Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 125 cc


Daveheidi

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen 

ik heb onlangs een Vespa px gekocht van 2012 met 4000 km 

Alles werkt behalve de pinker rechts achter 

het lampje is in orde en het koperen staafje op de bil is proper 

als ik de pinkers links opzet brand alles en het lampje op het dashbord ook 

Als ik de schakelaar naar rechts zet brand enkel de voorste pinker wel trager dan linkse pinkers en op het dashbord brand het lampje ook niet 

Heeft iemand daarmee ervaring of suggesties groetjes     Dave 

Link naar reactie

Ook al een paar keer gehad en twee opties die oorzaak waren van probleem.

1. Vuil in het gaatje aan de bil waar die koperen pin in gaat. Oplossing: met wattenstaafje eens proper maken droog of met wat alcohol oplossing. Er kan vuil of vocht inkruipen waardoor je dan een slecht contact hebt.

2. Slecht contact aan de pinker schakelaar aan het stuur. Open doen en kijken of er iets los zit of slecht contact maakt.

Wat ik het meeste voor had was probleem nr1

Link naar reactie

Of het kleine schuivertje over het kabelboom-bilcontant is losgekomen. Dat contact zit onder de druptray onder benzine- en olietank. 

 

5E91055C-40C9-4ED0-ABA8-913247E8D116.jpeg

Link naar reactie

Ook mijn PX had een soortgelijk knipperlicht probleem. Bij mij bleek de oorzaak te liggen bij een tie-wrap die de kabels in het stuur te strak bij elkaar hield. Een beweging van het schakelmechanisme aan het stuur kon daardoor ervoor zorgen dat mijn knipperlichten ook niet meer naar behoren werkten. Het te strakke tie-wrapje is verwijderd en een nieuw aangebracht, maar dan iets minder strak om de kabels heen getrokken. Mijn probleem was daarmee opgelost.

Link naar reactie

bij mij probleem bij het lampfittingske zelf...  corrosie aan contactje lamp/fitting  ( door vonkvorming? ) corrosie weggeschraapt met scherp schroevedraaiertje... alles terug in orde. misschien  kan dit u helpen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...