.jpg

 

IMG_6683.thumb.jpg.4e6c6b7f1e319067c1cec885a57fffa8.jpg

 

IMG_6682.thumb.jpg.0d33c5756395623b90664a13376f7bf4.jpg

 

IMG_6681.thumb.jpg.cf69279620ff67760928acf54ce91c05.jpg

 

IMG_6679.thumb.jpg.921cf78b59634f15f9d7e48b861db97e.jpg

 

IMG_6678.thumb.jpg.680ecf41df30df7205151f70d6d2e2e7.jpg

 

IMG_6677.thumb.jpg.9319b07c46cfb88d4b69c2197ad10d8a.jpg

 

IMG_6680.thumb.jpg.3ecab18568654d10c69fb0d8301fb05e.jpg

Link naar reactie
21 minutes ago, nero said:

Commandant 4 is voor te reinigen, niet om krassen weg te werken.  Diepe krassen ga sowieso niet wegkrijgen. 

Dacht dat commandant 6 diende om krassen weg te polieren. 

Groetjes, nero. 

Is enkel op mijn beenschild. Denk dat ik ga wetsanden...

Link naar reactie

Dit zijn de krassen waarover ik het had.. die zaten zus onder de groene primer. 

91D5DEF6-F7A1-45A1-8413-0E0BC8851696.thumb.jpeg.66bb49326981243c5471acc085676efd.jpeg

 

73187E13-43D1-4ABC-BC1C-F40023280ABB.thumb.jpeg.5fabfadff18524290e7578682d983b26.jpeg

 

0138BEBB-228A-402D-90D2-AA1BF34F6798.thumb.jpeg.74c4ab9e710439061d711c5f0e07bd19.jpeg

 

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Wetsanden? Polijsten?

ik heb geen ervaring met beiden. Heb hier wel zo’n excentrisch toestel liggen.

 

merci!

Link naar reactie

Poeh, denk dat het er niet beter op wordt met schuren. 

Beste plan is denk ik proberen te polijsten met commandant 7.

Dan haal je er heel dunne lagen per keer af, en ga je niet snel dwars door de laklaag die je wil behouden.

Maar ik denk dat je een deel van de krassen moet accepteren als onderdeel van de patina.

  • Like 2
Link naar reactie

Dit is veroorzaakt door een slechte excenterschuurmachine met waarschijnlijk ook een k@t kwaliteit schuurpapier.

Heel voorzichtig met 2000 waterproof op een blokje met heel veel water en heel erg opletten dat je niet door de kleurlaag heen schuurt.

En let op daar ga je sneller doorheen dan dat jij nu denkt!!!

Ja ja zelfs sneller dan dat je nu denkt:D

  • Like 1
Link naar reactie
1 hour ago, Bowyer said:

Dit is veroorzaakt door een slechte excenterschuurmachine met waarschijnlijk ook een k@t kwaliteit schuurpapier.

Heel voorzichtig met 2000 waterproof op een blokje met heel veel water en heel erg opletten dat je niet door de kleurlaag heen schuurt.

En let op daar ga je sneller doorheen dan dat jij nu denkt!!!

Ja ja zelfs sneller dan dat je nu denkt:D

Dat was idd het plan. Dat of 3M 3000 grit schuurschijfje op mijn excentrisch apparaat. 

Link naar reactie

Ben vanmorgen eens gaan horen in een carosseriewinkel.

 

Dit wordt het plan:

Eerst wetsanden, met de machine en volgende disks in p3000:

3Mtrizact3000w-1.jpg.42936c4fc438e0356b40a8ba83c91a35.jpg

 

Daarna:

IMG_6693.thumb.jpg.0c3e19e59fa30d67471003e11c9e64c7.jpg

 

Eerst de groene, en daarna de gele.

Zouden jullie daarnaast/daartussen ook nog Commandant gebruiken? Of die laten vallen?

 

Link naar reactie

Ik denk dat dit vrijwel dezelfde werking heeft als commandant, dus zou ik de commandant achterwege laten.

En de producten gebruiken die je nu hebt gekocht.

Prima kwaliteit overigens van 3M.

Wordt veel gebruikt in de automotive industrie.

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Vandaag een beetje kunnen doorwerken (mijn madam heeft een nieuwe keuken, en was alles aan het inrichten :D ).

Schuren om die krassen eraf te krijgen, dan polieren. Resultaat na eerste product (Fast Cut Plus Extreme) was waanzinnig. Wel wat lak verloren in het proces, maar dat is niet noodzakelijk een probleem op deze scooter. Dan 2de product gebruikt (Extra Fine plus), en ik kreeg allemaal witte spikkeltjes. Ben daar dan maar mee gestopt en voortgegaan enkel met dat eerste product.

Hele Vespa gepolierd, dan de rubbers op de billen gezet, en de billen op de Vespa.
Daarna voorrem kabel vervangen, dat afgebroken stelschroefje uitgeboord en vervangen, en binnenkabel achterrem ook vervangen.
Dan rempedaal er terug op, en schakelaar remlicht ook (die zat er origineel niet meer op).

Achterrem werkt nog niet zoals het zou moeten, pedaal gaat tot tegen de voetplaat, dus moet nog wat aanspannen. Maar voor vandaag genoeg (toch 10u in de garage gezeten :D ).

 

Foto's:

IMG_6747.thumb.jpg.24cab36141203fb544e95b9f9dc10fa0.jpg

 

IMG_6745.thumb.jpg.a2ec08343927cf9a3dd3bea8ba6d8745.jpg

 

IMG_6748.thumb.jpg.24c7e97255ac108cae8094fc48cec608.jpg

 

IMG_6749.thumb.jpg.34fd48ac638518d89ca5227360d36e00.jpg

 

IMG_6750.thumb.jpg.72f1d54afc45d42b16a07a8bdb63cd41.jpg

 

IMG_6751.thumb.jpg.2b4a4f3bbbc628a31759dc308f54211a.jpg

 

IMG_6752.thumb.jpg.90564ff40040914ed2d2d1d479173a34.jpg

 

IMG_6753.thumb.jpg.f881736ac32b77659e9d8b158dae01ad.jpg

 

IMG_6754.thumb.jpg.3f265b2ae2849bfe50bfddfeaaecb7b3.jpg

 

IMG_6755.thumb.jpg.cb743c9ab803f6814db08bfa7a4d1f62.jpg

aangepast door DD_ves
  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...