Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk 50 xl loopt beter koud


Aaronbaele

Aanbevolen berichten

Hey leden, 

Ik heb een probleem met mijn vespa pk 50xl zijn koppeling. Een tijdje geleden merkte ik dat ik bij het wegrijden in de morgen, als de motor koud staat, ik er wheelies mee kan trekken als ik de koppeling laat schietten! Maar na een 10 tal min rijden is dit niet meer mogelijk, zelfs al trek ik hem helemaal op toeren en laat ik de koppeling schietten.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? 

Link naar reactie

Wheelies trekken door uw koppeling te laten schieten is moordend, zowel voor de koppeling als voor de versnellingsbak. 

Bij het rijden verspreidt de olie zich tussen de koppelingsplaten waardoor de koppeling "zachter " wordt. 

Tip: kijk toch eens het olieniveau na van de versnellingsbak en / of vervang die olie eens. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Het is natuurlijk niet de bedoeling om wheelies te trekken ;)

Maar het voelt echt alsof er meer kracht op de wielen komt wanneer de motor nog koud staat.. Of het ligt gewoon aan mij

Ik heb juist de olie vervangen, ongeveer een 300-400ml sae30 ingedaan, wat de garage mij aanraadde. Wel een zootje want de vorige eigenaar had de olie bout vastgelast..

 

 

 

Link naar reactie

Een vastgelaste oliebout... wtf... Gewoon op de standaard zetten en erin spuiten / gieten via de zijingang. Als deze overloopt dan istie vol genoeg. En echt niet de scooter schuin gaan houden. Meer is niet beter juist slechter (heeft een wijs man mij ooit geleerd).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...