Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Varioprobleem bij 300gts


bulldogger

Aanbevolen berichten

Heb gisteren een raar geluid gehoord toen ik gas gaf met de Vespa, soort schroevend geluid dat van de vario lijkt te komen. Ik heb onlangs een Polini Hi Speed gestoken, nieuwe rollen en natuurlijk ook een nieuwe riem.  Aan de binnenkant van de vaiobehuizing onderaan, is een stuk waar duidelijk iets, mmet ongeveer de breedte van de riem, heeft tegenaan geschroefd. Heb al geprobeerd om eens een 1mm en 2mm rondel te monteren tussen de vario en de 'aanloopschijf'.

Nummer 7 op de volgende tekening: 

 

vario.png.917689a572cdab3d84f1d5f4530fb36a.png

https://www.sip-scootershop.com/ersatzteile/Maxiscooter/Motor+PIAGGIOQUASAR+250300+4T+LC++Antriebsriemenscheibe+Variator-933?model=e6caf8bb-a0c7-48f5-9b1b-6006d76c9a05 Opgelet, in de stuklijst zijn de beschrijvingen van 7 en 9 verwisseld, 9 is nl. de rondel met de vlakke en aan de andere kant halfronde vorm.

Heb ook eens geprobeerd zonder de rondel maar dat was ook geen goed idee...zou het misschien mogelijk zijn dat ik nog moet verhogen, bijvoorbeeld 3mm rondellen? In de handleiding van de polini vario staat nergens vermeld dat er bij een 300 gts een rondel moet gestoken worden.

Oh ja, mijn lampje van de olie is ook plots beginnen branden, zou dat met een te hoge temperatuur te maken hebben, wrijving, etc...?

 

 

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...