Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50 loopt niet meer


Aaronbaele

Aanbevolen berichten

Hey leden, 

Ik heb daarnet op straat mijn tank leeg gereden, gelukkig was fat in de buurt van een tankstation. 

Ik heb mijn vespa dus gewoon maar even bijgetankt maar nu wilt deze niet meer starten, ik heb er enkele minuten mee gereden en nu doet hij helemaal niets meer! Ik heb de bougeie gechecked, deze geeft vonk. Benziene gaat ook naar de carb.. 

 

Link naar reactie

Heb je een gescheiden smeersysteem? Aparte olie tank voor de tweetakt olie of meng je zelf?

Heeft het blok wel compressie?

Link naar reactie

Bedankt voor de snelle antwoorden! Heb het inmiddels zelf opgelost. De carb zat vol olie en de gasbuis ook, heb bij het tanken de olie rechstreeks bij de benzine gegoten en ik denk dat deze gewoon is doorgelopen naar de gasbuis, ik denk dat ik ook niet goed genoeg geschud heb..

Link naar reactie

Geschud? Ik tank altijd gewoon en gooi er olie bij voor wat nodig is in de tank. Dat schudden gebeurt vanzelf als de motor gestart is ;) 

Link naar reactie

Mmm , hoe ik het lees maken jullie volgens mij een paar fouten :blink:

1 als uw tank helemaal leeg is en je wil gaan tanken , eerst en vooral benzinekraan sluiten 

2 benzine tanken dan de juiste hoeveelheid olie toevoegen 

3 benzine kraan terug openen en starten 

hoe ik het lees is de benzine tank leeg , dus ook de darmpjes naar en ook de carbu is leeg , jullie doen olie in de tank waar gaat die naartoe? Naar het laagste punt lees carbu , darmpje enz dus Vespa heeft geen juist mengsel maar enkel 2taktolie en daar start hijhelaas niet op :o

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...