Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wijzers instrumenten


Schuitro

Aanbevolen berichten

Weet iemand of de wijzers van het instrumenten paneel los te verkrijgen zijn?

de wijzers van de brandstofmeter en temperatuur zijn krom en hangen achter het pinnetje.

inmiddels heb ik het paneel uitgebouwd en open gemaakt. De wijzers zijn extreem fragiel, verwarmen en rechtbuigen is geen optie.1D61629B-2362-479A-B93A-1D2CAA2A53AE.thumb.jpeg.9c5dc903d78bea6ba774a8a82061be29.jpeg

Link naar reactie

De wijzers staan gewoon verkeerd gepositioneerd volgens mij. Snap welniet hoe ze daar geraakt zijn?!

Je kan ze eraf halen-voorzichtig met een gelijkmatige beweging, met twee vingers eraf trekken. Of een tangetje gebruiken, opgepast voor krassen. 
Daarna net boven het pinnetje positioneren en terug vast duwen. Heb het zelf een paar dagen geleden nog gedaan-ben de achtergrond van de snelheidsmeter in de kleur van de vespa aan't zetten...daarom moest de snelheidsmeter uit mekaar.Wijzertjes eraf was niet nodig maar ik wou het gewoon eens testen hoever ik kon gaan-heb dan ook een reservesnelheidsmeter.;)

Succes ermee!

..

Link naar reactie

Het is niet zo goed te zien op de foto maar de wijzertjes zijn omhoog gebogen.

De brandstof wijzer gaat gewoon over het pinnetje, de temparatuur wijzer kwam aan de verkeerde kant tegen het pinnetje. Vermoedelijk door zonlicht zijn de wijzers heeeeel broos. De koelvloeistof wijze brak bij de eerste aanraking meteen af. Nu deze kan ik even missen maar de brandstof wijzer niet.

Het lijkt me toch onnozel om het complete instumentarium te vervangen voor alleen een paar slechte wijzers.

ik heb alles maar weer teruggezet totdat ik twee wijzertjes gevonden heb.

 

Link naar reactie

Zover ik weet zijn deze wijzers niet los te krijgen maar misschien weet je iemand in je omgeving met een 3d scanner/printer. Heb laatst ook zo'n soort onderdeel moeten vervangen en het resultaat was prima. Het ontvangen onderdeel was bij onvangst wat ruw maar met een hele fijne korrel schuurpapier perfect glad gekregen. 

Link naar reactie

10 euro + verzending?

Ik ga ze wel niet proberen te demonteren met 't risico dat ik ze plooi of breek, dus ik ga je de complete unit opsturen.

Stur me uw gegevens via PM en dan kan ik de verzendingskosten bevestigen. In't verleden heb ik verschillende keren met Kiala gewerkt en dat lip goed, meestal rond de 4.5euro verzendingskosten.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Je moet de wijzertjes er niet afhalen en omhoog zetten want dan klopt de meter niet meer dat weet ik uit ervaring. Als je er nieuwe op zet zet ze dan op de zelfde positie terug en meestal kan je ze met je vinger omhoog houden en weer terug voor het pinnetje zetten. Je kan je eventueel een beetje verwarmen met de fohn dat zijn ze wat flexibeler.

Link naar reactie

Heb een foto gemaakt met de stekkers nog verbonden en contact aan.

Bij het terugzetten van de wijzers ook de stekkers er terug op gestoken en contact aan. Wijzers op de zelfde positie erop gestoken.

Maar toch bedankt voor de tip.

Hier het resultaat, was wel weer te lui om een batteijtje voor het klokje te gaan halen :-)

IMG_0139.thumb.JPEG.b23b48605675bf8f4de1af781787667d.JPEG

Link naar reactie
Op 25/3/2019 om 11:33, Remkoootje zei:

Je moet de wijzertjes er niet afhalen en omhoog zetten want dan klopt de meter niet meer dat weet ik uit ervaring. Als je er nieuwe op zet zet ze dan op de zelfde positie terug en meestal kan je ze met je vinger omhoog houden en weer terug voor het pinnetje zetten. Je kan je eventueel een beetje verwarmen met de fohn dat zijn ze wat flexibeler.

Dat zou wel eens kunnen kloppen, heb de mijne 'boven' pinnetje geplaatst en gevolg is dat ie 20km te veel aangeeft. Ga één dezer jouw tip eens in de praktijk omzetten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...