DD_ves Geplaatst: 20 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2019 Ook goed nieuws.. Resonantie zit denk ik toch voor 100% in de scheur in het beenschild. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 20 april 2019 Delen Geplaatst: 20 april 2019 4 uren geleden, DD_ves zei: Ook goed nieuws.. Resonantie zit denk ik toch voor 100% in de scheur in het beenschild. Omgekeerd: die scheur is het resultaat van jaaahaaren getril. 1 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 21 april 2019 Delen Geplaatst: 21 april 2019 Weet niet of je het al gedaan hebt maar zou dan toch aan het eind van de scheur een klein gaatje boren om te voorkomen dat deze verder scheurt. 1 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 21 april 2019 Delen Geplaatst: 21 april 2019 20 minuten geleden, Pilaf zei: Weet niet of je het al gedaan hebt maar zou dan toch aan het eind van de scheur een klein gaatje boren om te voorkomen dat deze verder scheurt. Beter gewoon een paar keer aantikken met de laspost. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 21 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2019 58 minutes ago, Frederik9111 said: Beter gewoon een paar keer aantikken met de laspost. Dit gaat het worden denk ik. Heb een maat, waarvan de pa een gepensioneerd lasser is. Die wil het graag doen. Vraag me alleen af of ik niet beter een lasser zou zoeken die nog niet gepensioneerd is. Je hebt nl maar 1 keer de kans om het goed te doen. Ik heb absoluut geen idee hoe moeilijk/makkelijk dit is op de las-schaal. Mensen van hier die kunnen lassen: kan zo’n gepensioneerde lasser dat? Of beter naar een echte firma gaan? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 21 april 2019 Delen Geplaatst: 21 april 2019 Je mag best een beetje vertrouwen hebben in jarenlange ervaring. Dat iemand gepensioneerd is wil niet zeggen dat ze dan gelijk ook debiel en/of invalide geworden zijn 3 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 22 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2019 9 hours ago, Bowyer said: Je mag best een beetje vertrouwen hebben in jarenlange ervaring. Dat iemand gepensioneerd is wil niet zeggen dat ze dan gelijk ook debiel en/of invalide geworden zijn Dat weet ik wel. Ik bedoelde het eigenlijk meer in de zin van eventueel veranderde technologie, beschikbaar materiaal in de privegarage, enz. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 22 april 2019 Delen Geplaatst: 22 april 2019 Plus, iemand kan een uitstekend lasser zijn van zware stalen constructies, maar er niks van bakken met dun carosserie staal. 2 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 22 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2019 33 minutes ago, Niels_1977 said: Plus, iemand kan een uitstekend lasser zijn van zware stalen constructies, maar er niks van bakken met dun carosserie staal. Dat ook. What to do..? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 22 april 2019 Delen Geplaatst: 22 april 2019 Nou je zou het de persoon in kwestie natuurlijk gewoon kunnen vragen of hij/zij ervaring heeft met carrosserie werk! Dat lijkt mij de meest directe weg naar het juiste antwoord, hier speculeren over wat iemand misschien wel of niet kan is tamelijk zinloos. 2 Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 april 2019 Delen Geplaatst: 22 april 2019 En als het is om een paar punten te lassen gaat dat wel lukken, denk ik. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 23 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2019 8 hours ago, Bowyer said: Nou je zou het de persoon in kwestie natuurlijk gewoon kunnen vragen of hij/zij ervaring heeft met carrosserie werk! Dat lijkt mij de meest directe weg naar het juiste antwoord, hier speculeren over wat iemand misschien wel of niet kan is tamelijk zinloos. Dit was ik idd van plan. Eén van de dagen eens naar ginder rijden en vragen of het zou lukken. Iemand info over hoe zoiets gelast moet worden toevallig? Hen enige dat ik over lassen weet, is dat je er een laspost voor nodig hebt Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 23 april 2019 Delen Geplaatst: 23 april 2019 Tja dat hangt er van af welke apparatuur er voor handen is. Meestal word zoiets met co2 (mig/mag) gelast maar als je iemand hebt die het goed kan dan vind ik tig wel de allermooiste methode. Nadeel van tig is dat je meer temperatuur in je materiaal brengt en dus ook een grotere plek krijgt waar de lak er af is. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 27 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2019 Gas gegeven vandaag! Voor: Tijdens: Resultaat: Toch 8 uur mee bezig geweest vandaag Maar wel tevreden van het voorlopige resultaat. Als straks alles zo staat, dan ga ik nog wel de details aanpakken. Al dat zwart/groen moet weg natuurlijk. Vloerplaat is wel in wat mindere staat, maar geen gaten (buiten die van de voetrails). 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 27 april 2019 Delen Geplaatst: 27 april 2019 Mooi, ivm de scheur in het beenschild, nu je al de moeite gedaan hebt om originele kleur te bekomen, waarvoor proficiat met het resultaat, zou ik aan de bovenkant een laspuntje zetten om het geheel te stabiliseren , daarover komt de beenschildrand dus dat zal je niet zien. De rest van de scheur zo laten, als je gaat lassen moet je de lasnaad afslijpen en blijf je de herstelling zien, terwijl je de scheur zo laat is dit eigen aan de ouderdom van de Vespa en gaat perfect samen met de originele toestand waarin je hem nu gezet hebt. Proficiat met je werk. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 27 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2019 10 minutes ago, Wilby said: Mooi, ivm de scheur in het beenschild, nu je al de moeite gedaan hebt om originele kleur te bekomen, waarvoor proficiat met het resultaat, zou ik aan de bovenkant een laspuntje zetten om het geheel te stabiliseren , daarover komt de beenschildrand dus dat zal je niet zien. De rest van de scheur zo laten, als je gaat lassen moet je de lasnaad afslijpen en blijf je de herstelling zien, terwijl je de scheur zo laat is dit eigen aan de ouderdom van de Vespa en gaat perfect samen met de originele toestand waarin je hem nu gezet hebt. Proficiat met je werk. Bedankt voor de complimenten!! Die scheur die resoneert wel vrij hard. Zou een puntje ervoor kunnen zorgen dat die resonanties stoppen? Want dan is dit wel een goei idee! Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 27 april 2019 Delen Geplaatst: 27 april 2019 Geen idee eigenlijk dat dit de resonantie zou stoppen, maar alvorens te lassen of dergelijke zou ik toch eens een paar testen doen, bv op de scheur en spanvijs ( sergoint of sergeant) spannen en een eindje rijden om te zien of er een verschil is met en zonder. Zelfs indien dit de resonantie veroorzaakt zou ik zo verder rijden op voorwaarde dat de scheur niet groter wordt. Uiteindelijk heeft iedere oldtimer Vespa zijn eigen geluidjes, trillingen enz... dit maakt deel uit van de charme van een oldtimer, mijn mening. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 27 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2019 klopt. Alleen maakt deze resonantie zoveel lawaai dat die ervoor gaat zorgen dat ik er niet mee ga rijden Ga dit waarschijnlijk iig proberen. Kan daarna altijd nog helemaal gaan lassen. Link naar reactie
Hendry Geplaatst: 28 april 2019 Delen Geplaatst: 28 april 2019 Controleer de speling op je ingeklapte standaard.Deze veroorzaakte een vette reonantie in het beenschild bij mijn GLA. ruimte opgevuld met een dikke tirewrap. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2019 nog een beetje verder gedaan! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2019 Heb precies toch wel chance gehad en een zeer zuivere Vespa gekocht! Alleen die vloerplaat... Zouden jullie de rails zo monteren (na polieren en owatrol)? of eerder kleur laten scannen en retoucheren? Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 april 2019 Delen Geplaatst: 28 april 2019 (mooi) Retoucheren is een vak apart, als de vloerrails gemonteerd zijn gaat da bijna ni meer opvallen. Wel het metaal goed beschermen onder de rails. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2019 Stuur gaat ook nog een ander paar mouwen zijn... zit bijna geen ori lak op vrees ik... Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 28 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2019 Net nog even naar dat stuur gekeken en ik vrees idd dat er onder die grijze verf niet veel ori lak zit. Stel dat ik straks met een stuur zit met blank metaal, wat aouden jullie dan doen? zo laten? Proberen te spuiten? proberen 1 te vinden in mijn kleur? Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 28 april 2019 Delen Geplaatst: 28 april 2019 Het scheurtje in je schild zou je kunnen af boren aan het einde zodat het niet verder scheurt. De scheur zelf zou je door een kundig tig lasser aan elkaar kunnen laten vloeien op een paar puntjes. Je hoeft dan niets te slijpen ter afwerking en het zit toch vast. Of als je een echt goede tig lasser vinden kan het geheel laten lassen en niet afwerken, een mooie tig las is dan als een soort hechting die de dokter gezet heeft Je stuur zou je of helemaal blank kunnen maken en dan polijsten en lakken in blank of spuiten maar dan in een kleur die volkomen afwijkt zodat het niet lijkt alsof je het hebt willen namaken. 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen