Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 125 cc ombouwen naar 300 cc


Dafke

Aanbevolen berichten

Hangt er vanaf welke scooter je wilt ombouwen naar een 300 cc

een vnb’ke of zo zou ferm zijn

’t is maar hoe je het bekijkt , sommigen zien problemen , ik zie een uitdaging en  rijden dat de snot tegen uw kaken plakt :-)

Link naar reactie
3 uren geleden, Domi zei:

Hangt er vanaf welke scooter je wilt ombouwen naar een 300 cc

Aan z'n profiel te zien zal het waarschijnlijk om een gts gaan, denk ik. En ja, ik denk dat ge in België toch ongeveer alles moogt doen aan uwen brommer, ook een ander blok eronder hangen. Alleen moet het verzekeringtechnisch natuurlijk ook in orde zijn. 

Heb vandaag zelf nog een 300 blokje gekocht en de verkoper had zelf in het verleden ook al een paar keer de ombouw van GTS 125 naar 300 gedaan, gaat blijkbaar 1 op 1, kabelboom is precies dezelfde. Alleen bouwjaar moet een beetje overeenkomen, voor FL en na FL...

Soms moet je de alternator omwisselen, er zijn er met bruine stekkers of  witte, deze zijn blijkbaar niet door elkaar te gebruiken.
z_ndung_piaggio_grundplatte_piaggio_quasar_vespa_gtsgtv_250_aprilia_sport_city_cube_250300_sr_max_12-ly_250300_carnaby_250_carnaby_cruiser_300_mp3_125250_x7_250.jpg.f07c446beb69b069ea4d4f85a1e7daad.jpgankerplatte_piaggio_vespa_gts_gp58224r.jpg.bb6aa5158324c68f7c148c3e56435855.jpg  

Link naar reactie

Tja dat is waar,maar wat hebt ge dan ?

als een 125 net hetzelfde is als een ‘echte’ 300 , dan zie ik er het nut niet van in ( behalve dan het rijbewijs-verhaal )

maar steek zoiets in een oldie scooter , dat is een heel ander verhaal

al raad ik dan een lambretta of iwl aan , die hebben meer ruimte achteraan :-))

Link naar reactie

Allez Jean, zo streng :-))

als we alles laten wat eigenlijk ni mag , ‘t zou maar saai zijn zulle ;-)

Link naar reactie

Met auto’s is het ook niet zo simpel hoor…

als je een recente auto hebt met een andere , meestal zwaardere motor moet uw gva worden aangepast ( 2de fase )

dit kan alleen als de constructeur toelating geeft om de swap te doen,dus attesten en paperassen aanvragen en invullen

voor een oldie net hetzelfde , als de constructeur nog bestaat tenminste…

MAAR ,België zou België niet zijn als : op de keuring werken ze “ au tête du client “ w.w.z als je chance hebt is uw auto gekeurd en valt er niemand over .

dus voor scooter : wie gaat het controleren dat er een andere motor onder je vespa steekt , zelfs met een ongeval...

ter voorbeeld : we hebben in de garage waar ik werk een auto afgeleverd met de verkeerde papieren( een identieke wagen waarvan het chassisnr 1cijferke scheelde)

die wagen heeft 2x een expertise gehad en nog niets opgemerkt door de experts. Enkel de opkoper van de totaal verlies in Nederland is erop uitgekomen na opmaak en keuring op de rdw

je ziet maar …

Link naar reactie
21 uren geleden, Domi zei:

MAAR ,België zou België niet zijn als : op de keuring werken ze “ au tête du client “ w.w.z als je chance hebt is uw auto gekeurd en valt er niemand over

Bwah...das niet alleen in België hoor, bij de Duitse tuv is ook vééél mogelijk. Het Duitse forum staat vol met verhalen over welke tuv-werkstätte je moet gaan om bepaalde afwijkingen(13" wielen, led-lichten, enz...) ingeschreven te krijgen.

Ik wist niet dat het bij auto's zo moeilijk was, in de wereld van de omgebouwde USA'ers zijn motorswaps meer regel dan uitzondering. Maar ja, er zijn waarschijnlijk ook 'meegaande' keurders daarvoor. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...