Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project vespa gl150 bj. 1957


Jeffreyboel

Aanbevolen berichten

 Hallo 

Hier probeer ik mijn project een beetje te laten zien, en hoop ik probleempjes op te kunnen lossen met aanvulling van jullie.

Ik zal vast een begin maken. 

10jaar geleden de vespa gekregen van mijn inmiddels overleden overbuurvrouw. Toen eigenlijk al begonnen met het blok demonteren en het blok gesplitst, toen is het project direct al gestrand (helaas) na een ongeluk en lang medisch traject.. Maar nu de draad weer opgepakt en verder gegaan met de vespa.

 

Inmiddels is het frame kaal en in de primer gespoten, nu bezig met de kuipen en het andere blikwerk om hem spuitklaar te maken. 

Motorisch gezien zat het blok 10jaar geleden muurvast (vastloper) nu een nieuwe overmaatse zuiger besteld en de cilinder ligt bij de hooner, en die gaat ook de krukas op speling controleren.

 

Sites met onderdelen zijn van harte welkom 

Later meer, eerst een paar foto's 

Link naar reactie

Ik snap niet dat je zo een knappe Vespa die op het eerste zicht in prima conditie was, gaat afschuren en herschilderen. Voor zover ik kan zien op de eerste foto is die voor mij véél meer waard zoals hij was. Ik heb het ook gedaan hoor maar alleen omdat het chassis rot was, maar zou het nooit meer doen bij een Vespa met goede basis. Ieder zijn gedacht zeker.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Wilby zei:

Ik snap niet dat je zo een knappe Vespa die op het eerste zicht in prima conditie was, gaat afschuren en herschilderen. Voor zover ik kan zien op de eerste foto is die voor mij véél meer waard zoals hij was. Ik heb het ook gedaan hoor maar alleen omdat het chassis rot was, maar zou het nooit meer doen bij een Vespa met goede basis. Ieder zijn gedacht zeker.

Klopt, ik snap je punt

Alleen zaten er heel veel rotte plekken in wat je op de foto eigenlijk niet ziet, maar waar wel allemaal nieuwe stukken ingelast moesten worden

Link naar reactie

Is de snelheidsmeter schelpvormig of rechthoekig? Lijkt schelpvormig op de tweede foto en dat kan natuurlijk niet op een VGL1. Ook de stuurschakelaar is niet correct voor VGL1.

De vespa is waarschijnlijk ooit opnieuw gespoten of op dealers vraag in een niet standaard kleur gespoten.

Succes met de restauratie.

Link naar reactie
48 minuten geleden, Edwin zei:

Is de snelheidsmeter schelpvormig of rechthoekig? Lijkt schelpvormig op de tweede foto en dat kan natuurlijk niet op een VGL1. Ook de stuurschakelaar is niet correct voor VGL1.

De vespa is waarschijnlijk ooit opnieuw gespoten of op dealers vraag in een niet standaard kleur gespoten.

Succes met de restauratie.

Dankjewel,  klopt ook een van de redenen waarom hij helemaal blank is gemaakt, omdat er 3kleuren onderzaten..

Ik ga morgen even kijken naar de sneldheidsmeter.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

10pollici.com

ik bestel daar bijna alles, stuk goedkoper dan de Nederlandse en Duitse sites. Wil je weten of je het goede onderdeel hebt dan kijk ik vaak even bij sip.com die geven per onderdeel aan voor welk type het is. Voor Kleine bestellingen en specifieke onderdelen ga ik vaak naar maskes

gr koen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...