Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Misa vgla1 kleuren


roufio

Aanbevolen berichten

weet er iemand de kleuren voor een gl 150 type vgla1  misa , ergens een link naar de kleuren zou ideaal zijn 

Link naar reactie

Een link naar de Misa laknummers ga je niet vinden omdat die er niet is.

De VGLA is gemaakt in 4 kleuren:

1. Metallic blauw. De kleur komt overeen met de standaardkleur voor de VBA, namelijk MaxMeyer azzuro metallizzato 15067

https://www.vespafarben.de/fotos/vespa-vba1t-azzurro-metallizzato-15067/

2. Azuur blauw. Hiermee wordt waarschijnlijk het iets donkere metallic blauw bedoeld, gebruikt voor de VBB. MaxMeyer azzurro metallizzato 890

https://www.vespafarben.de/suchfilter/azzurro-metallizzato-890/

3. Rood. Dit is het Fiesta Red. Geen vuurrood, maar rood met een lichte roze schijn. Deze kleur werd eind jaren 50 ook gebruikt voor auto's. Geen Maxmeyer of Piaggio code bekend.

4. Geel. Geen codes of lakreferenties bekend. 

Circa 90% van de VGLA Misa Vespa's zijn in azzurro metallizzato 15067. Het gebruik van de kleur azuurblauw is me niet helemaal duidelijk en lijkt sterk op de vorige. De rode en gele kleuren zijn zeldzaam in België, iets algemener in Nederland. En dan heb je nog het vorige model VGL1, die ook in rood en blauw bestond...

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Hi,

Ik lees af en toe met veel plezier stukjes op dit forum en dacht ik zal eens wat foto's van mijn Vespa delen met de vraag of iemand deze kleur al een keer eerder heeft gezien. Het gaat om een GL(B) 200 MISA in de originele lak (behalve het spatbord) uit 1962 en verkocht door Van der Valk (Den Haag) uitgaande dat voorkant embleem klopt natuurlijk. Ik lees hierboven van Edwin de kleuren die in de GL-A geleverd zijn en vroeg me af of 1 van jullie weet in welke kleuren de GL-B MISA allemaal is geleverd ( in ieder geval een goudgele kleur weet ik). Ik heb zelf nog ooit een andere vespa in dezelfde kleur als die van mij gezien namelijk. Ik weet dat Vespa vaker aparte dingen heeft gedaan met kleuren en misschien dat iemand meer weet over deze misa kleur van mij

Alvast dank.

Grt,

Peter 

1.jpg

2.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Gave Vespa. en mooie looks, maar zeker niet alles is origineel.

Zowel VGLA als VGLB zijn in (verschillend) blauw gemaakt

Staat er op het chassis het prefix van VGLB? Bij een VGLB zitten er montagegaatjes voor sierstrips in de zijbillen en die zie ik hier niet.

Kan je wat meer info geven waarom dit een VGLB is? Ik denk eerder aan VGLA, maar op basis van de huidige gegevens is dat moeilijk te bevestigen.

Komt deze Vespa van Maskes?

 

 

 

Link naar reactie

Ok even denken. Framenummer heeft VGLB1T, Ik heb de originele nederlandse papieren nog uit ´62 met daarop ook VGLB1t erop en de lak is zeker origineel en ik zie geen gaatjes voor de sierstrips. Het originele blok heb ik ook nog en matcht met een GLB. M´n schakel element heeft ook 4 versnellingen (ipv 3 bij de GLA). Dit lijkt me ook gewoon origineel maar is makkelijk aan te passen dus niet met zekerheid te zeggen. Ik heb de vespa gekocht van iemand in Noord Nederland en niet van Maskes. 

Link naar reactie

Dan is het inderdaad een VGLB.

Hierbij een foto van een andere blauwe VGLB in volledig originele staat. Dit is het Misa VGLB blauw. Is moeilijk te vergelijken op een foto maar jou Vespa lijkt wat lichter.

Kijk ook eens aan de binnenkant van de billen of je geen restanten van de gaatjes kan zien. Als dat niet het geval is, heb ik ook geen verklaring. Destijds werd in ieder geval niet zo gestandaardiseerd gewerkt als nu en kan het een volwaardige VGLB zijn zonder sierstrips.

Houden zo!

DSC06275.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Op 24/9/2019 om 18:45, PAA zei:

Hi,

Ik lees af en toe met veel plezier stukjes op dit forum en dacht ik zal eens wat foto's van mijn Vespa delen met de vraag of iemand deze kleur al een keer eerder heeft gezien. Het gaat om een GL(B) 200 MISA in de originele lak (behalve het spatbord) uit 1962 en verkocht door Van der Valk (Den Haag) uitgaande dat voorkant embleem klopt natuurlijk. Ik lees hierboven van Edwin de kleuren die in de GL-A geleverd zijn en vroeg me af of 1 van jullie weet in welke kleuren de GL-B MISA allemaal is geleverd ( in ieder geval een goudgele kleur weet ik). Ik heb zelf nog ooit een andere vespa in dezelfde kleur als die van mij gezien namelijk. Ik weet dat Vespa vaker aparte dingen heeft gedaan met kleuren en misschien dat iemand meer weet over deze misa kleur van mij

Alvast dank.

Grt,

Peter 

1.jpg

2.jpg

Hallo,

 

De originele lak van mijn VGLB is verloren gegaan en ik ga hem dus een nieuwe kleur geven. Ik vind de bovenstaande kleur wel mooi, zeker als het een originele kleur is voor een VGLB van '61. Ik heb reeds begrepen dat de kans om een kleurcode hiervoor te vinden klein is, maar toch de vraag: kan iemand mij helpen?

Zo niet, dan ga ik voor Azzuro Metallizato 15067, wat eigenlijk een kleur voor een VGLA is.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...