Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dell orto shb 16.10 sproeierbezetting


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, de revisie van mijn PK50S blok vordert gestaag inmiddels wat in dit topic is te lezen;

Nu heb ik een Polini 50cc cilinderkit  en een Sito Plus uitlaat gekocht en vraag mij af wat de beste sproeier bezetting voor de Dell Orto SHB 16.10 is.

Standaard is deze bezetting aanwezig;

Dell Orto SHB 16.10F

- Hoofdsproeier: 56

- Stationair sproeier: 38

- Choke sproeier: 50

Nu heb ik al een setje hoofd sproeiers gekocht in de maat van 50 tot 72 en twee stationair sproeiers in de maar 40 en 42.

Wat is wijsheid om qua sproeiers mee te beginnen met deze set-up?

Link naar reactie

56 is al te groot "standaard"  volgens mij, 

Is dat een polini kit met 6 spoelpoorten of 3 ? Scheelt wel ...

Ik zou beginnen met een bv 60 en dan steeds kijken en bougie checken,  bij warme motor moet hij bij uitrekken van de choke minder gaan draaien, dan zit je ongeveer goed.

Als hij niets doet of zelfs beter gaat draaien met uitgetrokken choke is je sproeier te klein. Zet zeker je luchtfilter erop ! Kan ook een hoop uitmaken soms.

 

 

succes

 

Link naar reactie

Bedankt voor je reactie.

Ik zag inderdaad in mijn documentatie dat de hoofdsproeier te groot is.

52E7BF17-6499-4BDC-9126-16A8D01D114D.thumb.jpeg.ad27f552a1471099460cf893d968121d.jpeg

Die zal wel door de vorige eigenaar geplaatst zijn. Waarom is mij een raadsel, omdat de originele cilinder nog gemonteerd was.

Naar mijn weten heeft de Polini cilinder 3 poorten.

5DDEFE76-A7B7-4863-8744-B06DD725B3DA.thumb.jpeg.682a52cf2ce8b0705e459e5ea6d3f8ff.jpeg

Link naar reactie

Ben ook nog even de documentatie ingedoken en lees dat het er 5 zijn inderdaad.

Wat zou jou advies zijn voor de stationair sproeier? Op 38 laten of een maatje groter plaatsen?

Link naar reactie

Alles zelfde laten behalve de hoofdsproeier aanpassen. 

En eventueel primair tandwiel 1 tandje ik steken, als hij wat sneller moet. Maar hoeft niet , hij zal sowieso nu meer koppel en iets  meer eindsnelheid hebben 

 

Link naar reactie

Bedankt tot dusver, dan ga ik hiermee aan de slag.

Het primair tandwiel heb ik al aangepast van 14/69 (4.92) naar een 16/69 (4.31) overbrenging voor een iets rustigere loop.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...