PDB Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Hallo , Ik ben Peter en heb een Vespa Na een aantal maanden "meegelezen" te hebben op dit forum is het tijd om mijn scooter en mezelf voor te stellen. Ik heb het geluk om te kunnen rondrijden op een Faro Basso, ingeschreven op15/07/1953 en sinds 1984 in mijn bezit. Destijds heb ik er 2 jaar mee rond gereden als student en daarna is hij/zij onder een laken verdwenen (carrière...) sinds 1 maand rij ik er als 50+er weer mee rond (midlife nog wat, volgens sommigen) in het Brusselse en Vlaams Brabant. Aangezien beelden meer zeggen dan woorden enkele foto's, alles zit nog lekker in z'n jus en zo zal het ook blijven. De enige moderniteit die ik mezelf gegund heb is een electronische ontsteking en omgezet naar 12 volt, niet zuiver in de leer maar wel zo gemakkelijk, de originele ontsteking is veilig opgeborgen voor later! Voila, dat is het, wie weet kom ik sommigen van jullie tegen op een treffen. Vr. Gr. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Welkom Peter met je mooie "faro basso"...ze zeggen dat het leven begint bij "50"... dus geniet nog heel lang van je "midlife" Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Waw, interessante scooter. Zou dit een overgangsmodel zijn? Wist niet dat deze bestonden Smalle claxonneus is zoals de V30-33 modellen van jaartje ervoor Motor en koelkap lijkt ook vorig model V30-V33 Stuur ook vorig model en kabels gaan langs stuur precies in het frame Kenners? N Link naar reactie
Jos54 Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Heel mooi stuk. Kan er ook geen jaar op plakken. Sommige stukken lijken sterk op die van mijn Vespa VL1T (1954) Een van de eerste met lichtje op stuur. Maar die periode maakten ze ook nog de faro Basso. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Zeer mooi , vooral een van de accesoires zal veel bekijks hebben grtz sidvespa Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Welkom in de wondere wereld van de "lage koplampen-club" Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 23 maart 2019 Delen Geplaatst: 23 maart 2019 Mooie Vespa, zie een badge van Vespa Club Aalst, t'is morgen hun clubrit , meerijden zou ik zeggen. Tussen 11 en 13h vertrek in Appels bij Dendermonde. Link naar reactie
PDB Geplaatst: 24 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Bedankt voor de reactie's. De opmerkingen van N!ce & Jos54 hebben me nieuwsgierig gemaakt naar het exacte type / bouwjaar. Het VIN nummer is V33T 233907. Klopt het dat dit overeenstemd met de productieperiode dan 50-52 ? Peter Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 24 maart 2019 Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Inderdaad uw Vespa is een heel late V productie van tussen 50 -52 ( https://www.scooterhelp.com/cgi-bin/serial_numbers.pl ) dit zal dus eender naar eind 52 gaan . Daarom is hij pas ingeschreven in belgie in 1953 . ik zie wel dat hij niet de typische groene kleur van een V heeft maar reeds het beige van de VM heeft hij een open of gesloten bil ? Dit kan ik op de foto niet zien ps oppassen aan de decals bij het poetsen zou zonde zijn deze verloren te laten gaan grtz sidvespa Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 24 maart 2019 Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Op zicht heb je wel een koplamp 105mm? Dat is dan weer van later model VM ;o) Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 24 maart 2019 Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Alleszins een gesloten koelkap, dus normaliter een open bil. Klaxonneus en donkergroen zadel duiden ook op een "V" model. Link naar reactie
Kinnie Geplaatst: 24 maart 2019 Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Ik ben efkes een doekske moeten gaan halen, jawatte wat een ferme vespa in zijn eigen nat! Link naar reactie
PDB Geplaatst: 24 maart 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Beste N!ce, uit nieuwsgierigheid de koplamp even gemeten, die is 120mm buitenmaat Sidvespa, inderdaad een open bil. Jeansprint, bedankt voor de details, indrukwekkend... Wie weet komt er een gelegenheid om alle info face to face door te spreken Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 24 maart 2019 Delen Geplaatst: 24 maart 2019 Dan gok ik dat er in de jaren 50 een accidentje is gebeurd en spatbord vooraan en koplamp beschadigd. Vervangen door een recenter model 105mm en ineens in de kleur gezet van de nieuwere VM1 ;o) N Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 25 maart 2019 Delen Geplaatst: 25 maart 2019 Wat ook wel eens gebeurde en de beige kleur kan verklaren is dat de Vespa door de dealer voor verkoop in beige is gespoten vespa die te lang in stock bleef staan , op die moment komt de nieuwe kleur van de VM op de markt en de dealer laat deze in deze kleur spuiten in de hoop deze zo sneller te verkopen omdat hij dan in de toen nieuwe kleur van Vespa staat en mensen meer geneigd zijn om voor een nieuwe kleur dan altijd datzelfde groen te kiezen zo zijn er ook late GS 150 gezien in de kleuren van de nieuwere GS160 grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 maart 2019 Delen Geplaatst: 25 maart 2019 Of de vespa herspoten is kan je makkelijk zien door de benzinetank er even uit te nemen. In origine werd bij het spuiten de benzinetank gedeeltelijk gemonteerd waardoor je een overgang kan zien van de grondlak naar de eindlak op de zijkant van de tank. Groetjes, nero. Link naar reactie
Thys Geplaatst: 25 maart 2019 Delen Geplaatst: 25 maart 2019 Wat is het chassisnummer? Die geeft het beste weer welk model het is. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.