Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk 50 xl v5x3t


Michiel1002

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

Ik heb zopas een vespa pk 50 xl elestart aangeschaft die reeds volledig gedemonteerd was. 

Nu waren mijn stappen om te doen: 

1. Kijken of de motor nog werkt? (ziet er nog goed uit) Heeft deze motor een batterij nodig om te starten? Waar? Deze zit er niet bij! 

2. Nieuwe kabelboom bestellen en andere kabels. 

3. Frame schuren en opspuiten 

4. Vespa terug volledig monteren. 

Bij puntje 1 krijg ik hem natuurlijk niet gestart. Enkele opmerkingen hierover: 

- motor: 70 cc maar carburateur dellorto 16.10?

- batterij niet aanwezig? Heeft dit model een batterij? 

 

Kan iemand me advies geven? 

Groetjes Michiel 

IMG_20190301_150433.jpg

IMG_20190303_142908.jpg

IMG_20190227_171435.jpg

Link naar reactie

Hee Michiel,

Een elestart heeft normaal gesproken wel een batterij (waar? in de houder van het reservewiel), anders wordt dat elektrisch starten erg lastig, maar kan ook gestart worden met de kickstart.

70cc met 16.10 kan prima als er grotere sproeiers inzitten dan standaard, dit kan je checken en afstellen als de motor het doet.

Als hij niet start kan dat tal van oorzaken hebben, was alles aanwezig bij het terug in elkaar zetten en zit het nu op de goede plek? deed hij het voor het demonteren wel?
Maar goed, om te starten heb je altijd een vonk, benzine en lucht nodig. Dus die zou ik allemaal stapsgewijs langslopen.

Sip heeft een filmpje wat te doen als je geen vonk hebt. Benzinetoevoer kan je ook controleren, komt er benzine in je carb, komt het er ook uit, wordt je bougie nat?
Daar zou ik mee beginnen als ik jou was.

Groetjes,
Mutti

p.s. Ik heb zelf gemerkt dat je meer hebt aan het antwoord, als je specifieke vragen stelt, doe daar je voordeel mee!

 

Link naar reactie

Hey Mutti, 

Thanks voor de hulp! Hij is vandaag zonder problemen aangegaan, trok valse lucht aan de inlaat bij de carburator. 

Mijn volgende stap is om onderdelen online te bestellen en ondertussen het frame in orde maken. 

Iemand goede sites hiervoor? 

Ik had motoricambisoviero.it gevonden. 

Ik heb nu een elestart maar ik wil deze eigelijk niet gebruiken. Ik wil gewoon de kickstarter doen, welke kabelboom moet ik dan bestellen? Is dit verschillend? 

https://www.motoricambisoviero.it/catalog/-Impianto-Elettrico-Vespa-50-PK50-S-PK-50S-con-frecce-V5X2T-

Of moet ik deze hebben: 

https://www.motoricambisoviero.it/catalog/Electric-Diagram-Impianto-Vespa-PK50-XL-electric-start-Elestart-3389

Groetjes,

Michiel 

 

IMG_20190304_150732.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...