Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraag bajaj 125cc piston.


stefpa

Aanbevolen berichten

Heb een tijd geleden een 125cc, 3 poort, Bajajmotor kunnen kopen. Probleempje, de vorige eigenaar had de piston om zeep geholpen. Ik dacht dat deze wel te vinden zou zijn maar dat valt tegen.

Het gaat om een piston met een diameter van 53,8mm. Ik had een piston van het merk Meteor gevonden op een Italiaanse site, maar na plaatsing blijkt deze te hoog te zijn. Ttz de hoogte van de piston is dezelfde maar het gat waar de pistonpen doorgaat zit lager dan de originele piston, daardoor klopt de slag van de krukas niet meer en komt de piston tegen de cilinderkop.

Het gaat om een Bajajmotor met nr. 08E96H07109 (08 = 125cc, E = engine, 96 = bouwjaar (?), H = ?, 07109 = identificatienr. motor)

Vraag : kan iemand mij aan een passende piston helpen of een website waar je deze kan vinden of past hier een kit op (vb DR177 of een 150cc) zonder de krukas te moeten vervangen.

thanks, 

Stef.

Link naar reactie

Bajaj blokjes zijn 3-poort pré-Px blokjes. Qua onderdelen kan je je best baseren op de Sprint Veloce motor (lagering, krukas, koppeling...). Bijgevolg: past elke 3-poorts cilinder er op (177cc inclusief).

Link naar reactie

@Frederik9111 Dat van die Sprint had ik al gevonden en de piston van Meteor zou ook op een Sprint moeten passen, maar op die Bajaj past deze dus niet. Wie weet wat ze daar in India ooit allemaal bij mekaar hebben gestoken. Mijn vraag over die 177 was omdat ik ergens gelezen had dat deze kit niet zou passen omdat de slag van de krukas niet zo overéénkomen.

@Mister T : het gaat wel degelijk over een 3 poort blokje.

Link naar reactie

Beetje vreemd... dacht dat Bajaj ook gewoon de 57mm-slag gebruikte. Op zich makkelijk te testen. Moteer es een (gelijk welk) 2dehands 125 of 150 kitje op het blok en check de pistonhoogte. Mogelijk heb je gewoon een foute Meteor-piston gekocht. 

Als een standaard kit past, past een 177 ook gewoon.

 

Link naar reactie

Bajaj is 2 of 3-poorts gebasseerd op pré-PX carter.

LML is 3 of 5-poorts gebasseerd op de Lusso-carter (2de PX-carter).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...