Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Loterij


Adrian

Aanbevolen berichten

Heren dames ,

Je ziet wel eens loterijen op facebook van vespas, meestal in UK.

Mensen kopen één of meerdere nummers , degene die zijn nummer word getrokken is eigenaar van een vespa voor weinig geld. En verkoper krijgt ook zijn vraagprijs.

Dus , is dat iets wat in Belgie kan en mag ?

Was deze optie aan bekijken ivm een verkoop .

 

ben benieuwd

 

grts

 

Link naar reactie

Dat zal wel kunnen, maar hoe officieel ben je van plan dat aan te pakken?

Gewoon via bijv facebook, of officieel met een deurwaarder en al die erop toeziet dat alles correct verloopt?

Is het als publiciteit voor een evenement/zaak of effectief in de hoop een bepaalde prijs te krijgen voor een scooter waar je vanaf wil?

Link naar reactie

is voor uitdunning van de verzameling :), gaat om een SS180 .

Voor veel mensen onbereikbaar wegens te duur . Nu mischien in geval van loterij niet ...

En natuurlijk wil ik er mijn prijs voor hebben , ga daar niet flauw over doen.

 

MAAR  heb al iets gevonden dat loterijen in principe niet toegelaten zijn, of moet voor goed doel  zijn etc... nog even verder browsen

 

Link naar reactie

Wat ben je dan van plan om voor de ss180 te vragen van prijs?? want voor veel mensen onbereikbaar?? 

Link naar reactie

Grappig idee, zou ik wel niet aan meedoen en ik vrees dat je moeilijk 150 mensen zal krijgen op korte termijn.  Die wet zegt niks,  is voor onroerende goederen. Pas wel op met het officieel karakter of je krijgt gezever achteraf. Dus mocht het kunnen, best via deurwaarder, en die gaat dat ook niet gratis doen.

Link naar reactie

een "raffle"

 

gebeurd veel in het skateboardmilieu...

 

10 lotjes van 20 bv... je koopt zoveel lotjes da je wil... ik ben fan !!

 

 

 

Link naar reactie

Speelde ook al eens met dat zelfde idee, dus ik zou zeggen: DOEN!!!


Misschien voor alle duidelijkheid een regelment opstellen en daarin opnemen dat wanneer een bepaald minimum aan lotjes NIET gehaald werd, de loterij niet doorgaat. Anders zou het kunnen dat je je SS voor 1200€ kwijt bent. En dan de trekking? Zou LIVE moeten gebeuren denk ik, zodat je daar nadien geen klachten over krijgt. Dus ofwel via een live platform (Facebook live bv) of je doet de trekking tijdens een georganiseerd Vespa treffen (De open rit van je eigen club, of een andere club indien zij dat toestaan). Waarschijnlijk zijn er nog andere mogelijkheden.

En dan maar hopen dat geen van je real life vrienden of familie de Vespa wint, anders troubles :-)

Klachten ga je sowieso krijgen, dus probeer  verschillende scenario's te anticiperen.

Link naar reactie

Ok,

 

Na lang nadenken heb ik te veel negatieve punten ontdekt 

Er is zeer gemakkelijk te foefelen met een loterij , op vele manieren.

Bedoeling was Facebook live uit te zenden met hoop volk erbij, maar dan nog,  zijn er mogelijkheden om via kennissen en zelfs vespa collegas om deals te sluiten etc etc 

Enkel gezever achteraf

Daarom geen loterij , ik zet ze gewoon te koop .

De mensen hier hebben het voordeel er eerst van te weten .

 

gr

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...