Jump to content
Vespaforum.be

Vespa struzzo - log


Ronin

Recommended Posts

Jaaaaaaaaaa! Gevonden! Je hebt gelijk! Goed verborgen maar het is zeker de originele lak!  Nu ik het weet zie ik hem overal. Hij gaat sowieso geel blijven maar we weten alweer iets meer. Goed gevonden inspector Clouseau! B)

 

Iemand enig idee wat onderstaand plaatje wilt zeggen? Keuring? 

09FF180A-7C0A-423A-B260-2997679BAC9F.jpeg

5F9AEB3B-F8C7-42BD-918A-401DF7FFE017.jpeg

CC3E7DD6-A618-4514-816F-2B4F454774AB.jpeg

36322AE5-19BB-451D-81A1-0AE20B25ED7F.jpeg

Edited by Ronin
GSM upload
Link to comment
  • 4 weeks later...
On 2/11/2019 at 10:37 PM, Ronin said:

Jaaaaaaaaaa! Gevonden! Je hebt gelijk! Goed verborgen maar het is zeker de originele lak!  Nu ik het weet zie ik hem overal. Hij gaat sowieso geel blijven maar we weten alweer iets meer. Goed gevonden inspector Clouseau! B)

 

Iemand enig idee wat onderstaand plaatje wilt zeggen? Keuring? 

09FF180A-7C0A-423A-B260-2997679BAC9F.jpeg

5F9AEB3B-F8C7-42BD-918A-401DF7FFE017.jpeg

CC3E7DD6-A618-4514-816F-2B4F454774AB.jpeg

36322AE5-19BB-451D-81A1-0AE20B25ED7F.jpeg

Google de term Cartatout maar eens, gaat om een kantoorartikelen firma in Brussel, maar wat dat met jou Vespa te maken heeft?? 

Misschien is de Vespa eigendom geweest vd eigenaar van Cartatout?

Bovengenoemd adres bestaat nog, misschien de archieven van Brussel doorzoeken voor meer informatie.

Link to comment
  • 6 months later...

Even braaf en mooi de stofborstel nemen ... en voila. Het stof is van deze thread ook weer af. 

De Struzzo is nog steeds in mijn bezit en het doel was hem mechanisch in orde maken. De lak blijft zo als die is dus conservata it is. Normaal gezien was het doel om vorig jaar avondschool te volgen maar jawel ... ik ben papa geworden van een zoon --> Finn! Mijn god wat is dit genieten! 
Hij is nu 8 maanden oud dus er is terug wat meer ruimte om te hobbyen. Ik ben dus vanaf september begonnen met de avondschool Vespa in Eisden --> PTS.

Ik probeer jullie een beetje op de hoogte te houden van alles wat ik doe aan de Struzzo. Het is misschien leuk voor jullie om te volgen? 

Ik heb een "andere" oude VL1 blok bijgekocht en die hebben we gereviseerd zoals het hoort. Helaas was de krukas en zo goed als alles "gaar" waardoor het wel wat gekost heeft. 190€ voor de krukas alleen al. Alles is nu in orde enkel de cilinder en piston nog. Hier pik ik de draad weer op met deze log. De kabels en alle andere zaken worden ook nog in orde gemaakt dus er is nog veel te vertellen. 

Doel was om een nieuwe piston te kopen maar dit is blijkbaar niet zo heel eenvoudig. Als er maar een paar mm verschil in zit dan kan het zijn dat je motor nooit tegoed gaat lopen. Dus als je een oude (de originele van de cilinder)  kan redden dan is dat altijd een optie. 
De ringen zaten vast dus die heb ik moeten loswringen. Helaas is er eentje gebroken dus die moet ik nieuw gaan halen. 

IMG_1446.thumb.jpg.253159942d32174fd7732f05ec850d80.jpg 

IMG_1447.thumb.jpg.d89ec765a1d31e39f049c25d7cb9ff38.jpg

IMG_1449.thumb.jpg.2c48512efc35897137627cd464ef89fb.jpg

IMG_1452.thumb.jpg.22189f3a1992f3f93bde6b6f7b46ebcd.jpg

IMG_1454.jpg.449d16e90a3d09542fe25dd19558adad.jpg

Ik ga normaal iedere donderdag naar de avondschool dus ik hou jullie op de hoogte. 

Edited by Ronin
Hoofdletter ^^
  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...

We zijn weer een stapje verder... 

De staander was volledig gaar en moest dus vervangen worden. Ik heb de oude meegenomen naar de winkel om te zo te kijken welke de juiste was. Gelukkig was er nog eentje beschikbaar.
Ik ben behoorlijk lang bezig geweest om de veer terug vast te krijgen! Gelukkig was er nog een ACMA aanwezig waar ik onder ben kunnen gaan liggen om te zien hoe het moest. Niet zo heel eenvoudig! Na de 2 veren vast gemaakt te hebben werkte hij niet... de staander bleef half hangen en klapte dus niet weg. Gelukkig kreeg ik de tip om 1 veer los te maken en jawel... toen werkte het wel. Ik had dus 1 veer verkeerd om aangesloten waardoor de krachten zich neutraliseerden tov elkaar. 
Met het maken van deze post kwam ik er achter dat ik wat foto's gemaakt had toen ik de staandere er onderuit gehaald heb (1 jaar geleden). ^_^

IMG_1593.thumb.jpg.f243d6aa8590bde0529359f932163bbb.jpg

IMG_8624.thumb.jpg.34201dacfc6daa12ce482bf43e9d0bb5.jpgDe


De grijze staander is als een "tang op een varken" dus daar had ik beter even wat zwart over gespoten. Denkelijk doe ik dat nog wel want de onderkant gaat ook ingespoten worden dus dan gaat de staander er toch weer vanaf moeten. Nu is het even wat het is want de brug moet geregeld vrij gemaakt worden voor iemand anders dus de staander is dan wel handig. 

Op het einde van de les nog even tijd gevonden om (met hulp van iemand) de blok eronder uit te gooien. Deze gaat mooi de rek in thuis want ik heb hem momenteel niet nodig. Denk ik toch want er heeft een Faro Basso mijn weg gekruist en daar zou ik graag een iets betere blok onder leggen dan de standaard. We zullen wel zien... . 

IMG_1592.jpg.c1c747e39677391a29757c1e51b776ff.jpg

 

  • Like 3
Link to comment
  • 2 weeks later...

Cilinder honen en piston zandstralen?

Abnormaal wat een materiaal er allemaal ter beschikking staat! Ik was eerst van plan om een nieuwe piston te kopen maar zoals eerder vermeld was het denkelijk niet nodig dankzij de vele werktuigen die er aanwezig waren. Zo gezegd zo gedaan... . 

De buitenkant van de piston had ik vrij proper gekregen dankzij het opschuren en ontvetten. Maar de binnenkant was ook voorzien van wat zwarte harde smurrie en die kreeg ik niet weg omdat ik er maar moeilijk aan geraakte. Daar het toch vrij denkbaar was dat ook die smurrie ging lossen tijdens het rijden werd mij aangeraden de piston langs de binnenkant te zandstralen. Eerst goed afplakken aan de buitenkant en dan stralen maar. Propere binnenkant was het gevolg: 

 IMG_1673.thumb.jpg.caf582d238727c41320c0d809f95386f.jpg

Dan een "special-tool" uit de kast en de ringen vrij schrapen: 

IMG_1675.thumb.jpg.e162e2d002a375b2b623c3ff85196365.jpg

En dan het toch wel iets moeilijkere werk. De cilinder honen. Dit deden we via een kolom boormachine. Met wederom een speciaal gereedschap. Het leek wel op een veer waar 3 remblokjes aan vastzaten. Blijkbaar waren die remblokjes schuursteentjes die je eerst moest nat maken met een product. Dan de boormachine in 3 standen laten werken. Een 30-tal keren langzaam, steentjes natmaken en dan iets hogere versnelling om te eindigen met de laatste stand zijnde een 650 toeren (als ik me goed herinner?). 

Van begin naar einde: 
IMG_1676.thumb.jpg.8bea1c87885c69d28694987dad92e65a.jpg
 

IMG_1679.thumb.jpg.4b2a759ed6443b5d9e4dd1b104a3c3a0.jpg

IMG_1677.thumb.jpg.e8183d917d641fe448a69081b9346889.jpg

IMG_1681.thumb.jpg.6d2448481121152e06a5f0265108f71f.jpg

Helaas is dit alles voor niets geweest. Er was 1 zuigerveerring stuk en die maat heb ik helaas nergens meer kunnen terugvinden.Na een controle door wat experts bleek het dat ik mijn cilinder nog 1x kon laten boren (maat groter). Ik heb dus een piston gekocht die 1 maat groter is waardoor ik de cilinder moet laten boren. Dit ga ik laten doen door een firma die daar in gespecialiseerd is. De piston die ik gekocht heb heeft als maat 58.2. Een nieuwe piston die een maat groter is en boren zorgt voor de beste compressie blijkbaar? Schiet me niet af ... ik zeg maar na wat ik hoor :D

Verder heb ik nog even de houder van het reserve wiel gezandstraald. Die was wel geel maar stak af tov de gele kleur van de Vespa. ik denk dat ze die gewoon met muurverf geverfd hadden :P Dus dan liever zoals die nu is: 

IMG_1684.thumb.jpg.85fd7d8797ac516c01cb3256f9595143.jpg

IMG_1677.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 1 year later...

Voila ... even de stofdoek door deze thread halen zodat alles weer netjes is. 

Ook voor mij heeft Corona een grote streep getrokken door het hele verhaal. Avondschool was maar af-en-soms open en de vooruitgang ging maar heel traag! Maar jawel... ik kan alleszins al verklappen dat hij ondertussen bolt! Nog niet zoals het hoort maar ik heb besloten om deze log toch wat verder af te werken. Ik heb namelijk foto's zat van het hele verhaal dus wie weet is het wel leuk om mee te lezen? 

De billen ervan af werkt handiger. Tevens moesten er een aantal schroeven vervangen worden dus het was een "moetje". 

IMG_1826.jpg.746977a5221a925f42ac93a2cb0e8a25.jpg

IMG_1827.jpg.22ae1ffeda9d492cd42c5107773bdfa0.jpg

Ik kwam er al snel achter dat de Struzzo langs onder nog onder een dikke laag modder/olie zat. Deze moest er af en dat moest met de zware middelen. Het ging een grote rommel maken dus ik heb de Struzzo terug mee naar huis genomen voor dit karweitje. 

IMG_1834.jpg.16e855f830aca160c75616c36a3e5ce4.jpg
 

IMG_1977.jpg.3b33a7aaf524aa9dcb77f143ee1c5f87.jpg

IMG_1979.jpg.768bbcf93c7999c80f50962f8de8257a.jpg

IMG_1982.jpg.52d5ef799d85c981c9cd4029a338f458.jpg

Eenmaal alles proper heb ik de onderkant en de binnenkanten van de spatborden met Brunox ingespoten. 

IMG_1835.jpg.e60bc63547ccb42de6524531042d801c.jpg

IMG_1991.jpg.6a9b6f5e4989a8069d60eacd0fd85b5d.jpg

IMG_1992.jpg.291d5cb46f443e27628044d8d301ea46.jpg

Laten drogen en dan nog eens een 2de laag. Ook de billen aan de binnenkant hebben een laag gekregen. 

IMG_1994.jpg.1f54a0dc9094ca67ae920a90474cb5aa.jpg

 

  • Like 4
Link to comment

Und weiter gehts... den kop eraf! 

Na de bodemactiviteiten was het tijd voor de revisie van de voorvork. Ik was toen nog vol goede moed en dacht het wel allemaal op 1 jaar tijd klaar te krijgen dus dan maar alles in één keer fatsoenlijk. Lagers, schroeven, schokdempers, remmen... alles nieuw. Helaas heb ik de fout gemaakt om alle onderdelen stuk voor stuk te bestellen. Ik had beter in één keer een volledige revisie set gekocht want soms had ik een schroefje niet waardoor ik weer even moest wachten op de levering. Veel leergeld betaald dat eerste jaar! Is er trouwens een set te krijgen ergens? 🤔


1978646553_b001IMG_2103.jpg.4c11d63ae0da9b37300930c6bd19f1c1.jpg

Stuur los en maar foto's maken! Altijd handig om te zien hoe alles weer in elkaar moet. 

458050754_b002IMG_2095.jpg.122c2e4e49f360679b7a66a38ebdfe35.jpg

Deze schroef heeft voor veel problemen gezorgd. Ik had ze mooi bijgehouden maar blijkbaar was alles te fel afgesleten waardoor er sowieso speling op zat. We hebben dus een maat groter moeten boren zodat de schroef terug grip kreeg. Er zat anders constant speling op het stuur ondanks dat alles knoer vast zat. Dat boren durfde ik zelf niet... heb ik laten doen door de leerkracht. Stel u voor dat ik die gebarsten was of ... 😱

1421231007_b003IMG_2096kopie.thumb.jpg.0ebf2a3c4a9cb3f6bddb5c5b75e8c566.jpg

Ook deze schroef was zover naast het roest paradijs vertrokken dat we die hebben moet uitboren en er één hebben moeten indraaien in de andere richting. Ook een werkje wat ik me één keertje heb laten voordoen. Zulke zaken had ik nooit zelf durven doen. We kunnen dus zeggen dat ik veel geleerd heb in dat eerste jaar. 😬

255609918_b004IMG_2098.jpg.125f93a800980ae3689ff78bac59aa4f.jpg

De "bredere" schroef en de schroef in de "andere richting). 

155341322_b006IMG_2956kopie.jpg.55e2ffcdb34674dfe828ddff2ef70740.jpg

Ook de rubbers van het stuur heb ik vernieuwd zodat er wat minder trillingen zijn. Alhoewel... trillen doet het ding sowieso behoorlijk. 🤠

1621066050_b005IMG_2099.jpg.b414f6ab1bb4dfa7df4ff1f578cb527b.jpg

 

  • Like 1
Link to comment

Mag ik ondertussen ook eens om hulp vragen ivm de motor?

Het is een VL3M met een 150cc cilinder (nieuwe 58,2 piston - pas geboord) met een nieuwe carburator: Polini CP19 met Bollag luchtfilter en een Bollag uitlaat. 
Ik krijg de Vespa maar niet afgesteld. Hij blijft te hoog in toeren draaien op ralenti. Wat ik ook doe met de schroef... . Helemaal in of helemaal uit, hij blijft zenuwachtig te hoog draaien. 

Als ik naar 3de versnelling schakel schiet hij soms keihoog in de toeren en krijg ik hem niet meer naar beneden. Koppeling inknijpen en kraan dicht draaien zodat hij uitvalt is de enigste oplossing. Het is vooral als ik naar 3de schakel. 

Tijdens het instellen van de ralenti heb ik de luchtfilter even eraf gehaald om er beter aan te kunnen. Dit terwijl de motor draaide hij reageerde daar helemaal niet op. Mij lijkt het dus dat hij ergens valse lucht krijgt? Iemand enig idee wat ik kan doen om dat te testen of andere meningen hieromtrent? Ben een beetje einde raad.   

Link to comment

Zelfontbranding, pingelen door een te hoge compressie? 

Probeer de bougiekop er eens af te trekken, dan zou hij moeten stilvallen.

Indien niet, dan wordt de motor te heet en gaat hij zelf ontbranden zoals een diesel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pingelen

 

Edited by jeansprint
  • Like 1
Link to comment
15 uur geleden, jeansprint zei:

Probeer de bougiekop er eens af te trekken, dan zou hij moeten stilvallen.

Indien niet, dan wordt de motor te heet en gaat hij zelf ontbranden zoals een diesel.

Thx voor de info! Dat kende ik nog niet. Dat zou het idd wel eens kunnen zijn want ik krijg hem helemaal niet uitgezet. Komt dat dan doordat de ontsteking niet goed is afgesteld? Is op avondschool gedaan met een stroboscoop op 27. Het juist uittellen ervan ken ik helaas nog niet maar ik ga het zeker eens laten nakijken als we weer eens mogen gaan. (Is een weekje extra toe wegens...). 

Die bougiekdop ervan aftrekken... is dat zonder gevaar of heb ik dan rubberen handschoenen en zolen van 8cm nodig? Eventueel een aardlus rond mij binden? 

Link to comment

Verkeerde afstelling van de ontsteking zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Bougiekop aftrekken met een geïsoleerde schroevendraaien en handschoenen aan is raadzaam!

Kan aardig kriebelen, maar geen gevaar voor jezelf... 

 

  • Like 1
Link to comment
Op 18/4/2021 om 20:27, Ronin zei:

Mag ik ondertussen ook eens om hulp vragen ivm de motor?

Het is een VL3M met een 150cc cilinder (nieuwe 58,2 piston - pas geboord) met een nieuwe carburator: Polini CP19 met Bollag luchtfilter en een Bollag uitlaat. 
Ik krijg de Vespa maar niet afgesteld. Hij blijft te hoog in toeren draaien op ralenti. Wat ik ook doe met de schroef... . Helemaal in of helemaal uit, hij blijft zenuwachtig te hoog draaien. 

Als ik naar 3de versnelling schakel schiet hij soms keihoog in de toeren en krijg ik hem niet meer naar beneden. Koppeling inknijpen en kraan dicht draaien zodat hij uitvalt is de enigste oplossing. Het is vooral als ik naar 3de schakel. 

Tijdens het instellen van de ralenti heb ik de luchtfilter even eraf gehaald om er beter aan te kunnen. Dit terwijl de motor draaide hij reageerde daar helemaal niet op. Mij lijkt het dus dat hij ergens valse lucht krijgt? Iemand enig idee wat ik kan doen om dat te testen of andere meningen hieromtrent? Ben een beetje einde raad.   

Kijk zeker of je rubber aansluiting tussen carburateur en manifold goed vast staat: heb daar ook al regelmatig valse lucht gehad.  

  • Thanks 1
Link to comment
Posted (edited)
3 uur geleden, N!Ce zei:

Kijk zeker of je rubber aansluiting tussen carburateur en manifold goed vast staat: heb daar ook al regelmatig valse lucht gehad.  

Maat!
Thx voor de tip... dat moet ik idd eens goed nakijken. Het zou idd een mogelijkheid kunnen zijn. Momenteel heb ik de overgang van de carburateur gemaakt door dit: 

1722233005_Schermafbeelding2021-04-20om10_52_17.thumb.png.0a8fb92b5eaca75834c54ca62dac53d9.png

Zo ziet de achterkant van de carburateur er nu uit. De huls zit op de buis van de cilinder. 

IMG_2953.jpg.e9bfffded5b71647259f59b1619b224b.jpg

Ik heb nog een nieuwe CP23 liggen. Daar heb ik wel een rubberen overgang bij gekregen om van de vergaser naar het ansaugstutzen te gaan. Misschien dat ik die nog extra erover kan trekken. I know ... ik zit teveel op Duitse webwinkels de laatste tijd. 🙊

Ik had een klein lek aan de cilinderkop. Dat dacht ik dat de oorzaak was maar helaas. Heb ik kunnen oplossen en het gebeurt nog steeds. Enigste plaats waar nu nog wat olie hangt is aan de koppeling. Het is niet heel veel maar er is wel iets. Ik weet niet als dat de oorzaak kan zijn? 
IMG_3015.jpg.3a9d4091d0049fb3487110b5b948af58.jpg
 

Thx om mee te denken alleszins! Ten zeerste geapprecieerd!

Edited by Ronin
Link to comment

Buiten dat je de cilinder gedemonteerd hebt, is er verder nog iets aan het motortje gedaan?

Zo niet dan zou ik daar eens mee beginnen en alle afdichtingen en keerringen te vervangen, zoals het verhaal nu is lijkt het of één of beide krukaskeerringen lek zijn.

  • Like 2
Link to comment

We hebben de blok volledig gereviseerd. Alles is vervangen... 2 keer zelfs want tijdens het dichtdraaien van de blok hebben we een carterhelft overgedraaid/gebarsten 🤦‍♂️

Alles is dus nog eens overgezet naar de andere carters. Krukas en lagers zijn vervangen. Ook de kickstarter bus heeft een revisie achter de rug. Ze lekt gelukkig niet meer. Blijkbaar is dat maar tijdelijk maar bon... zolang het ok is ga ik gewoon gelukkig zijn. 

Momenteel zijn we weer een stukje verder. Ik heb een Polini CP23 set van SC gekocht voor een toekomstig tuning project. Hier zaten alle sproeiers bij voor de main en slow jet. Deze sproeiers heb ik gebruikt om te experimenteren op de CP19. Het is een originele 150CC cilinder vers geboord voor een nieuwe 58,2 piston. 

De Vespa wou eerst helemaal niet starten. De naald hebben we nu op de laagste stand gezet (5 van boven te tellen) en de slow zit een 40 in. Dit is ook de grootste die er is in de doosjes van Polini die ik heb. Hierdoor ging het starten vrij goed maar als ik gas gaf kreeg je een dof laag geluid waardoor je merkte dat de motor te weinig benzine kreeg. We zijn dus moeten gaan spelen met de main. Er zat een 82 in toen ik hem kocht via Bollag. Met een 84 ging het al iets beter maar een 86 was nodig om het geluid normaal te laten zijn. Momenteel zit ik dus met een naald op 5 - 40 Slow en 86 main jet. Hier krijg ik hem zonder belasting vrij stabiel mee. Rijden was ook ok maar hij viel uit als ik naar beneden schakelde. Het was toen wel al 22.00u en goed koud. Er zijn meerdere mogelijkheden...

IMG_3177.jpg.b2b57139376f20626457368331e52c31.jpg

1. De benzinetank is eruit zodat we gemakkelijker aan de carburateur komen. De kou valt dus als het ware in de luchtfilter waardoor… klets uit? 

2. De kleine benzinetank draait tijdens het rijden waardoor de benzine toevoer buis soms afgeknepen geraakt. Geen benzine meer = klets uit?

Ik ga dus volgende week de gewone tank er weer inhangen en nog wat testen. Ik heb het geluk smalle handen te hebben waardoor ik aan de instelschroef geraak via het luikje. De schroef doen draaien doe ik dan met een klein bitje. Ik heb gemerkt dat een iets dikker bitje qua grip handiger is om kracht op te zetten. Deze doet het hem voor mij.   

IMG_3282.jpg.915c6f988c4bce81b19b591eee157eeb.jpg

De kilometerteller had heel veel patina maar was zo goed als volledig ondoorzichtig geworden. Niet dat ik hem ging aansluiten maar ik vond het wel leuk om hem weer te kunnen zien. Dit was één van de eerste zaken die ik met een bang hartje gewoon geprobeerd heb. Alles wat open buigen met een tang en zo goed als mogelijk poetsen. Terug dicht en tadaaaa... als ik weer eens tijd heb maar eens op zoek gaan naar een kabel ervoor. 

IMG_2804.jpg.a503f548ccba2d0f55883b3cfbd1ecc0.jpg
 

IMG_2812.jpg.b348806d08f6a3baa894de7ca130ffe4.jpg

IMG_2814.jpg.c4fdbb423ff2688ff8fb35ea743cc31e.jpg

  • Like 5
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Ruff
      Hier liggen 2 projecten maar ik kan de tijd niet vinden. Ik zoek dus iemand die tijd en zin heeft om ze te monteren.
      Struzzo '56, Motor revisie = ok, frame gespoten, alle onderdelen aanwezig, bouten, moeren en kleine montage onderdelen aanwezig. 
      Acma '53, Motor revisie (met Vespatronic) = ok, frame gespoten, 98% onderdelen aanwezig, geen bouten,  moeten of kleine montage onderdelen aanwezig.
      Foto's en dergelijk zijn mogelijk, ook vooraf even langskomen met alle onderdelen enz is mogelijk. 
    • By josse
      Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.
      1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 
       
      2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)



    • By N!Ce
      Beetje allerlei te koop:
      - Speedo Veglia Faro Basso: kan ook op beenschild worden gemonteerd maar moet gereviseerd: €300,-
      - Zijpaneel Aluminium V30-33: grondlaag zichtbaar en metalen zijdeurtje waar nog sleufje moet gemaakt worden voor slot: €200,-
      - Ulma/Ardor wieldoppen: ideaal voor uw schuurvondst: €120,-
       
      Toodeloo
       








    • By 013sec
      Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.
      Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.
      Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.
      Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 
      Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 


    • By De Nice
      Vandaag m'n 2 premounted velgen met tubeless banden aangekregen. M'n logische onkunde staat voor dilemma. Beide velgen zo gelegd met rijrichting rear naar links geeft dat de ene met dunne velghelft en andere met diepe velghelft ligt naast elkaar. Welke komt nu vooraan en welke achteraan want zou betekenen dat 1 velg tegen richting zou draaien met juiste montage?

      span widgetspan widgetpan widgetspan widget
×
×
  • Create New...