DD_ves Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2019 (aangepast) Gisteren voorrem schoenen vervangen, net zoals binnen- en buitenbandjes voor/achter, zadel (zwart zweefzadel) en schokdemper voor. Vooral die schokdemper maakt een enorm verschil qua rijden! Enorm ziten kloten met het achterwiel. Alles ging goed, maar ventiel kreeg ik er niet correct uit. Kreeg de velg ook met geen mogelijkheid meer uit mekaar... Verder nog gekocht: - Rekje/poef - Beenschild rand - Voetrails - Koplamp - Rubber stelschroef benzinemengsel - Rubbers kick en rem - Achterlicht - Rubbers billen - Achterrem schakelaar Bij de werken wel de stelschroef bij de kabel van de voorrem overgetrokken. En ik vrees dat er een stuk in de behuizing van de hub is blijven zitten uiteraard. Iemand dit al meegemaakt? Hoe op te lossen? Ik was van plan om die hele stelschroef ertussenuit te halen, en de kabel rechtstreeks op de hub te laten aansluiten. 't Is nu niet dat die voorrem zoveel gebruikt wordt... 14 april 2019 aangepast door DD_ves Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2019 Ook het achterrekje met het reservewiel er voorlopig afgehaald. Weet niet of ik het er weer op ga zetten... Huidige status: Ook ene gevonden op het internet met dezelfde battlescar als de mijne: Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 14 april 2019 Delen Geplaatst: 14 april 2019 Deze kunnen uw probleem oplossen wat uw afgebroken stelnippel betreft https://www.gamma.be/nl/assortiment/gamma-tapeinduithaler-3-4-5-6-8-mm/p/B401074?gclid=EAIaIQobChMIxreS28jP4QIVFON3Ch3aPg3SEAQYASABEgImfvD_BwE&gclsrc=aw.ds grtz sidvespa 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 15 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2019 Ze is ingeschreven! Morgen de plaat 1 Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 15 april 2019 Delen Geplaatst: 15 april 2019 23 uren geleden, DD_ves zei: Ook ene gevonden op het internet met dezelfde battlescar als de mijne: Mijne heeft dat ook trouwens, net op dezelfde plaats... Jan. 1 Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 april 2019 Delen Geplaatst: 15 april 2019 4 hours ago, jeansprint said: Mijne heeft dat ook trouwens, net op dezelfde plaats... Jan. Typische locatie voor die beschadiging, da's net naast de versterking aan de binnenzijde. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2019 Rechterbil vandaag aangepakt. Fameus werkske ! Vandaag ook op het eerste stuk plamuur gestoten. Lak blinkt veel harder dan op het beenschild trouwens.. 2 Link naar reactie
RudiDan Geplaatst: 16 april 2019 Delen Geplaatst: 16 april 2019 Beste, mooi project; als je de bagagerek niet meer gaat gebruiken wil ik het wel overnemen ...pm me maar grz 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2019 13 minutes ago, RudiDan said: Beste, mooi project; als je de bagagerek niet meer gaat gebruiken wil ik het wel overnemen ...pm me maar grz Ik weet het nog niet, maar ik denk idd van niet. Om zeker te zijn, vraag het me nog eens binnen een paar weken? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2019 Waarom zou er zo'n verschil van glans zitten tussen het beenschild en de bil? Zouden ze dat beenschild afgeschuurd hebben? Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 april 2019 Delen Geplaatst: 16 april 2019 Mogelijk, maar met een beetje polierwerk krijg je dat wel goed. Mooi werk! Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 17 april 2019 Delen Geplaatst: 17 april 2019 Als er zoveel lak overblijft wordt dit een fantastische scooter! 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2019 13 hours ago, nero said: Mogelijk, maar met een beetje polierwerk krijg je dat wel goed. Mooi werk! Groetjes, nero. Denk jij dat je die matte lak van het beenschild even glanzend kan krijgen als de bil? Zou wel top zijn... Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 18 april 2019 Delen Geplaatst: 18 april 2019 Bagagerek en zadel zou ik bij de scooter houden, goeie kans dat de scooter zo fabriek af is geleverd! Duo seats waren begin jaren 60 een extra optie. 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 18 april 2019 Delen Geplaatst: 18 april 2019 (aangepast) Zag bij de eerste post dat je roest in de tank hebt, heb hetzelfde euvel gehad met mijn GL, en deze week eindelijk een methode gevonden om de tank brandschoon te krijgen. Ik had de tank vorig jaar al volledig gereinigd met benzine en kiezels, ik heb hiermee de ergste troep er uit gekregen, maar er bleef een dunne laag opgedroogde benzine en roest in de tank zitten die, zoals later bleek, voor herhaaldelijke verstopping vd carburateur zorgde. Volgorde aanpakken zwaar verroeste benzine tank: 1. Met benzine en kiezels de ergste roest binnen in de tank verwijderen. 2. Schoonspoelen met water. 3. 6 liter azijn (gewone azijn) en half pak baking soda in de tank doen en 24 uur laten inwerken. 4. Tank leeg laten lopen en spoelen, daarna met hogedrukreiniger schoonmaken. (liefst met heet kraanwater) Benzinekraan moet er dan wel af zijn, zodat je alle roest kan verwijderen met de hogedrukreiniger. 5. Tank vullen met water en 300ml vloeibare rustyco (volledig tot aan de rand vullen, zodat ook het plafond vd tank ontroest wordt), 24 uur laten staan, tank leeg laten lopen, (rustyco en water mengsel in vaten bewaren, kan meerdere keren gebruikt worden) de tank nu niet spoelen met water, maar de tank drogen dmv een verf afbrander. (hete lucht in de tank richten uiteraard, paar minuten en dan is de tank loeiheet, laten afkoelen en checken op restanten water, tank moet kurkdroog zijn) De rustyco vormt een beschermende laag, waardoor er geen nieuwe roest kan vormen. Hierna 100ml tweetaktolie in de tank doen, en de volledige binnenkant vd tank daarmee bedekken, dan installeren in de scooter en benzine erin. Rustyco is een zeer goeie ontroester, en zet alleen het geoxideerde metaal om, niet het goede staal. Is oa verkrijgbaar bij de website hbm machines uit NL. https://www.hbm-machines.com/ Ik heb voor de grap een zwaar verroest hoefijzer (heeft jarenlang in onze tuin in de grond gezeten) in de rustyco oplossing gedaan, moest wel 3 dagen ondergedompeld, maar is nu weer kaal metaal, zonder roest!! Erg goed produkt dus. http://www.rustyco.nl/ Voor bv een benzinetank heb je de vloeibare versie, voor framedelen een gel versie, en voor bv zwaar verroeste bout/moer, heb je een spuitbus die samen met bv wd40 werkt. En het goedje (water + vloeibare rustyco) is meerdere keren bruikbaar, totdat het water donker/zwart wordt. Ik heb de Vespa gisteren weer volledig in elkaar gezet, en loopt nu perfect, zonder dat de carburateur om de haverklap verstopt raakt door minutieuze roest/metaal deeltjes. 18 april 2019 aangepast door Niels_1977 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 18 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2019 2 hours ago, Niels_1977 said: Bagagerek en zadel zou ik bij de scooter houden, goeie kans dat de scooter zo fabriek af is geleverd! Duo seats waren begin jaren 60 een extra optie. Zadel is wel zwaar gehavend.. Riem is eraf, zitten 2 grote scheuren in, en mousse is verweerd. Ik heb hier in de buurt wel een specialist van motorzadels zitten, kan daar eens geen luisteren eventueel.. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 19 april 2019 Delen Geplaatst: 19 april 2019 (aangepast) Er zijn zat bedrijven die zadels opnieuw bekleden. Op motor-forum en v-strom forum kom ik heel vaak http://tijgerleathers.nl/ tegen. Passen zadels voor toermotoren ook aan voor een verbeterde zit met comfortschuim etc... als je er dan toch nieuw leer en nieuw schuim in doet waarom dan niet een verbeterde versie. Zie ook: http://tijgerleathers.nl/buddyseats/scooter-zadels/ 19 april 2019 aangepast door pdvd Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 19 april 2019 Delen Geplaatst: 19 april 2019 (aangepast) 12 hours ago, DD_ves said: Zadel is wel zwaar gehavend.. Riem is eraf, zitten 2 grote scheuren in, en mousse is verweerd. Ik heb hier in de buurt wel een specialist van motorzadels zitten, kan daar eens geen luisteren eventueel.. Zo’n single seat is ook heel eenvoudig zelf op nieuw te bekleden, heb zelf ook zo’n type zadel. Bij scooter center koln kan je een nieuwe hoes kopen voor ongeveer 50 euro. Heb ik recent gekocht, is prima kwaliteit. Wil je perse New Old Stock (misschien bij maskes te koop) dan wordt het wat prijziger. Maar zelf de hoes vervangen is bij dit zadel erg simpel. 19 april 2019 aangepast door Niels_1977 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 19 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2019 (aangepast) Ben er net eens een uur echt mee gaan rijden Rijdt eigenlijk echt wel goed voor haar leeftijd! Wel veel trillingen en resonanties op bepaalde toerentallen. Denk dat die scheur in het beenschild er voor een stukje tussenzit, maar er is nog iets. Misschien de standaard of z, wan denk niet dat het aan de voorkant zit. Vinden we wel! 19 april 2019 aangepast door DD_ves 3 Link naar reactie
Hendry Geplaatst: 20 april 2019 Delen Geplaatst: 20 april 2019 Controleer even met ingeklapte middenstandaard de speling op het middenstandaard. Dit was het probleem van de resonantie in mijn GLA. 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 20 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2019 Vandaag de linkerbil aangepakt! Uiterlijk ongeveer gelijk aan de rechter. Zo goed als geen plamuur gevonden op deze. Wel 3 extra gaten gevonden. Iemand een idee waar die voor zouden kunnen dienen? 1 Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 20 april 2019 Delen Geplaatst: 20 april 2019 Misschien voor zo’n voetensteun? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 20 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2019 6 minutes ago, Niels_1977 said: Misschien voor zo’n voetensteun? Zat ik ook aan te denken. Maar er zitten enkel links gaten. Maar las net dat dat zo hoort om "amazone te rijden" Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 20 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2019 Ook wel klein tegenslagske gehad. Had een nieuwe lamp gekocht, want de oude is verroest vanbinnen. Zet die erop, en de gaten komen niet overeen. Heb die gaten willen aanpassen, en vakkundig mijn nieuwe lamp om zeep geholpen. Blijkt dat in mijn stuur, er een vijs is afgebroken, en 1 van de vorige eigenaars een nieuw gat heeft bijgeboord... Ik heb die schroef er willen uitboren, maar ook dat is niet gelukt. Ik weet van mezelf dat als ik er te lang mee bezig ben, ik dan dingen riskeer kapot te maken. Heb dus maar mijn oude ring en de nieuwe koplamp voorlopig teruggezet. Zal later nog eens proberen... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen