Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Monteren strips voetenplank


josse

Aanbevolen berichten

 

Goedemiddag allen,

Ben na enkele jaren weer gestart aan de restauratie van een VM1 uit 1953 en loop al tegen eerste probleempje aan :
 
Er zit een nieuwe bodemplaat in zonder gaten. Gelukkig zitten er wel nog de originele bovenste gaten voor de ‘puntjes’, dus dat is een prima om de ligging te bepalen. 
 
Maar wat is de afstand tussen de klinknagels per rail ? (vertrekkende vanaf bovenste rivet)
 
Als ik het juist heb, zitten de uiteinden van de latjes zelf niet vast met een rivet (of schroefje), maar klemmen ze vast onder het 'puntje', dat weer wel met klinknagel vast zit.
 
Maar er zitten er teveel gaatjes in de middenconsole : zie foto
- de groene pijltjes zijn volgens mij die voor de ‘puntjes’ van de 3 latjes in midden. Maar klopt het dat de puntjes zelf de ‘lat’/rail vastklemmen of zit er daar op het einde ook nog een schroefje door de latjes ? 
In de set van Mauro Pascoli, zitten 6 schroefjes voor de latten van de middelconsole... 
-Ik denk zelf dat de 2 buitenste enkel 1 schroefje in midden hebben. Maar zitten er dan 4 in de middelste lat ? lijkt me wat veel ? 
-De Vespa was overspoten en ik heb nu het idee dat ze die latjes op de middenconsole met meer schroefjes vastgezet hebben.
 
Heeft iemand daar toevallig weet van hoe dat origineel zit ?

IMG_2830.jpg

IMG_2817.jpg

Link naar reactie

hierbij de antwoorden :

- plaats rivetten, gemeten vanaf de bovenste rivet :

  • Buitenste rail : 18,50 / 20,30
  • Middenste rail : 18,50 / 22,50
  • Binnenste rail : 18,50

- de 'puntjes' houden de rail vast, dus niet op einde rail nog een gaatje voor rivet/klinknagel.

- Middenplank :

  • buitenste 2 rails : 1 schroefje, en ook hier houden de puntjes de rail vast.
  • Binnenste rail : 2 schroefjes (eentje hogerop, gesitueerd tussen de naad en de rem, de 2e in midden voetenplank)

 

Met veel dank aan Peter Maskes ! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...