Jump to content
Vespaforum.be

Misa vgla1 kleuren


roufio

Recommended Posts

weet er iemand de kleuren voor een gl 150 type vgla1  misa , ergens een link naar de kleuren zou ideaal zijn 

Link to post

Een link naar de Misa laknummers ga je niet vinden omdat die er niet is.

De VGLA is gemaakt in 4 kleuren:

1. Metallic blauw. De kleur komt overeen met de standaardkleur voor de VBA, namelijk MaxMeyer azzuro metallizzato 15067

https://www.vespafarben.de/fotos/vespa-vba1t-azzurro-metallizzato-15067/

2. Azuur blauw. Hiermee wordt waarschijnlijk het iets donkere metallic blauw bedoeld, gebruikt voor de VBB. MaxMeyer azzurro metallizzato 890

https://www.vespafarben.de/suchfilter/azzurro-metallizzato-890/

3. Rood. Dit is het Fiesta Red. Geen vuurrood, maar rood met een lichte roze schijn. Deze kleur werd eind jaren 50 ook gebruikt voor auto's. Geen Maxmeyer of Piaggio code bekend.

4. Geel. Geen codes of lakreferenties bekend. 

Circa 90% van de VGLA Misa Vespa's zijn in azzurro metallizzato 15067. Het gebruik van de kleur azuurblauw is me niet helemaal duidelijk en lijkt sterk op de vorige. De rode en gele kleuren zijn zeldzaam in België, iets algemener in Nederland. En dan heb je nog het vorige model VGL1, die ook in rood en blauw bestond...

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post

thanks Edwin 

Link to post
  • 8 months later...

Hi,

Ik lees af en toe met veel plezier stukjes op dit forum en dacht ik zal eens wat foto's van mijn Vespa delen met de vraag of iemand deze kleur al een keer eerder heeft gezien. Het gaat om een GL(B) 200 MISA in de originele lak (behalve het spatbord) uit 1962 en verkocht door Van der Valk (Den Haag) uitgaande dat voorkant embleem klopt natuurlijk. Ik lees hierboven van Edwin de kleuren die in de GL-A geleverd zijn en vroeg me af of 1 van jullie weet in welke kleuren de GL-B MISA allemaal is geleverd ( in ieder geval een goudgele kleur weet ik). Ik heb zelf nog ooit een andere vespa in dezelfde kleur als die van mij gezien namelijk. Ik weet dat Vespa vaker aparte dingen heeft gedaan met kleuren en misschien dat iemand meer weet over deze misa kleur van mij

Alvast dank.

Grt,

Peter 

1.jpg

2.jpg

  • Like 1
Link to post

Gave Vespa. en mooie looks, maar zeker niet alles is origineel.

Zowel VGLA als VGLB zijn in (verschillend) blauw gemaakt

Staat er op het chassis het prefix van VGLB? Bij een VGLB zitten er montagegaatjes voor sierstrips in de zijbillen en die zie ik hier niet.

Kan je wat meer info geven waarom dit een VGLB is? Ik denk eerder aan VGLA, maar op basis van de huidige gegevens is dat moeilijk te bevestigen.

Komt deze Vespa van Maskes?

 

 

 

Link to post

Ok even denken. Framenummer heeft VGLB1T, Ik heb de originele nederlandse papieren nog uit ´62 met daarop ook VGLB1t erop en de lak is zeker origineel en ik zie geen gaatjes voor de sierstrips. Het originele blok heb ik ook nog en matcht met een GLB. M´n schakel element heeft ook 4 versnellingen (ipv 3 bij de GLA). Dit lijkt me ook gewoon origineel maar is makkelijk aan te passen dus niet met zekerheid te zeggen. Ik heb de vespa gekocht van iemand in Noord Nederland en niet van Maskes. 

Link to post

Dan is het inderdaad een VGLB.

Hierbij een foto van een andere blauwe VGLB in volledig originele staat. Dit is het Misa VGLB blauw. Is moeilijk te vergelijken op een foto maar jou Vespa lijkt wat lichter.

Kijk ook eens aan de binnenkant van de billen of je geen restanten van de gaatjes kan zien. Als dat niet het geval is, heb ik ook geen verklaring. Destijds werd in ieder geval niet zo gestandaardiseerd gewerkt als nu en kan het een volwaardige VGLB zijn zonder sierstrips.

Houden zo!

DSC06275.jpg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Vespa.Uustakker
      Goejedag, ik ben 31 jaar uit het Gentse en ik ben nieuw op dir forum.
      ik heb een oude vespa Gl 150 die ong 25 jaar in ons bezit is. Deze is 15 jaar geleden weggezet( onder hoes). Motor draaide nog op die moment maar er waren problemen met de koppeling. Schoot uit versnelling uit zichzelf. Aangezien de mechanieker toen had verteld dat deze onderdelen onvindbaarbaar waren en ik nog niet met de moto mocht rijdenhebben   we ze weggestald. Door een enthousiaste collega die grote vespa fanaat is, heb ik besloten om hem nog eens van onder het stof the halen.
      Aangezien ik zelf geen garage heb en deze bij mijn moeder staan zal het wss een project worden voor volgende lente/zomer. Maar ik denk dat er niet zoveel werk aan is.
       
       
      Mijn kennis over vespa's is klein dus als jullie meer weten mag je het altijd delen.
      Ik weet dat het een vespa gl 150 is, m.i.s.a( made in belgium). Ik denk dat hij volledig origineel staat buiten het zadel (hoes?) Origineel boekje is erbij. Vroeg was er ng een achteruitkijkspiegel ( deze kan ik misschien ng weervinden) Gelijkvormigheidsattest niet gevonden( of heeft deze geen)
      Op het inschrijvingsbewijs staat datum 1ste indienstelling 1961 laar aan het voorwiel hangt een sticker met het jaar 1951 op. Enige manier dat ik de juiste productiedatum kan weten?
       
      Deze vespa zal niet te koop komen,
       
      Vriendelijke groeten
      Koen
       





    • By Sjoerdo
      Beste mede-Vespisten,
      Dit weekend een onbekende Vespa opgehaald. De wesp heeft Donza plaatjes op het zadel en het motorblok zegt VGLA1M.
      Is het een MISA GL 150?
       
      Het framenummer helaas helemaal weggerrot...


    • By SOEPERTROEPER
      Er zouden onder licensie van Misa speciaal voor expo58 een aantal GL150 en GS150 in 1957 geproduceerd moeten zijn. Het woord doet de ronde dat het de bedoeling was om er van die 'specials' 58 stuks te maken maar er zouden er maar 38 in omloop geraakt zijn.
      Zijn er mensen die mij over deze wat meer weten te vertellen? GrtZ stef
    • By 13spider
      beste ben in het bezit van een struzzo VL1M staat op de motor ben deze aan het opmaken en zoek nog wat onderdelen misschien kan iemand mij helpen alvast bedankt
      mvg
      Erwin
    • By Eugene
      Collega's
      Ik ben bezig het elektrische gedeelte van een half gerestaureerde gl150 te herstellen. Nu loop ik tegen iets aan wat ik niet kan verklaren en heb daar wat hulp/advies bij nodig. De volledige verlichting is bij de schakelaar aangesloten zoals aangegeven in de bijlage 'verlichting vespa'. Tevens heb ik een elektronische ontsteking ingebouwd van het merk Pinasco.
      Ik heb van de bijlage 'pinasco.png' bij de omvormer de massadraad aangesloten (meest linker pin) en de gele draad die van de ontsteking komt (tweede pin van links) maar NIET het deel waar de rode streep boven staat. Ik heb de gele draad dus NIET naar de verlichting aangesloten. Van de volledige kabelboom is nu alleen de massadraad aangesloten op de omvormer en de rode motorstop draad op de ontsteking.
      Toch brand mijn verlichting! Alle verlichting, ook het achterlicht, brand en werkt naar behoren. Kan iemand dit verklaren?
      Als ik de gele draad naar de verlichting wel aansluit, zoals in het schema is aangegeven, heb ik kortsluiting en gaat meteen het licht uit.


×
×
  • Create New...